Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4539
Etter jobb i dag stakk jeg innom den lokale rema 1000 butikken for å handle med meg middag hjem. Jeg parkerte da ved siden av en sølv merchedes stasjonsvogn (2004 mod). Eier av bilen satt inne i bilen mens jeg kom meg ut av bilen, og gikk inn i butikken (50m). Etter 15 mnutter med handling kom jeg ut av butikken, og mens jeg går til bilen kommer det en hysterisk eier at av mercedesen (kvinne) , og påstår at jeg har skrapet opp/bulket bilen hennes da jeg ankom parkeringsplassen. Hun sier at vi skal vente på mannen hennes som da kom ut av butikken med ingenting (etter minst 20 minutter handling?) da mannen kommer ut, begynner de å snakke om hvor idiot jeg er, og at det ikke er billig å rette opp skaden (som ikke var mere en en tynn ripe, noe ala hva man får av riper på en iphone). Etter mye diskusjon begynner de å si at de skal skrive skademelding. Da sier jeg "det kan dere godt gjøre, men jeg skriver ikke under" (noe som ikke er ulovelig hvis man ikke samtykker på skadeomfanget). Da ringer damen politiet, men de nekter å sende noen dit da det ikke er ulovelig å ikke skrive under. Det hele ender med at damen tar masse bilder (jeg tok bilder av bil, og reg nummer) , og viser fingeren da hun drar!

Jeg vet egentlig ikke hva jeg lurer på, men jeg trenger bare noen innspil på hva som kommer til å skje nå?

Må bare nevner en gang til at "JEG VAR IKKE BORTI DØRA"

Tusen takk for å ødelegge en god helg for meg fru. BP*****!!!!!
Sist endret av stukeren; 4. mai 2012 kl. 20:20.
Hvilken dokumentasjon har de på at det var du som påførte bilen deres skade? Og hvordan påstår de at du påførte dem denne skaden? Er det lakkrester på din bil som kan bevise at det var du som var borti?
Bare gi faen i den stygge drittkjerringa. Kan jo ikke skje en dritt med deg. Hun har ingen beviser for at du har gjort skade på bilen. At du nektet å skrive under på det skjemaet er helt riktig, ikke skriv under på noe du ikke godtar.

Er ingenting som kan skje med deg.
De kan ikke kreve at du betaler for skaden vist de ikke har bevis på at du har gjort det.
En ripe kan komme av så mangt. Etter det du sier her så høres det ut som de vil svindle deg for penger
BP skilter ja.. vestkant frue da.
Sikkert i overgangsalderen

Er sikkert hun som har gjort det, så prøvde hun å skylde på deg for at mannen hennes ikke skulle bli sur på henne
Sist endret av random36598; 4. mai 2012 kl. 20:25.
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvilken dokumentasjon har de på at det var du som påførte bilen deres skade? Og hvordan påstår de at du påførte dem denne skaden? Er det lakkrester på din bil som kan bevise at det var du som var borti?
Vis hele sitatet...
Absulutt ingen dukumentasjon, ingen riper, eller merker på døra mi! Dessuten har jeg plast list utterst på døra, så det ble ingen ripe (hvis det hadde blitt det hadde jo dama kommet ut da jeg gikk inn til butikke.
Dette har jeg hørt om før. Mann og dame kjører til en stor parkeringsplass, mannen går inn og dama sitter igjen ute.

De venter til "passende offer" parkerer ved siden av, dama sier ifra til mannen. Osv osv..

Leste om detta i avisa for leeenge siden, finner ikke igjen artikkelen tho.
Tenkte også svindel med en gang jeg leste dette. Det skjer nok ikke noe med deg, TS. Glem den kjerringa, og prøv å nyt helga !
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Tenkte også svindel med en gang jeg leste dette. Det skjer nok ikke noe med deg, TS. Glem den kjerringa, og prøv å nyt helga !
Vis hele sitatet...
Hehe, ok, får håpe det da! Men hvis hu kjærringa melder det inn, og forsikringsselskapet ringer meg hvilken rettigheter har jeg da? Bare å spørre om beviser, og eventuelt komme med de bildene jeg har tatt? Har forresten allerede ringt til forsikringsselskapet, og forklart meg, men har som satt der var bare døgnvakt, og ikke så mye han kunne???

Men hvilken rettigheter har jeg?
Sitat av stukeren Vis innlegg
Hehe, ok, får håpe det da! Men hvis hu kjærringa melder det inn, og forsikringsselskapet ringer meg hvilken rettigheter har jeg da? Bare å spørre om beviser, og eventuelt komme med de bildene jeg har tatt? Har forresten allerede ringt til forsikringsselskapet, og forklart meg, men har som satt der var bare døgnvakt, og ikke så mye han kunne???

Men hvilken rettigheter har jeg?
Vis hele sitatet...
Slik forsikringsselskapet ser det er det ord mot ord, og jeg er ganske sikker på at bevisbyrden ligger på anklager. Det at de har bilder av bilen din er ikke bevis nok. I verste fall så vil nok overvåkningskamera fra parkeringsplassen bevise din uskyld.
____________________
Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg havnet i en lignende hendelse. Trolig hadde jeg tennet på alle pluggene og skjelt ut vedkommende til de grader. Skulle i hvert fall ha telt til de velkjente nummer 10, slik at jeg ikke hadde gått på vedkommende, men da hadde jeg tapt uansett, så trolig måtte jeg ha holdt meg godt i skinnet. Dette må være verste mareritt, men slik jeg leser historien din, så antar jeg at dette er et dårlig forsøk på svindel i fra damen sin side. Dessverre er det sikkert noen som har gått på den svindelen før, men du hadde i hvert fall bein i nesen til å ikke gå fem på. Mange som stresser i hverdagen og ikke helt tenker klart i det de er på vei inn til butikken, kan fort gå på en slik svindel.
Du, min venn, har blitt utsatt for ett forsøk på svindel.

Dette har skjedd flere ganger på jobben min sin parkeringsplass. Alltid samme modus, dame venter i bilen, mann i butikken osv.

Bare si "hade" og dra. Ikke ditt problem da de ikke kan bevise noe.
Har hatt ett par tilfeller hvor folk har gått på svindelen. Alltid skal de ha det gjort arbeidet hos "sin" mekaniker"lakkerer... Forsikringa betaler jo??...
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Ok, da kan jeg hvertfal slappe av, men nå må jeg tenke ut en passende straff for fru. BP!

Ok, for det første er reg nr: xx Med eier : xx

Jaha, skal jeg anmelde for svindel eller skal jeg ta en litt lur en på natta?

Ja, jeg ble faktisk litt hevngjerrig du kødder ikke med fredagsmodus folk !!!
Sist endret av meitemark; 4. mai 2012 kl. 23:20.
Sitat av stukeren Vis innlegg
Ok, da kan jeg hvertfal slappe av, men nå må jeg tenke ut en passende straff for fru. BP!

Ok, for det første er reg nr: xx Med eier : xx

Jaha, skal jeg anmelde for svindel eller skal jeg ta en litt lur en på natta?

Ja, jeg ble faktisk litt hevngjerrig du kødder ikke med fredagsmodus folk !!!
Vis hele sitatet...
Bare anmeld og glem saken. Er ikke så lurt å begynne og ta hevn osv.
Sist endret av meitemark; 4. mai 2012 kl. 23:20.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Som sagt tidligere;
Dette er svindelforsøk, og de har ikke en halv potet i østersjøen på deg.

Dersom du har Gjensidige til forsikring og du får ei klage kan jeg legge inn ett par pene ord for deg til HR direktøren deres. Han ordnet sikkert noe for deg
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av hermando Vis innlegg
Bare anmeld og glem saken. Er ikke så lurt å begynne og ta hevn osv.
Vis hele sitatet...
Ikke hevn, bare gjøre livet surt!
svindlerforsøk til tusen.
Sitat av stukeren Vis innlegg
Ikke hevn, bare gjøre livet surt!
Vis hele sitatet...
Ikke synk ned på dette nivået. Plis... Hvis politiet/forsikringsselskapet får snusen i det mister du all troverdighet og saken din står svakere. Oppfører du deg som en sutrete 18-åring begynner de instant å tvile på versjonen din. Vær voksen og kontrollert i alt som skjer i denne saken så kommer du unna uten en ripe i lakken.
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Jaja, ok da se forsovidt den, har planer om å være oppe i natt, og skal snart ut på byen snart, får ringe han klokken 3-4 å se om han svarer på telefonen (skjult id er fine saker)
Sitat av stukeren Vis innlegg
Jaja, ok da se forsovidt den, har planer om å være oppe i natt, og skal snart ut på byen snart, får ringe han klokken 3-4 å se om han svarer på telefonen (skjult id er fine saker)
Vis hele sitatet...
Å ringe han etter en tur på byen, sånn i 3-4 tiden? Hva er du tror du skal oppnå med det? Ring han i morgen ettermiddag etter at du har brukt 15 minutter på å skrive ned de tingene du har tenkt å si. Bruk hodet!
Hvor er det man egentlig skal annmelde folk for svindelforsøk ? Politiet sine nettsider ?
Blir det gjort noe med det ? Eller bare en ulest email hos politiet

og btw jeg har BP skilter xD
Sist endret av SRB; 4. mai 2012 kl. 23:58.
Gå på din lokale politistasjon og legg inn en anmeldelse.
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Å ringe han etter en tur på byen, sånn i 3-4 tiden? Hva er du tror du skal oppnå med det? Ring han i morgen ettermiddag etter at du har brukt 15 minutter på å skrive ned de tingene du har tenkt å si. Bruk hodet!
Vis hele sitatet...
Skal bare ringe han for å vekke han, og gjøre livet hans surt da, legger jo på da han tar røret!
Hadde noen ringt meg klokka 3 på natta så hadde jeg nesten begynt å gråte altså! Sånne ting gjør livet mitt såå surt
Synes du skal ha deg en tur ned til poltisjappa og snakke med dem jeg.
Ikke sikkert du vil anmelde dem, men de kan i det minste komme med anbefalinger på hva du bør gjøre.
Kan være at dette er kjenninger?? I tilfelle har kanskje forsikringsselskapet dem i sine papirer en plass hvis de sjekker opp.

Personlig mener jeg at hvis du nå hadde laget skaden på bilen til tuppa så hadde det vært en tilsvarende skade på din bil.
Med andre ord skulle ikke være vanskelig å bevise at du er uskyldig i denne saken.
Ikke gi deg og lykke til God helg