Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1182
I går skulle det være en gledens dag. Telenor skulle komme til heimen og installere ADSL hos oss. Gleden skulle imidlertid vise seg å være kortvarig. Da montøren skulle teste linjen, så fungerte det selvfølgelig ikke. Han ringte, reiste ned til hovedsentralen og testet der. Alt virket perfekt i sentralen. ISDN linjen var også i orden, men et eller annet skjer underveis. Selvfølgelig så var datasystemet til Telenor "nede", så de fikk ikke målt seg frem til huset. Montøren prøvde også med et annet nytt sett med splittboks og modem, men til ingen nytte. Altså var det ikke noe feil med utstyret.

Modemet og splittboksen er produsert av Alcatel. Jeg sjekket litt på sidene til Alcatel, og der viste det seg at modemet (Alcatel 1000A)har gått ut av produksjon. Har Telenor kjøpt opp et billig restparti som ikke er helt "up to date"?

I forbindelse med ovennevnte så kunne jeg tenke meg å høre om andre med ADSL har fått montert dette modemet. Eventuelt om noen der ute har fått installert en annen type eller fabrikat.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg vil motta et " foreldet" modem. Selvfølgelig vil jo Telenor hevde at dette er deres eiendom, så da gjør vi som vi vil, men det er ikke sånn det fungerer. Leaser du en ny bil, så får du ikke en modell som har gått ut på dato. Mulig at jeg tar fullstendig feil i denne sammenhengen. Gjør jeg det så gi meg tilbakemelding.

Hvis noen her på NFF sitter med "inside information" innen Telenor om dette, så mottas dette med en stor takk.

P.S.Montøren fra Bravida jobbet så svetten silet, all hnnør til han. D.S

På forhånd takk!

Fleinsopp