Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 772
Så ip adressen min har vært den samme over flere uker. Prøvde å ringe altibox og bytte den om. De har resatt modemet på sin side uten hell. De sier at ip adresse min er dynamisk.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette problemet? Er avhengig i å ha en ny ip adresse.
Den er dynamisk, men du er avhengig av at 1) det er noen ledige ipadresser og 2) at noen tar din gamle ipadresse før du får den på nytt. Kanskje hvis du kopler av routeren din i en uke eller to så får du ny ipadresse.

Det enkleste vil være å skaffe seg VPN.
Sist endret av meitemark; 9. april 2023 kl. 13:34.
ta strøm på hjemmesentral, la leasetiden gå ut på eksisterende lease (tror det er 8 timer leasetid på vlan 102) du må la hjemmesentralen være uten strøm i en periode som overstiger leasetiden, så du blir uten internett en stund for å muligens klare å løse det, er ikke noe garanti på at du får en annen ip enn den du hadde før.
Håp på at noen andre har fått din gamle adresse, eller at det er ledig en tidligere adresse i samme subnet som du hadde før, da får du den.