Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1367
Jahh, da har jeg fastlinje og greier.
256kb radiolink.

Hvor finner jeg filmer og musikk?? Heretter er det nedlasting konstant...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
grattis påsan
velkommen til verden av idlere..

www.sub-list.com <- masse snadder

er det forresten 256kbps eller 256KB/sec ?
kbps er mer/mest sannsynlig..

har hørt at radiolink er ganske ustabil og at værforhold påvirker signalene mye..
packetloss etc

er dette sant?
Pokker, alle andre får
Sjekka opp og jeg bor 6!!! Km fra nærmeste telefonsentral, så noe ADSL er det bare å glemme. Med mindre jeg leier inn noen torpedoer som kan true Tormod Hermansen til å sende en "special task force" for å sette opp en sentral nede i bakken her

Bygde-Norge sux0r (på noen måter)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nei, dette gåt ikke, hvorfor får alle andre enn meg fastlinje?
Hvorfor bor jeg på bondelandet, som sikkert ikke får DSL før til 2005.

Skal ta opp lån nå tenker jeg, stor lån. Så skal jeg legge opp fiber fra telehor og rett i maskina, og den skal jeg ha heeeeelt alene
Det er vel kbps tenker jeg altså fire ganger raskere enn enkanals ISDN.
Når det gjelder stabilitet, virker dette ok, vi har for tiden snødrev og dritt her i eskimoland, og linja datt til 198 ifølge speedometret til itavisa. Ellers så har linja vært delvis nede for enkelte (deriblant en kamerat) en halv time forrige måned pga vann i en basestasjon. Det kan vel ikke akkurat regnes som "enormt ustabil".
Er jo ikke lenge siden jeg fikk vite at jeg ikke kunne få noe fastlinje fra www.smartcall.no alikavell (etter at dem har lurt meg til å tro det i over et halvt år). Men fikk for noen dager siden en halvveis god nyhet:

I løpet av et år vil fiberbasert bredbånd etter all sannsynlighet bli gjort klart i området rundt Vestheia, Hellemyr og da kan dere antakelig koble dere til.

Prisen er 2999,- i etableringsavgift og 499,- pr. mnd for fast høyhastighetinternettoppkobling (= inntil 100mbs i lokalnettet), dette inkluderer også 5 e-postkonti, brannvegg (firewall-programvare).
Vis hele sitatet...
Det høres jo bra ut, men så er dett seff "iløpet av et år"..

Du må ta godt vare på fastlinja di vikingen
Du må ta godt vare på fastlinja di vikingen
Vis hele sitatet...
I will... trust me.


380,- mnd + 1990,- i etablering med fast IP. OK, ikke billigst, men det er iallefall ei linje. Telehor snakker jeg ikke med, og Enitel døde jo som de fleste sikkert har fått med seg.
Dessuten, så har jo ikke telehor tenkt å bygge ut på min sentral (ref tidl. post) pga "for få bedrifter tilknyttet din sentral", føkk telehor sier nå jeg, go wavelan..
ahh 2 dager til tormod kommer ned med knipe tanga og begynner å fixe i min sentral... ADSL makt!
vil ha fastlinjeeeee
har vel mulighet fra telehor nåh, men... betale mye selv (?), telehor, +++
vurderer å vente til nextgentel før jeg kanskje bestiller.
Penger veit'u!
Better than thou.
Telenor skal visstnok ha begynt å tulle her på lørdag, men jeg har vært borte frem til nå, så jeg vet ikke.. Uansett, jeg gleder meg til ADSL!! Og Telenor suger ikke..
det ser ut som nextgentel kan levere der hvor telenor kan levere, bare det at dem har en litt dårlig database over nummerene.

jeg kan nå få adsl hos telenor og jeg sjekket hos nextgentel med hovednr. på isdn, da var det ikke tilgjengelig, men på ekstranr. var det tilgjengelig... merkelig, så prøv med alle isdn nr. du har...

så nå må jeg spare litt penger til oppretting...
Sjekk denne for litt forskjellig. Men les reglene

[edit]
-=TinG=-
[/edit]
Sist endret av LurveLeif; 1. oktober 2001 kl. 18:31.
Jeg foreslo ADSL for "folka", og argumenterte med at prisen i måneden blir billigere enn prisen de nå betaler med ISDN (ca. 500). Men mine konservative foreldre sier at "vi ikke trenger noe nytt"(ugh!)og at "noen sier at tilbudet telenor tilbyr nå allerede er avleggs), sant nok, men jeg trenger ADSL! I tillegg blir det vanskelig å få gjennom forslaget pga stor installeringsavgift. Hva er det beste tilbudet? Jeg trenger noe som er raskt og som har en overkommelig installeringsavgift..
hvis det var så at folka betaler de 500,-...
så kan jo DU betale installasjon
det koster 498 eller.no hvis du gjør det selv, en tusing eller.no hvis en dude kommer
Ja, det ser ut til at jeg blir nødt til å betale avgiften.. hvis jeg i det hele tatt får ADSL da. Akkurat nå er det umulig å diskutere det.