Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1951
kan noen si meg nøyaktig hva jeg trenger for å åpne en 3310? gjerne hvor jeg kna få tak i utstyret billigst også + linker
Red Hat's Avatar
Trådstarter
ok har fått fatt i kabler...er ikke sikkert på hvilket program jeg skal bruke...litt mer hjelp på veien???
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Du har altså skaffa deg en mbus kabel som du har tenkt å bruke til å låse opp mobiler med låser som f.ex pin?
Programm finner du enkelt som faen på http://mobile.box.sk/ ...
Finn fram på "nokia" på menyen til høgre.
så står det vel nokia secrets og en masse linker til forskjellige nokia mobiler, og så vis du blar ned finner du nokia software..
Finn fram en "unlocker" som støtter nokia 3210 eller kva du no skulle låse opp... last ned programmet, kjør programmet, gjer som programmet seie(sikkert berre å koble mbus-kablen til datan og så den andre enden til mobilen og trykke 'kjør' eller.no)
og så enkelt er altså den saken... lykke til
Hvis telefonen er låst med en sikkerhetskode fixer du den lett med logomanager. www.logomanager.co.uk

Hvis den er sperret på operatør (Telefittehora og Netnarrkukken) så kan det bli litt verre. Da må du ha en flashkabel trur jeg....Tviler på at det funker med m/f-bus kabler....
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Så vidt jeg vet funker logomanager kun med 5xxx og 6xxxx?
Ja. jeg vet den funker sånn halvveis med feks 7110 og 6210, men tviler på at du får lest ut noe kode..
logomanager virker helt fint på min sekstitoti.
Red Hat's Avatar
Trådstarter
nå står det plutselig sim kort ikke godtatt....hva kan jeg gjøre med det da? lekte meg bare med noen program så plutselig....
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Originally posted by frittjaaff
logomanager virker helt fint på min sekstitoti.
Vis hele sitatet...
Hva slags version av logomanager er det? Og åssleis kabel er det du har?
versjon 1.1.9, og mbus datakabel fra teleway.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Og jeg ser jo på deg at du bare lengter etter å dele den med meg
det er litt vanskelig å dele en kabel, men du kan få programmet.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kabel har jeg Sender du det via mail, icq, eller hvaforno dah?
www.logomanager.co.uk finner du alltid den siste versjonen av progget som støtter alle nokia tlf... Trenger noen en gyldig reg fil for å fjerne demo hora i progget så kan jeg sikkert maile den....
▼ ... noen uker senere ... ▼
www.clasohlson.no for kabel og logomanager 1.2.2 her
ond sofa, du skrev at du brukte en fbus kabel, fritte, du sa du brukte en mbus kabel. Funker begge altså?


en ting, for de som skal kjøpe kabel til 3310 er nok www.leins.no den beste, den kabelen koster 200kr, samme som clasohlson, men den på leins støtter både m og f, den på clasohlson støtter kun f.
Sist endret av tore-; 9. september 2001 kl. 13:55.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
En fbus kabel holder for og lese ut info, uploade logoer o.l, mens man må ha en m2bus kabel for og skrive til telefonen..

Am I right or wrong?

Mens noen programmer krever m2bus kabel uten at det er direkte nødvendig.. tror jeg..

Så vidt jeg veit er fbus en billigere version av m2bus, er ikke kontakt på alle pin'ene om du skjønner hva jeg mener.. de som brukes når man skriver til telefonen..

Ble du no klokere av dette?
hallo!
Det er helt unødvendig å komme med info om ting dere trur er riktige,
som oftest er det feil! og det er stor sansynlighet for at man greier fucke med telefonen slik blir enda mer sperrer på den, eller s.v. blir slettet el.l.
Det første du må finne tu er hva slags sperre som er på tlf,(bruk nokia tool el lignende) det hender at telefonen har en enkel sikkerhets sperre, da trenger du berre en enkel datakabel (m - f bus) eller ir for å fikse koden! med et enkelt programm som logo.man el nokia tool.
Hvist telefonen derimot er låst må du ha en flach kabel og programm for partial flashing. flasher shell egner seg bra dette krever mer kunnskap så ikke prøv uten du hvet hva du gjør. Det er lett å ødlegge telefonen og tar du feil er det en måte som kan redde deg, nemlig FULL flashing da må man opne telefonen og legge inn s.v på nytt, det er ikke mange som greier (nokia verkst i oslo kansje)!
lykke til
-YES-
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Uhm.. Og vitsen med og poste dobbelt er..?

Dessuten så kan 'hvem som helst' Flashe en telefon.. med en m2bus kabel og en flash interface og riktige programmer
Better than thou.
Har slettet den nå.

Og yes, det der var totalt unødvendig!