Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1238
Jeg og en rekke kamerat har opplevd noe av det samme i det siste; at displayet på våre Nokia telefoner fucker opp når telefonen ligger stille/er i lommen...Min mobil(7110) har ofte en horisontal stripe nede der det står "meny", et klikk på f.eks. den røde telefon knappen, eller en annen knapp som på en måte "oppdaterer" displayer, så går streken bort. Andre ganger er displayet helt blankt, men det kommer på igjen om jeg trykker på en eller annen knapp. Dette med at displayet blir blankt, skjedde etter jeg hadde den inne til reperasjon, og de oppgraderte softwaren, så jeg lurer på; er dette den screensaveren jeg har hørt om?...

De andre kameratene mine som har problemer, opplever dette med 8210... Der er displayet helt ute å kjøre avogtil.. Viser firkanter og logoen er helt deformert... Merkelige greier. Noen som har opplevd noe av det samme? Vet hva det skyldes? Når en av dem gikk ned på Telehuset og spurte om de kunne fikse det, mente Telehuset at grunnen til at det fucker er fordi han hadde hentet ned logoer og ringetoner fra Internet.. Hørtes rart ut.
Menyen min har blitt tåkete av og til og ser ut som den skal forsvinne(3210 da).
har også hørt at man kan få visrus til nokia telefoner, kansje en av dere har fått det og så har resten fått det av han.

------------------
-:Tupac 4 ever:-
Patient zero
iblis's Avatar
Originally posted by Xpedit0r:
Menyen min har blitt tåkete av og til og ser ut som den skal forsvinne(3210 da).
Vis hele sitatet...
det kommer helt sikkert av kulla.. slik skjer med min nokia når jeg er ute i kalt vær i alle fall http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif

sign. iblis
Fuktighet gutta...

------------------
Westside till I die
ja hadde vert i bakken når det skjedde med meg, så der er kansje en kombinasjon mellom kulde og fuktighet.

------------------
-:Tupac 4 ever:-
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det med svakt display har skjedd med meg også (på min 3210). Er det noen måte å fikse dette på?
Kjøp deg en ericsson.. Dem ruler!

-Sharken

------------------
Westside till I die
Better than thou.
Originally posted by Sharken:
Fuktighet gutta...

Vis hele sitatet...
Sorry Sharken, men der tar du feil! Det er bare kulden sin feil! Den fryser disse små krystalene i displayet, og da flytter de ikke på seg!


------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
eddanx's Avatar
Trådstarter
41 0
stilig å se en mobil som er skikkelig kald.. displayet lagger som et helvete
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hallois mob folks...

Eg har en fissen vend som hele tiden ringer og legger på på min rykende ferske 7110... av og til kommer det opp sånne spaise firkanter på displayet... logoen forsvinner, men det er jo bare å trykke på back, så forsvinner det... Men hvorfor? Fuktighet? Eg tror ikkje det nei....
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nokia er markedsleder når det gjelder mobiltelefoni, men de har som (alle andre) sine svakheter (les. display, dette gjelder MANGE av nokia telefonene)

Nokia 5110: Her har displaet lett for å "knuse" ved støt i siden av telefonen. Her sier de "ALLTID" at dette ikke går på garantien, men ikke hør på dette gutter, bytt Front og batteri med "nye" pene og si at det UMULIG kan være din feil

Nokia 3210: Har ikke hørt om så mange feil på denne "jente" telefonen

Nokia 7110: Har desverre "masse" feil, bla. så blirdet med fuktighet og dritt inn med rulleknappen. Har også div. andre feil, slik som at telefonen ikke lager lyd når noen ringer m.m. Her må dere bare mase på NOKIA om at de skal lage en FIX til telefonen og passe på å ha rene & tørre fingre på rulleknappen

Nokia 8210: Fucked-up display er et kjent problem (har det til tider selv), men er veldig varierende fra telefon til telefon. Det virker som det er en "dårlig" kobling ett eller annet sted da en venninne av meg hadde samme problemet, men når hun klemte i bunnen av telefonen på venstre side ga det seg (funket IKKE på min). Har skrevet EMAIL til NOKIA, men IKKE fått noe svar enda (får vel neppe noe heller)

Free6
Originally posted by eddanx:
<STRONG>De andre kameratene mine som har problemer, opplever dette med 8210... Der er displayet helt ute å kjøre avogtil.. Viser firkanter og logoen er helt deformert...
</STRONG>
Vis hele sitatet...
no news - slik har nokias displayer holdt på hele tiden, alle mine 6110, 6150, 6210 og 8210'er har oppført seg på den måten.
har hørt en rekke "grunner" til det - noen mer trobare enn andre (press, dårlig kontakt etc)

<STRONG>Merkelige greier. Noen som har opplevd noe av det samme? Vet hva det skyldes? Når en av dem gikk ned på Telehuset og spurte om de kunne fikse det, mente Telehuset at grunnen til at det fucker er fordi han hadde hentet ned logoer og ringetoner fra Internet.. Hørtes rart ut.</STRONG>
Vis hele sitatet...
det er i hvert fall det største oksebærsjet jeg har hørt! man _kan_ lage logos/tekstmeldinger som fucker opp telefonen - men ikke på den måten - oftest vil meldingen/logoen/ringetonen bli avvist. og hvilken kommers leverandør vil vel sende ut logoer som ødelegger telefonene? ingen som betaler flere tiere da, jo...

så last dem ned - det eneste som blir ødelagt er økonomien... :-)
Originally posted by Free6:
<STRONG>Nokia 3210: Har ikke hørt om så mange feil på denne "jente" telefonen
</STRONG>
Vis hele sitatet...
tidlige softwareversjoner har endel bugs. bl.a. er de kjempe picky på korrekt logo-/ringetoneformat, noe som for disse SW-versjonene fører til at logoer/ringetoner tolkes som tekstmeldinger - som telefonen ikke klarer vise (naturlig nok...)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Displayproblemene ligger mest sannsynlig i kontaktputen mellom tastaturpcb'n og displayet..
Nokia hadde store problemer med sammentrykte puter tidligere... er ikke sikker om d gjelder på nyere modeller... men sannsynligvis bruker de d samme systemet ennå....

Hadde problemer med displayet på min å dama sin 6110, snakket med en kompis som jobber med mobiltlf, fikk tak i nye kontaktputer... byttet disse i en fei... og No more Problemos!!! )
Sist endret av Hurricane; 19. juli 2001 kl. 03:46.
Det finnes ripefjernere som lett kan ta vekk riper
og lignende... men ikke direkte skader på mobilen.
Hvis man tegner ett medlemskap i clubnokia. Er din nærmeste club nokia butikk Forpliktet til å reparere den. I mellomtiden skal du få en telefon av dem mens de har din inne til service. Club Nokia tilbyr også oppdatering av software til 250,- eller noe.

Dette er deres "egne ord" og jeg vil ikke si at jeg er fornøyd i det hele tatt. (Registrerte mobilen og fikk ett års medlemskap).
Den jeg hadde ( 3310, drit i telefonen har ikke så mye med saken å gjøre ) fikk man ikke lagra ting til sim kortet og jeg fikk opp feil meldinger osv. Det var såklart helt fucka og jeg tok med moben til dem. De sa dem måtte sende den inn, jeg spurte ikke om lån av telefon. to uker etter kom jeg tilbake og henta mob'en. samme problemet.. Dro såklart tilbake og så at dette var for dårlig.. tok ca en uke, og dem sa de hadde bytta ut hele telefonen.. yeah right.. samma problemet. Da krevde jeg penga tilbake, noe de ikke var særlige medgjørlige på. Men omsider fikk pengene tilbake, kjøpte 3310 på komplett.no ( i Januar,da kostet den 1499,- mot telehusets(club nokia) 1800,-)

Denne telefonen har jeg fortsatt og den funker bra. Selv etter mang en tur i gulvet. Jeg kjøper ikke ny telefon før det har kommet sikkelig fargeskjerm på telefonene iallefall.. ;P