Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1646
Jeg skal søke på en skole hvor en del av opptaket er å snakke med en psykolog om alt fra man var barn og fram til nå - for å finne ut om jeg er skikket. Min mor og far ble separert når jeg var ca 11 og det var mye slossing før de gikk fra hverandre. Når de bodde adskilt var han ofte full når vi var på besøk. Har i dag ikke kontakt med far. Jeg lurer på om noen har tilnærmet lik oppvekst og vært med på ett slikt møte med en pskyolog? Jeg vil ikke at min oppvekst skal gjøre at jeg ikke kommer inn på det jeg søker og vil gjerne ikke prate om det og heller si noe som ikke er sant. Tanker rundt det?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg skal søke på en skole hvor en del av opptaket er å snakke med en psykolog om alt fra man var barn og fram til nå - for å finne ut om jeg er skikket. Min mor og far ble separert når jeg var ca 11 og det var mye slossing før de gikk fra hverandre. Når de bodde adskilt var han ofte full når vi var på besøk. Har i dag ikke kontakt med far. Jeg lurer på om noen har tilnærmet lik oppvekst og vært med på ett slikt møte med en pskyolog? Jeg vil ikke at min oppvekst skal gjøre at jeg ikke kommer inn på det jeg søker og vil gjerne ikke prate om det og heller si noe som ikke er sant. Tanker rundt det?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke vært i en slik samtale tidligere men en ting som skal være snickers og twist er at han/hun spør deg om barndommen din og du blir unnvikende og endrer atferd kommer psykologen til å bli våt i trusa.

Tidligere historier har ikke så mye å si for den endelige evalueringen, men det kan være en årsaksforklaring for atferden din nå, så det kan få de til å gå dypere personligheten din nå og se etter trekk som kan bety at du er uegnet. Om du er deg selv og forteller sannheten har du iaf. best sjanse for å komme gjennom samtalen, vanligvis skal det ganske store avvik til for at du ikke skal komme inn på bakgrunn av den.
Du må beise sjarken!
Kan jeg spørre hva slags skole dette er?
Jernbaneskolen.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jernbaneskolen.
Vis hele sitatet...
Er det pga. godt mulige ulykker på skinnene man går gjennom slik test? Aldri tenkt på det før, men gir jo mening.
Litt usikker, men er vell for å finne ut av hva som foregår i hodene til de som søker. Jeg er bare redd samtalen med en psykolog og jeg er en ærlig person men å snakke om å vokse opp uten en farsfigur er det mye følelser i og jeg føler at den samtalen fort kan bli ganske negativ.
Ja ser den. Vokst opp uten far jeg også, dog av andre grunner men er veldig vanskelig å snakke om selv med nære uten mange følelser som flommer opp. Er psykologen god, så forstår han nok at det alltid blir følelser av sånt og at dette er vondt å se tilbake på uansett hvor lang tid som har gått. Tror dette går helt fint, men du trenger nok ikke gå inn i alle detaljer heller om ikke du vil, men vær ærlig og si at du har hatt et dårlig og nå ikke-eksisterende forhold til din far. Er nok andre aspekter av personlighet osv. som kanskje er av mer interesse i denne testen som hvordan du takler stress, tenker jeg.
Da er vi to om den. Får prøve å være bedre figurer enn våre fedre. Det var fint sagt, takk for det.
Bare hyggelig. Nei, hvis jeg får barn skal jeg virkelig prøve å aldri ta såpass dårlige valg som min far og etterlate meg et barn som blir preget av tapet for alltid. Så bra at det virker som du klarer deg godt i livet på tross av en dårlig barndom og håper du får jobben!
Sitat av dazezone Vis innlegg
Er det pga. godt mulige ulykker på skinnene man går gjennom slik test? Aldri tenkt på det før, men gir jo mening.
Vis hele sitatet...
Går vel litt på samme som piloter må gjennom (og de færreste har vel lyst på en togversjon av Germanwings Flight 9525).. Har du ansvaret for en del hundre mennesker sine liv så er det vel best å sjekke såpass..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Går vel litt på samme som piloter må gjennom (og de færreste har vel lyst på en togversjon av Germanwings Flight 9525).. Har du ansvaret for en del hundre mennesker sine liv så er det vel best å sjekke såpass..
Vis hele sitatet...
Ja, det er sant. Man blir vel testet på stressmestring da det er veldig viktig. Tenkte blant annet på hvordan en fører kan reagere på et selvmord som ofte skjer på skinner. Det blir jo alltid et sjokk selvfølgelig, men visse personlighets-trekk og psykiske problemer kan jo ikke være ønskelig i et sånt yrke.