Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2274
Third eye shit
17 3
Heisann, jeg har noen problemer med Kali-Linux.
1. Jeg får ikke logget inn på noen av brukerene. Står Kalitest666 og annet, ingen av de funker og jeg har problemer med passordet.

Kan noen hjelpe meg med dette?
User: root
Pass: toor
Third eye shit
Trådstarter
17 3
Sitat av naxoz Vis innlegg
User: root
Pass: toor
Vis hele sitatet...
Har prøvd det, men får bare autorisertingsfeil. Har du noe forslag til hva jeg kan gjøre? Skal jeg bare reinstallere OS'et?
Sitat av Niggalas Vis innlegg
Har prøvd det, men får bare autorisertingsfeil. Har du noe forslag til hva jeg kan gjøre? Skal jeg bare reinstallere OS'et?
Vis hele sitatet...
hvis du har tilgang til terminal kan du prøve 'sudo su' og så logge inn med root-toor
Seriøst småbarn. Han spør etter ett svar på ett problem, og dere kommenterer bare latterlig ting? Dere viser jo ikke at dere kan noe selv, og prøver heller ikke hjelpe. Spesielt XDXDXDXD er veldig barnslig. Husk at dette er et forum hvor dere burde prøve å hjelpe, ikke bare væra idioter.

Forresten, prøv blank som passord. Hvis ikke dette fungerer, bruk en commando. For å få opp cmd så trykker du CTRL + ALT + T og derretter skriver du sudo passwd root
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Evenator 9000 Vis innlegg
Seriøst småbarn. Han spør etter ett svar på ett problem, og dere kommenterer bare latterlig ting? Dere viser jo ikke at dere kan noe selv, og prøver heller ikke hjelpe. Spesielt XDXDXDXD er veldig barnslig. Husk at dette er et forum hvor dere burde prøve å hjelpe, ikke bare væra idioter.

Forresten, prøv blank som passord. Hvis ikke dette fungerer, bruk en commando. For å få opp cmd så trykker du CTRL + ALT + T og derretter skriver du sudo passwd root
Vis hele sitatet...
For det første, du kaller alle andre nubz og mener at terminalen heter cmd ? koz.

Når det er sagt, hjelper utrolig lite å skrive "sudo password root" hvis brukeren man ikke er logget inn med er med i sudoers eller man ikke har passordet til brukeren.

Og som TS skriver, han får jo ikke logget inn engang.
Sist endret av AtXbYeA; 5. april 2013 kl. 10:58.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
For det første, du kaller alle andre nubz og mener at terminalen heter cmd ? koz.

Når det er sagt, hjelper utrolig lite å skrive "sudo password root" hvis brukeren man ikke er logget inn med er med i sudoers eller man ikke har passordet til brukeren.

Og som TS skriver, han får jo ikke logget inn engang.
Vis hele sitatet...
du skal no kunne skifte passordet til brukeren gjennom den kommandoen der.. berre bytt ut root med kalitest666 eller kva det var brukernamnet var.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
du skal no kunne skifte passordet til brukeren gjennom den kommandoen der.. berre bytt ut root med kalitest666 eller kva det var brukernamnet var.
Vis hele sitatet...
Hjelper fint lite å bruke sudo for en bruker som ikke er med i sudoers uansett hvordan du vrir og retarder på det.

Men når TS ikke får logget inn så er det egentlig irrelevant.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hjelper fint lite å bruke sudo for en bruker som ikke er med i sudoers uansett hvordan du vrir og retarder på det.

Men når TS ikke får logget inn så er det egentlig irrelevant.
Vis hele sitatet...
jammen då logger du inn som root....

kan du ikkje heller komme med ein vetig løsning "O store altvitende atx".... /sarkasme
Sist endret av R0flcopter; 5. april 2013 kl. 12:23.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
jammen då logger du inn som root....
Vis hele sitatet...
Men... han kan jo ikke det....
Han står utenfor systemet uten mulighet til å logge inn som vanlig bruker(ingen passord), root(funker tydeligvis ikke), eller gud(opptatt med barna i afrika).
Om du har installert på hdd, fikk du valg under installasjonen om å velge passord på root, om du har boota fra live cd er passordet "toor".
Kali Linux Default root Password is toor

Default root Password

During installation, Kali Linux allows users to configure a password for the root user. However, should you decide to boot the live image instead, the i386, amd64, VMWare and ARM images are configured with the default root password – “toor“, without the quotes.
Vis hele sitatet...
Siden toor ikke fungerer, samt bruker lurer på om han må reinstallere, går jeg ut ifra at han ikke bruker livecd-opplegget.
Da er jo saken ganske opplagt; brukeren har angitt passordet under installasjon, under en blackout.
Løsning: Reinstaller+husk passord.

ninja'd by rolls
Sist endret av Rolsen Royce; 5. april 2013 kl. 12:50.
Om reinstallasjon ikke er så fristende, så kan du boote en vilkårlig live cd, mounte opp harddisken og chroote det. På det viset kan du endre passord på den allerede installerte partisjonen.