Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1026583
Hadde valgt CFl pæra over LED pæra, hvertfall de du viser til her..

Får 150 watt med E27 sokkel her i spania til rundt 180 kroner, litt billigere kan du si Bare å sende meg pm, kanskje jeg kan sende noen nordover hvis flere trenger, har gjort det tidligere, men kan bli litt i frakt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av chiller123 Vis innlegg
Hei folkens.
Jeg ser etter pære til blomstring, og står mellom to stk egentlig.
(Det står mellom disse to mest pga jeg ser etter pærer som passer i vanlig E27 og lager lite varme)

En 12x3w LED med 9 dioder i rødt spekter og 3 dioder i blått spekter:
http://www.designbelysning.no/vekstl...e27-12x3w.html

og en 2700k CFL-pære som er 60w:
http://www.lysman.no/no/clusterlite-...60-w-2700k.php

Hva vil folk anbefale? Til vekstlys bruker jeg to stk 35w CFL 6400k-pærer.

Jeg har lampeskjermer rundt pærene mine og bruker en pære til hver plante :-)
Vis hele sitatet...
Ingenting slår HPS enda, du vil få mye mer ut av plantene dine med en 250W HPS pakke: http://www.designbelysning.no/vekstl...reflektor.html
Wow, 150w CFL med E27? Det var en svært ålreit pris ja!
Ikke bare "tilsvarende" 150w?

Ja, jeg har jo skjønt at HPS er the shit, men dette blir en enkel førstegangs mikrogrow i PC-kabinett med feminiserte autoflower-lowrydere og LST
Jeg driver å bygger om skapet mitt igjen nå, skal legge ut alle bilder i en egen tråd når jeg blir ferdig.. Vanlig klesskap, synes det erbedre enn telt, blitt litt lei det i det siste

Kommer tilbake med mer når det er klart
Har nå vært på cannabis kurset og det var som jeg trodde, det var for nybegynnere, men kurset var på spansk og jeg lærte mye spansk av å være med der..

Det var alt fra ungdom til og med besteforeldre der, utrolig kult å se så mange forskjellige folk som vil lære seg å dyrke De startet med 2 timer cannabis historie og aktivisme, og så gikk de videre til hvordan man kan gro, utstyr, næring etc..

Jeg fikk gitt ut masse av mine egne frø og fikk noen helt nye autos av de som holdt kurset, what goes around, comes around

Det jeg skal frem til er; Neste helg så er det siste kurset og da kommer det breeders fra Graas-O-Matic OG CBD Crew.. I og med at jeg nå har begynt på min nye nettside (fem høye) og skal skrive en artikkel om det for PHT, så kunne jeg tenkt meg noe hjelp med noen spørsmål, kanskje jeg kan få et intevju og poste det i PHT magasinet

Så, noen som har noen intr spm angående CBD crew eller grass-o-matic (autos), vær snill å stille spm her i denne tråden

Ha en fin uke folkens!

Kirby
Stilig, defman!
Jeg har et spørsmål til dere her inne. Jeg skal gå til innkjøp av et pc-kabinett for en microgrow.
Det er den eneste muligheten jeg har, og planen er bare å kjøre to planter på LST. Noe mer enn selvforsynt vil ikke målet å være uansett :-)

Men, ja, har noen et tips til et pc-kabinett som har greit med rom, nok ventilasjon og ikke en så altfor gale pris?
Jeg lurer på om det mest idéelle ville vært denne, som lager lite lyd og er et ganske svært kabinett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=784045#info

Men kanskje noen vet om noen som er mer rimelig?
Hvorfor ikke kjøpe en som er brukt? Trenger sbolutt ikke en ny en når du skal lage hull og ødelegge den uansett

Ta en titt på disse linkene hvis du er intr i pc grow

PC Grow - Beginners Guide

The Nanomachine
Hei. Istedenfor å spire frøene i vann eller våt tørkerull, så ønsker jeg å bare så frøene direkte i mediet. (er klar over at det tar lengre tid å spire). Dette gjør jeg for di jeg har god tid å fordi det er en trygg måte å få vekst uten å risikere å øddlegge spiren. Mitt spm er: Trengs potten noen form for lys nå som frøet ligger under jorda? Eller venter jeg med lys til stilkene trenger gjennom jorda? Takker for svar
Ville bare slengt opp ei sparepære eller noe med en gang
Sleng opp ett par-tre 11w sparepærer med en gang du.. De ELSKER masse lys! Spiringen tar ikke så lang tid, tok kun en liten uke for min del før jeg så søte små planter

Senere kan du gå over til noe som dette hvis budsjettet tillater det..

http://www.britcropshydroponics.co.uk/components/com_virtuemart/shop_image/product/CFL_250W_Blue_4ca601b7ae0ac.jpg
Sist endret av nZaal; 3. oktober 2013 kl. 11:35.
heisann :P jeg lurer på en liten ting :P? trenger man kullfilter for å produsere en plante, bor i borrettslag og ønsker ikke at naboene skal lukte det?
Sitat av GanjaQueen Vis innlegg
heisann :P jeg lurer på en liten ting :P? trenger man kullfilter for å produsere en plante, bor i borrettslag og ønsker ikke at naboene skal lukte det?
Vis hele sitatet...
Nei, man trenger ikke kullfilter for å gro. Man bruker vel ikke kullfilter i naturen f. eks? Og det gror det jo alle slags planter!

Men, som du sier så trenger du det nok om du ikke vil at naboene skal lukte buskevekstene dine!
Heii Takk for svar. Frøet har nå fått spire. (måtte ta bort litt av jorda for å sjekke ) Hvor lang tid tar de ca fra spirt frø blir satt i jord til det bryter opp stilk i overflata?
Sitat av Lagada Vis innlegg
Heii Takk for svar. Frøet har nå fått spire. (måtte ta bort litt av jorda for å sjekke ) Hvor lang tid tar de ca fra spirt frø blir satt i jord til det bryter opp stilk i overflata?
Vis hele sitatet...
Går ganske fort. Typ et par dager.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hey.
Bare lurer på om noen har erfaring med groing av strains som inneholder mye CBD? tenker mest på harlequin, cannatonic eller otto#1 . Altså strain som har mere cbd enn thc.
Grunn til at jeg spørr er at jeg har lest mye om cbd og den positive egenskaper med angst osv.

Håper på svar!
Sist endret av narni; 27. oktober 2013 kl. 00:04.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av narni Vis innlegg
Hey.
Bare lurer på om noen har erfaring med groing av strains som inneholder mye CBD? tenker mest på harlequin, cannatonic eller otto#1 . Altså strain som har mere cbd enn thc.
Grunn til at jeg spørr er at jeg har lest mye om cbd og den positive egenskaper med angst osv.

Håper på svar!
Vis hele sitatet...
Dyrkeprosessen er ikke noe annerledes fra andre cannabis strains, er det noe spesifikt du lurer på?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dyrkeprosessen er ikke noe annerledes fra andre cannabis strains, er det noe spesifikt du lurer på?
Vis hele sitatet...
Ja, hehe, glemte å spørre noe spørsmål.
Det jeg lurte på var egentlig om noen har testet disse og om de kan ha positive egenskaper på feks angst, da feks 2/3 av otto#1 er testet til 0,14% thc og 11% CBD. og jeg finner ingen røykerapporter på den. Har funnet noe på harlequin og cannatonic, men veldig lite.
Er veldig sensitiv for thc.. men på en annen måte drittlei benzo, og har lest mye positivt om CBD
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kanskje du burde starte en egen tråd, eller poste i Den store cannabistråden i og med at denne tråden er rettet mot dyrking av cannabis.

Jeg fant ingen eksisterende tråder om akkurat det du spør om, men vi har flere som har diskutert medisinsk bruk av cannabis: Søk om medisinsk cannabis
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei Folkens!
første innlegget mitt her...
vel, jeg kjøpte en bag for litt siden og der var det noen frø..så tenkte at jeg da skulle prøve meg frem
kun et frø gikk, og spiren vokste ganske fort, så igår kveld satte jeg den i en potte med jord og vannet det kun litt fuktig i overflaten..så klart lys 5-6 cm over( ikke vet jeg om det er riktig, men sto så mye på nettet så bare prøvde)
istad når jeg stop opp, så var da frøet helt åpent, altså 4 blader, 2 litt rund & 2 skarpe( dette som kalles mary-jane?)
så spørsmålet mitt er nå, hvordan skal vanningen foregå og tid med lyset ?
hadde vært kult om jeg kunne fått litt hjelp av dere
Sitat av faa93 Vis innlegg
Hei Folkens!
første innlegget mitt her...
vel, jeg kjøpte en bag for litt siden og der var det noen frø..så tenkte at jeg da skulle prøve meg frem
kun et frø gikk, og spiren vokste ganske fort, så igår kveld satte jeg den i en potte med jord og vannet det kun litt fuktig i overflaten..så klart lys 5-6 cm over( ikke vet jeg om det er riktig, men sto så mye på nettet så bare prøvde)
istad når jeg stop opp, så var da frøet helt åpent, altså 4 blader, 2 litt rund & 2 skarpe( dette som kalles mary-jane?)
så spørsmålet mitt er nå, hvordan skal vanningen foregå og tid med lyset ?
hadde vært kult om jeg kunne fått litt hjelp av dere
Vis hele sitatet...
VELDIG mange her på formuet får frø i weeden sin og prøver å spire det. Har du tenkt langsiktig på dette? du har fått dårlig weed og dårlige frø. Frøet er regulært og vil bli jente eller gutt, 50% sjangs. Blir det gutt så kan du kaste det. Etter hvert vil det lukte vanvittig mye. Skal du ha det i vinduskarmen eller skal du kjøpe lys? Du VIL trenge kullfulter for å drepe lukta. Men for å svare på spørsmålet ditt.

Det første bladparet er helt rundt, det 2. bladparet har den typiske cannabis utseenet med "tagger", de neste bladene fremover vil være slik.

Hva slags lys bruker du? "vanlig" lys virker ikke. det må være rett spekter. av "vanlige" pærer kan du bruke sparepære på 4000 kelwin, (selges på biltema eller clas ohlson for eksempel). Når det kommer på avstand fra pære til plante så blir lysintensiteten (målt i lumen) 4 doblet når avstanden doblet (i cm forr eks), men du må ikke brenne planten og husk at den vokser. Sparepærer frigit lite varme så du kan ha planten nærme da.

Når det gjelder vanning så er det optimale at du gir mye vann, og så venter du til det er nesten helt tørrt, så vanner du mye igjen. Det skal tørke opp mellom vanning. Mange er utolmodige og vanner hele vegen. Det skal komme oksygen til røttene ellers vokser de ikke. Jorda bør også være porøs og luftig, gjerne tilsett perlitte.

Du bør lese deg opp på hvordan du skal gjøre viss du skal lykkes. Når planten din har blitt vegga lenge nok kan du kjøpe sparepære med 2700 kelwin men da skal den bare ha 12 timers lys, den går da inn i blomstringsperioden. Anbefaler HPS pærer viss du skal gjøre dette skikkelig, men da bør du også kjøpe telt og kullfilter og utstyr.

Du kan gi planten til 18 timers lys i døgnet eller 24 timer lys i døgnet, men anbefaler deg 18 timers lys da det er litt "vanskeligere" å gi 24 timers lys da planten kan bli stressa. Kommer veldigt an på hvilken strain det er fordi det vet du sikkert ikke (am i right?).

bilde av de 2 første bladpara. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...a_seedling.jpg
Hei!
Har nå gått til innkjøp av 2 stk 35w CFL 6400K-pærer og 2 stk 25w CFL 2700K-pærer.
Har også kjøpt 2kg aktivt kull og noen svært tynne kluter som jeg skal lage kullfilter av, for å ha foran viften.
Jeg har montert kabelen til de to lampene med hvit innvendig lampeskjerm om til en, og har en strømregulator som kan programmeres til 12/12 osv.

Det som gjenstår først og fremst er for meg nå å kjøpe PC-kabinett! Ja, dette blir en mikrogrow deluxe med LST og lowrydere. Noe annet blir umulig pga hvordan og hvor jeg bor.

Jeg har noen spørsmål, og oppfordrer ellers folk om å komme med tips!
1. Trenger tips til kabinett som er (relativt naturligvis) HØY.
Vet dere om noen som er høy med minst 2 vifter i til en pris rundt 500? Må være lystett.
2. Tips til frø til lowrydere?
Sitat av chiller123 Vis innlegg
Hei!
Har nå gått til innkjøp av 2 stk 35w CFL 6400K-pærer og 2 stk 25w CFL 2700K-pærer.
Har også kjøpt 2kg aktivt kull og noen svært tynne kluter som jeg skal lage kullfilter av, for å ha foran viften.
Jeg har montert kabelen til de to lampene med hvit innvendig lampeskjerm om til en, og har en strømregulator som kan programmeres til 12/12 osv.

Det som gjenstår først og fremst er for meg nå å kjøpe PC-kabinett! Ja, dette blir en mikrogrow deluxe med LST og lowrydere. Noe annet blir umulig pga hvordan og hvor jeg bor.

Jeg har noen spørsmål, og oppfordrer ellers folk om å komme med tips!
1. Trenger tips til kabinett som er (relativt naturligvis) HØY.
Vet dere om noen som er høy med minst 2 vifter i til en pris rundt 500? Må være lystett.
2. Tips til frø til lowrydere?
Vis hele sitatet...
Det med å få det lystett, det må du nok regne med å gjøre selv.
Litt svart elektriker teip f.eks skal vel gjøre susen, evt fugemasse eller gummikledning.
Du burde vel også prøve å ha det stående i et relativt mørkt rom, da jeg tipper det kan komme lys inn fra viftene?

Googlet "I need a huge pc case" for deg, her finner du masse forskjellige forslag om store kabinetter, så får du nesten finne ut hvilke som kan passe til deg.
Jeg har aldri prøvd en stealth-grow i kabinett selv før, så kan ikke bidra med noe spesiell erfaring.

Google resultater for store kabinett

Guider til stealth grows i PC

Du finner mange forskjellige videoer og tips til hvilke lowrydere du kan bruke til dette med et enkelt google søk.

Beklager at jeg linker så mye til Google, men som sagt har jeg ikke noe erfaring med hverken stealth grows eller lowrydere.
Sist endret av Juliaan; 16. november 2013 kl. 17:58.
Takk for svar Julian!
Jeg har allerede kommet godt på vei.
Kjøpte et brukt Cooler Master HAF X Full Tower og rensket det så set er god plass inni.
Jeg forstår nå at jeg kommer til å ha en utfordring når det kommer til å få det tett for lys (og lukt). Foran viftene vil mine hjemmelagde karbonfiltre isolere litt, og resten får jeg se an.

Jeg legger ved noen bilder og håper noen andre kan gi meg noen tips om hva som kan være greit å ta foran. Bildene viser hvor det ikke kommer til å være noen vifter og jeg vil ha full lysdekking her.

BILDER:
http://s9.postimg.org/nxf0k224v/bilde_7.jpg
http://s18.postimg.org/s1fm46dw9/bilde_8.jpg


-Chillah
Sist endret av chiller123; 16. november 2013 kl. 20:50.
Om jeg har 3 stk 600w HPS lamper på 12 kvm. Hvilken minimum størrelse på vifte og filter må jeg bruke for å få nok luftgjennom strømning. Anbefal gjerne merke eller leverandør :-)
Sist endret av gurgla; 16. november 2013 kl. 23:29.
Hei! Jeg ser etter mylar-film, reflektor på ene siden og svart på andre.
Er det noen som har litt liggendes? Jeg ser ingen grunn til å kjøpe type 2 x 25 meter når jeg ikke skal bruke det til noe annet enn innsiden av et PC-kabinett.

Tenkte at om noen dyrkere hadde litt liggendes, så kunne jeg betalt en slant for å få det tilsendt :-)
Sitat av gurgla Vis innlegg
Om jeg har 3 stk 600w HPS lamper på 12 kvm. Hvilken minimum størrelse på vifte og filter må jeg bruke for å få nok luftgjennom strømning. Anbefal gjerne merke eller leverandør :-)
Vis hele sitatet...
Jeg fikk fortalt av en selger idag at om man feks hadde 3 stk 600w så måtte man minimum ha ca 900 m3 på vifte/filter. Noen kommentarer på dette? Jeg tenker på pris og ønsker ikke å kjøpe noe dyrere enn jeg trenger
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei freaks!
Jeg driver å bygger min egen stealth grow box atm. Jeg har tenkt å bygge det inn i et pc kabinett. Jeg har lest at det skal funke å lakkere veggene hvite eller sølv? (husker ikke kilden, sorry..) Så lurer på om det er en grei idè?
Jeg har også parallell koblett tre pærer på 23w (skal tilsvare100w) De skal gi 1400lm hver.
Har tenkt å plante strainen low rider inne i kabinettet, er det noen som har noen bra tips som kan få dette til å bli bedre?
eller om det i det heletatt kommer til å funke?
Sist endret av ArmedPanda; 27. november 2013 kl. 22:23.
I vår putta jeg noen frø rett i jorda i en skog, ble overasket da jeg besøkte stedet i starten av høst og så 6 planter på en halvmeter, 3 var gutter, senere ble den ene planten nermere en meter men så forsvant den bare :/
men di 2 som står ijenn lever enda i dag, og fått seg lilla vinterblader
ser ut som det er ca 3 gram på hver.
den store tror jeg jeg kunne fått nermere 10 om den hadde fått stå i fred.
Jeg brukte autoflower strains , Easy-ryder å en som heter Auto Acid , jeg må si at det ble et imponerende resultat!! Jeg lurer på om det er noen her som vet om andre typer autoflower som gir en ganske bra avkastning ? Smaken på Easy-ryder'n var ekstremt bra og har aldri blitt høyere... men det var max 10-12g på planta når den var ferdig tørket
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet hvor godt egnet produktene til General Organics er i f eks aeroflo systemer?

http://www.hydrogarden.se/general-organics

Noen med generell erfaring med produktene?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei folkens. Skal dyrke AK-47, feminized autoflower under CFL-pærer på cirka 70w.
Jeg har en jordblanding som er 30% kugjødsel, 60% torv og 10% sand. I tillegg har jeg kjøpt Perlite og Vermiculite.
Hvilket blandingsforhold ville dere anbefalt her?

Takk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen som vet om det blir litt heftig med 400w hps i et dyrketelt på b60 d60 h90 ? burde jeg heller gå for 250w mtp varme
Sitat av green.citty Vis innlegg
noen som vet om det blir litt heftig med 400w hps i et dyrketelt på b60 d60 h90 ? burde jeg heller gå for 250w mtp varme
Vis hele sitatet...
Snakker vi cm nå?
Isåfall er dette alt for lite rom for en 400watter.
Er det inches så går det absolutt greit.
Sitat av green.citty Vis innlegg
noen som vet om det blir litt heftig med 400w hps i et dyrketelt på b60 d60 h90 ? burde jeg heller gå for 250w mtp varme
Vis hele sitatet...
En 400watter skal minst være 25-30cm fra toppen av planta og potta er jo som regel ca 30cm høy.(pluss at pæra henger jo litt nedenfor taket av teltet, la os si 15-20 cm. Da har du ikke mye plass til overs hvis teltet bare er 90cm høyt. Ville kjøpt et telt som er mye høyere, minst 150cm.
ja vi snakker cm. skjønner dette er i laveste laget. greia er at jeg ikke har mere å gå på i høyden da det må stå i et kott som ikke er høyere. vill ikke ha et gro telt midt i synet till alle som kommer å går. om det hr noe å si så vill jeg kjøre col tube armature. å gro low ryders, hdde håpet på å slippe spare pærer
Har lyst å prøve meg på en liten grow men jeg har bare bagseeds. Noen som har erfaring med det? Leser det er store kjangser for at alle frøene produserer hermafroditter... Frøene er fra god weed om det skulle ha noe innvirkning på saken.

Så til mitt andre spørsmål, hvilken næring bør man bruke om man vil oppnå mest mulig yield per plante? Bør man bruke boostere osv?

Og til sist så lurer jeg på hvilken erfaring folk har med kullfilter, bor i ett relativt tett nabolag, vil det kunne luktes 2-5 planter? Bråker det mye?
@Fjukk

Ville ikke anbefalt bagseeds, men har fått noen fine frøkner ut av det selv.

Anbefaler deg å kjøpe en groguide (eller les gjennom denne tråden) og svarene dukker opp før du får stilt spørsmålene. Næring bør du uansett ikke tilsette før planten har levd en stund og selv utviser tegn på næringsmangel.

2-5 planter vil kunne luktes plenty. Kullfilter er alfa og omega når du dyrker cannabis i tettsteder. Lukt og løse lepper er de verste fiendene dine. Kullfilter bråker ikke i seg selv, men vifter lager derimot lyd.
Noen som er oppdatert på growshops på nett og kan tipse meg om noen billige store growshops?
Er hovedsaklig ute etter hydro/aero systemer.

Jeg husker en Tysk en som jeg har glemt hva het. Alt for lenge siden.
Dersom jeg skulle ha 600w ballast og pære, vil det holde å kun kjøpe E40 sokkel, eller må det være en spesiell varmeforsterket?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har ikke hørt om at det er en spesiell E40 sokkel, den er keramisk (ca en cm tykkelse) og ser slik ut: http://www.reefshop.mystore3.no/prod...isk-holder-e40
Ok, da kjøper jeg en slik en.
Kjøp fra ebay, 40-50 kr ink frakt
Designbelysning feks. tar 100kr + frakt
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Kjøp fra ebay, 40-50 kr ink frakt
Designbelysning feks. tar 100kr + frakt
Vis hele sitatet...
Kan du linke til en fra ebay til den prisen? Finner ingen i keramikk til den prisen ink. frakt.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Noen som er oppdatert på growshops på nett og kan tipse meg om noen billige store growshops?
Er hovedsaklig ute etter hydro/aero systemer.

Jeg husker en Tysk en som jeg har glemt hva het. Alt for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Head-Nature.com kanskje? Tror den er tysk, men uansett så har jeg kun gode erfaringer med de.

Edit: Den er tysk
Sist endret av DuFinnerMegIkke; 31. januar 2014 kl. 13:42.
har noen spørsmål ang ventilasjon. siden sist har jeg oppgradert til et litt støre skap, 60x60x180 hvor kraftig vifte vill jeg trenge?
hvor mye vill den bråke?
har ingen ventilasjon system å kolble den på etter skapet så lufta vill gå ut i romet etter kulfilteret, går det an å fjerne lukta helt? eller vil det merkes?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du trenger en vifte som kan dra 8,16 kubikkmeter i timen, dette er for å erstatte all luften i skapet hver 5. minutt som anbefales i Dyrkehåndboken

60x60x180= 0,68 kubikkmeter i skapet,
skifte ut luften hvert 5. minutt:
((60/5)*0,68) = 8,16

Hvor mye det vil bråke kommer helt an på hva slags vifte du kjøper, billige bråker ofte mer enn de av kvalitet, det er også mulig å dempe lyd med isolerte ventilasjonsslanger etc.
Skapet ditt er lite, så du trenger ikke store greiene, men mindre vifter er ofte billig og bråkete, det er nesten bedre å kjøpe noe av kvalitet å kjøre det på lav styrke med en vifteregulator.


Har du et godt kullfilter så vil det ikke lukte noe, det er heller når du åpner skapet og jobber i det at lukt kan unslippe filteret, en bruker her inne, samt et par dyrkevideoer jeg har sett anbefaler en vaportek odor controller: de selges på ebay for å ha i samme rom som skapet for å fjerne resterende lukt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, bor i utlandet og har hatt en lita plante på taket i vinter. Bladene har mistet all farget og en del av de begynner og bli litt røde så i dag klippet jeg den og fjernet alle blader.

Hva er beste måte og tørke den på, det er heftig mye krystaller på den og rødbrune hår så den ser ferdig ut.

Hvor lenge tørker jeg den, hvordan tørker jeg den? Kompisene her mener de kan nok om det og ber meg henge den i et mørkt rom noen uker.

Vet det finnes egne tråder men vil kun ha et raskt svar, planten er ca 30 cm, rødbrune tråder og hvite "hår" med masse krystaller. Tror kanskje jeg gikk en 10-15 gram max på den her men første gangen og vinter tid så er kanskje greit.
viss du vil ha ett veldig kort svar: Klipp av unødvendige små blader. Heng budsa etter stilken i taket (eller legg de på rist) i mørkt rom med romtemperatur. Pass på at det ikke blir veldig høy luftfuktighet. Etter 4-6 dager bør det cures. Det skal bli popcorn tørt. Da legger du det i glaskrukker og lufter 15 min hver dag.
Curingen trenger noen uker. Du kan røyke det før det er ferdig curet. Bare ta det fram så det får tørke en stund før du røyker det.
Takk sjefen, da legger jeg den på en rist. Jævla høy luftfuktighet i det landet her bare så må finne det tørreste rommet. Har en stor kiste (skattekiste), er det for lite?