Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1025462
Sitat av ReOB Vis innlegg
Tusen takk for svar, har sett mye på pcgrowcases, Men jeg tror jeg var alt for uspesifisert med spørsmålet mitt, fordi det jeg har lest det meste av dyrkebibler og liknende, men lure rpå var om det finnes en plante av lovlig karakter, som kan brukes til å øve inn botaniske ferdigheter frem til jeg får en egen leilighet.

Jeg må forresten si at jeg beundrer arbeidet du har lagt inn i dette forumet LoveToGrow!
Vis hele sitatet...
Jeg vil foreslå tomatplante...Og ja spørsmålet var for uspesifisert=P
Tusen takk for svar love to grow ^^, Beklager så mye for det forvirrende innlegget, det er virkelig ikke bra å skrive så sent på natten!!
Sitat av ReOB Vis innlegg
Tusen takk for svar love to grow ^^, Beklager så mye for det forvirrende innlegget, det er virkelig ikke bra å skrive så sent på natten!!
Vis hele sitatet...
Ingen problem=) Om du velger å ha litt flere planter og kanskje til og med tar stikling fra en og samme tomatplante, prøv å bruk litt forskjellig vann og næring...o.l Lag gjerne en egen logg om dette blir noe du gjennomfører..

Lykke til
hvor lenge holder hasj (grønt) seg hvis man bare lar det ligge etter at d har tørka?
har et lite spørsmål/utfordring her netopp satt opp en vegg for og skjule dyrke romme helt men lurer litt på hva jeg burde skjule sprekkene som er rundt den lille inngangs døra? vil jo se temmerlig dumt ut med et speil sånn på halveis på veggen skal få lagt ut noen bilder snart blitt meget bra satt opp her så synd og bli tatt for to streker veit det er et litt dumt spørsmål men er jo vært forsøket er sikkert noen her som har prøvd og skjule rom selv før
mvh
Sitat av justlovethepot Vis innlegg
har et lite spørsmål/utfordring her netopp satt opp en vegg for og skjule dyrke romme helt men lurer litt på hva jeg burde skjule sprekkene som er rundt den lille inngangs døra? vil jo se temmerlig dumt ut med et speil sånn på halveis på veggen skal få lagt ut noen bilder snart blitt meget bra satt opp her så synd og bli tatt for to streker veit det er et litt dumt spørsmål men er jo vært forsøket er sikkert noen her som har prøvd og skjule rom selv før
mvh
Vis hele sitatet...
Jeg personlig syns det enkleste er å kjøpe en rimelig lett, men stabil bokhylle..Så kjøper du 4 små hjul på jernia=)
lekt litt med den tanken der ja eneste som mangler her nå er et kullfilter som må kjøpes til uka men ser det er store pris klasser på forskjellige steder lurte på om du hadde et godt råd for noen her i norge? rommet er nå 180 brett og 60 langt med 4 nyderlig planter
takker så mye for all god info her inne lovetogrow
Heihei!
Jeg har tenkt å bruke et garderobeskap med hvite matte vekker til å være husly for 2 morplanter. Det jeg lurer mest på er hvilke lys jeg kan bruke, stikkord er budsjett Jeg ser på clas ohlson men så er det dette med fargespekter ol. som jeg er veldig ustø på.

Så er det dette med næring. Bruker jeg det samme som jeg brukte i hydroponisk medium eller må jeg ha noe annet?

Trenger jeg egentlig kullfilter til morplantene?
Sitat av bronsky Vis innlegg
Kan man bruke kattesand som en erstatning for perlite?
Vis hele sitatet...
Du kan bruke den fra coop som heter 'X-tra Kattströ/Kattegrus/Kattesand/Kissanhiekka'. Brun pose med en tegnet pus på forsiden. Innhold: brente moler.

Eneste type lettilgjengelige kattesand som duger som dyrkemedium.
Sitat av justlovethepot Vis innlegg
lekt litt med den tanken der ja eneste som mangler her nå er et kullfilter som må kjøpes til uka men ser det er store pris klasser på forskjellige steder lurte på om du hadde et godt råd for noen her i norge? rommet er nå 180 brett og 60 langt med 4 nyderlig planter
takker så mye for all god info her inne lovetogrow
Vis hele sitatet...
http://www.cropshop.no/updated/produ...roducts_id=459 Se på den du Tilbud og greier!! Tast og kjøp 400,- Blir ikke billigere og lettere enn det spør du meg=)

Sitat av skelly Vis innlegg
Heihei!
Jeg har tenkt å bruke et garderobeskap med hvite matte vekker til å være husly for 2 morplanter. Det jeg lurer mest på er hvilke lys jeg kan bruke, stikkord er budsjett Jeg ser på clas ohlson men så er det dette med fargespekter ol. som jeg er veldig ustø på.

Så er det dette med næring. Bruker jeg det samme som jeg brukte i hydroponisk medium eller må jeg ha noe annet?

Trenger jeg egentlig kullfilter til morplantene?
Vis hele sitatet...
Jeg har brukte et 2X36 watt lysstoffrør fra Clas..Kjempemessig..Kjøp 1 Cool White rør og 1 Warm red rør..

Jada du kan uten problemer bruke samme næring..Bare husk at stiklinger setter lettere rot om planten ikke er stappa med (N) Nitrogen.

Vel et kullfilter og vifte bråker sikkert like langt som lukten av morplanter, men som du ser i posten over har de nå tilbud på kullfilter og prisen er jo knall, så hvorfor ikke?
he he genialt... fant fort ut at det var en gammal kompis fra skole tiden som dreiv cropshopen.. han anbefalte alle som kjøpte det på 75m3 og bytte etter en grow og passe på og ikke bruke en vifte på over 120m3 da det trekker for fort ut... verden er liten kjøpte en vifte på 98m3 på clas helt genialt
Var ute i går og fikset meg noe jord og leca på plantasjen. Men når jeg skulle handle lys så ble ting litt verre.

Jeg fant et armatur på 67 Cm. siden jeg ikke har et stort nok skap. Men tingen her er at dette armaturet tar kun 2x18W lysrør. Skal jeg kjøpe et armatur til da, slik at det blir på en måte 2x36W?

Så var det lysrørene. Jeg fant ikke Cool White rør og Warm red rør, men jeg fant day white og warm white tror jeg det var. hvilke burde jeg bruke? jeg kjøpte 2 daywhite og håper dette var rett
Sitat av skelly Vis innlegg
Var ute i går og fikset meg noe jord og leca på plantasjen. Men når jeg skulle handle lys så ble ting litt verre.

Jeg fant et armatur på 67 Cm. siden jeg ikke har et stort nok skap. Men tingen her er at dette armaturet tar kun 2x18W lysrør. Skal jeg kjøpe et armatur til da, slik at det blir på en måte 2x36W?

Så var det lysrørene. Jeg fant ikke Cool White rør og Warm red rør, men jeg fant day white og warm white tror jeg det var. hvilke burde jeg bruke? jeg kjøpte 2 daywhite og håper dette var rett
Vis hele sitatet...
Du klarer deg lenge med 1 morplante og da er 2x18 som jeg skrev helt i orden, men joda..om du har penger og plass kjør gjerne 2 av de...Men ikke nødvendig om du trenger rundt 20 stiklinger hver 8 uke
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
*hyyyl*

Nå sliter røttene ser jeg. Løftet potta og så mugg under. Det kom ikke luft til de hullene i potta, så nå har jeg byttet til større potte med frisk jord.



Håper det går seg til.

Klonene jeg tok for 6 dager siden ser ut til å enda klare seg. Ingen røtter som stikker ut enda.

Dama i dusjen ser ut til å trives godt med den nye lampa



Ser klonene greie ut, Lovetg? Hvis de var døde hadde de ikke sett så "friske" ut etter 6 dager, eller?
Vis hele sitatet...
hvilken type material er den kassa med de fire stiklingene i?så ut som det reflekterte bra,hvor kjøper du det?

vet sølvpapir ikke er noe å bruke
Jeg driver om dagen å leser gjennom alt jeg finner på world wide web om dyrking, før jeg bruker masse cash på noe som ikke fungerer. Jeg tror det eneste jeg ikke klarer å få rede på, uansett hvor mange guider og forumer jeg leser i, er hva slags lys jeg skal bruke i vekstfasen. Jeg planlegger å kjøpe denne: http://weedshop.no/komplett-hpspakke-400w-p-176.html men jeg finner ingen pære som passer denne for vekstfasen. Må jeg da bruke lysstoffrør? Hva slags? I såfall, hva koster ei sånn lysstoffrør-lampe?
Hei, lurer på nårtid man skal begynne og kjøre 12/12? helt fra dag 1, eller er de noe man begynner med etter en stund.. ?

Skunk #1,

Peace.
Sitat av D_MT Vis innlegg
Hei, lurer på nårtid man skal begynne og kjøre 12/12? helt fra dag 1, eller er de noe man begynner med etter en stund.. ?

Skunk #1,

Peace.
Vis hele sitatet...
Les en dyrkeguide...12/12 er i blomstringsfasen, altså etter en "stund" som kalles vekstfasen.
Sitat av zkinny Vis innlegg
Jeg driver om dagen å leser gjennom alt jeg finner på world wide web om dyrking, før jeg bruker masse cash på noe som ikke fungerer. Jeg tror det eneste jeg ikke klarer å få rede på, uansett hvor mange guider og forumer jeg leser i, er hva slags lys jeg skal bruke i vekstfasen. Jeg planlegger å kjøpe denne: http://weedshop.no/komplett-hpspakke-400w-p-176.html men jeg finner ingen pære som passer denne for vekstfasen. Må jeg da bruke lysstoffrør? Hva slags? I såfall, hva koster ei sånn lysstoffrør-lampe?
Vis hele sitatet...
Her er en HPS(?) pære som er veldig godt egnet til vekst: (Er den ny på markede, aldri sett før med de verdiene)
http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2494

Her er en kraftig sparepære (CFL) den som er illustrert på bilde med 6400k er den du vil ha til vekst.
http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2491
Sist endret av skolms; 22. januar 2010 kl. 07:12.
Sitat av skolms Vis innlegg
Her er en HPS(?) pære som er veldig godt egnet til vekst: (Er den ny på markede, aldri sett før med de verdiene)
http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2494

Her er en kraftig sparepære (CFL) den som er illustrert på bilde med 6400k er den du vil ha til vekst.
http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2491
Vis hele sitatet...
folka har jo begynt å selge de små pærene til dyrking..bullshit med sterke lys,har jo lest at plantene kan gro i skyggen.

eg skal kjøre på med noen små slike pærer,funker helt sikkert like bra

http://weedshop.no/sparepre-blomstring-p-360.html

jeg har en slik liggende

http://www.dmlights.com/en/cat/3907/.../me+mm152.html

da må vell den funke greit også da?står jo at den er til planter,greenhouse,vanlige planter osv pån

noen som kan si noe med sikkerhet?
Sitat av Cannaman Vis innlegg
folka har jo begynt å selge de små pærene til dyrking..bullshit med sterke lys,har jo lest at plantene kan gro i skyggen.

eg skal kjøre på med noen små slike pærer,funker helt sikkert like bra

http://weedshop.no/sparepre-blomstring-p-360.html

jeg har en slik liggende

http://www.dmlights.com/en/cat/3907/.../me+mm152.html

da må vell den funke greit også da?står jo at den er til planter,greenhouse,vanlige planter osv pån

noen som kan si noe med sikkerhet?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det ikke bullshit med sterke lamper.

Jo mindre lys den får jo tregere vekst blir det, og mindre plante.
Det er vel logisk for deg?

Men den kan fint vokse under de pærene du linker til ja, men i forhold til 250W CFL så blir det en spinkel og lite frodig plante du får deg.

Så NEI, det vil helt sikkert ikke funke like bra. Men det vil funke, uten tvil. Det er helt sikkert.
Sist endret av skolms; 22. januar 2010 kl. 09:12.
Sitat av skolms Vis innlegg
Her er en HPS(?) pære som er veldig godt egnet til vekst: (Er den ny på markede, aldri sett før med de verdiene)
http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2494

Her er en kraftig sparepære (CFL) den som er illustrert på bilde med 6400k er den du vil ha til vekst.
http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2491
Vis hele sitatet...
Jojo, men er det noen av dem som passer i lampa jeg pratet på? Og hva med ballasten, denne må vel stemme overens med pære også, ikke bare sokkelen?
Sitat av zkinny Vis innlegg
Jojo, men er det noen av dem som passer i lampa jeg pratet på? Og hva med ballasten, denne må vel stemme overens med pære også, ikke bare sokkelen?
Vis hele sitatet...
Det står ikke opplyst noen av stedene så da sender du en mail og spør, mange ballaster kan kjøre både MH og HPS.

CFL'n jeg linket til trenger ikke ballast, kun sokkel og helst reflektor.
Eller den trenger ballast, men den er "innebygget".
Sist endret av skolms; 22. januar 2010 kl. 09:58.
Sitat av zkinny Vis innlegg
Jeg driver om dagen å leser gjennom alt jeg finner på world wide web om dyrking, før jeg bruker masse cash på noe som ikke fungerer. Jeg tror det eneste jeg ikke klarer å få rede på, uansett hvor mange guider og forumer jeg leser i, er hva slags lys jeg skal bruke i vekstfasen. Jeg planlegger å kjøpe denne: http://weedshop.no/komplett-hpspakke-400w-p-176.html men jeg finner ingen pære som passer denne for vekstfasen. Må jeg da bruke lysstoffrør? Hva slags? I såfall, hva koster ei sånn lysstoffrør-lampe?
Vis hele sitatet...
Om du må bruke samme rom for vekst og blomst - og du ikke er fornøyd med å bruke en vanlig HPS pære for begge fasene - har du 2 valg.... Nr.1 du kan kjøpe en MH pære som du bruker i vekst Da bytter du mellom 2 pærer..Eller du kan kjøpe 1 Son-T-Agro HPS pære som har 30% mer lys fra den blå delen av spektrumet..

Sitat av D_MT Vis innlegg
Hei, lurer på nårtid man skal begynne og kjøre 12/12? helt fra dag 1, eller er de noe man begynner med etter en stund.. ?

Skunk #1,

Peace.
Vis hele sitatet...
Heisann=)

Om du starter fra frø, må du vente til planten er blitt kjønnsmoden før du kant sette den i blosmt. Dette tar normalt mellom 6-8 uker fra frøet spirer...Er det stiklinger derimot har de sin mors alder fra hun var frø et frø, og dermed kan stiklingene settes i blomst så snart de har fått røtter... Husk at tidlig blomstring av Skunk#1 vil resultere i meget små planter(20cm ca.) Setter du de i blosmt når de er rundt 40cm derimot blir de nok rundt 120-150cm..

Sitat av zkinny Vis innlegg
Les en dyrkeguide...12/12 er i blomstringsfasen, altså etter en "stund" som kalles vekstfasen.
Vis hele sitatet...
Det er det han gjør Og svaret ditt er lite behjelpelig..

Sitat av Cannaman Vis innlegg
folka har jo begynt å selge de små pærene til dyrking..bullshit med sterke lys,har jo lest at plantene kan gro i skyggen.

eg skal kjøre på med noen små slike pærer,funker helt sikkert like bra

http://weedshop.no/sparepre-blomstring-p-360.html

jeg har en slik liggende

http://www.dmlights.com/en/cat/3907/.../me+mm152.html

da må vell den funke greit også da?står jo at den er til planter,greenhouse,vanlige planter osv pån

noen som kan si noe med sikkerhet?
Vis hele sitatet...
Hvis prosjektet ditt går ut på å gro en plante fra start til stopp, så stemmer det som du sier planten klarer seg fint med stuelys omså...Men jeg lover deg min venn, sett en tomatplante under en 400Watt HPS og sett en annen tomatplante i vinduskarmen nå i Januar...Så når du har høstet begge - du blir å vente på vindusplanten en stund - forteller du oss hvor du høstet inn flest tomater når plantene var ferdig....

Jeg foreslår at du setter deg litt inn i hva som står skrevet i førsteposten.
Sist endret av LoveToGrow; 22. januar 2010 kl. 10:31.
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
blabla
Vis hele sitatet...
Blir ikke 400watt HPS blomstringspære litt sterkt for en liten plante? Eller hva mener du med "vanlig HPS-pære"?
Sitat av zkinny Vis innlegg
Blir ikke 400watt HPS blomstringspære litt sterkt for en liten plante? Eller hva mener du med "vanlig HPS-pære"?
Vis hele sitatet...
Du kunne kjørt en 1000watt HPS og planten hadde storkoset seg! Og med vanlig HPS pære mener jeg noen som disse: http://www.cropshop.no/updated/produ...&products_id=1

La meg da fortelle deg at lyskilden disse frøene og videre plantene er ment til å gro under er sterkere enn hva du får kjøpt i butikken...Hold en 400w HPS ca 40 cm unna toppen av potten/planten og så øker du enda litt jo mer watt du har på lyskilden...Så det kan bli form varmt med en HPS, men for mye lys? Neppe....
Okeydokey, takk for hjelpa! Du er en hyggelig kar, om dette blir vellykka er du invitert på fyrings hos meg
Sitat av skolms Vis innlegg
Selvfølgelig er det ikke bullshit med sterke lamper.

Jo mindre lys den får jo tregere vekst blir det, og mindre plante.
Det er vel logisk for deg?

Men den kan fint vokse under de pærene du linker til ja, men i forhold til 250W CFL så blir det en spinkel og lite frodig plante du får deg.

Så NEI, det vil helt sikkert ikke funke like bra. Men det vil funke, uten tvil. Det er helt sikkert.
Vis hele sitatet...
ok..ja..jo forstår jo det,men det handler litt om å ikke bruke opp penga på strømregning for meg

disse 400 og 600 w må dra veldig med power når du kjører dem around the clock i starten..eller hva

men en slik 250W HPS ser jo greit ut,hvor mange planter kan en slik lampe dekke tror dere?

takk for svar

noen her som har prøvd vanlig plantegjødsel som man får kjøpt på plantesjappa for 50 spenn eller europris for 15 spenn?

flytende greier,står jo det inneholder noen av de tinga planta skal ha,lurer på om det kunne være en rimelig suksess..

flytene greier på flaske..fosfor,nitrogen osv..
Sitat av Cannaman Vis innlegg
ok..ja..jo forstår jo det,men det handler litt om å ikke bruke opp penga på strømregning for meg, disse 400 og 600 w må dra veldig med power når du kjører dem around the clock i starten..eller hva

Men en slik 250W HPS ser jo greit ut,hvor mange planter kan en slik lampe dekke tror dere?

Noen her som har prøvd vanlig plantegjødsel som man får kjøpt på plantesjappa for 50 spenn eller europris for 15 spenn? Flytende greier,står jo det inneholder noen av de tinga planta skal ha,lurer på om det kunne være en rimelig suksess..flytene greier på flaske..fosfor,nitrogen osv..takk for svar
Vis hele sitatet...
Når det gjelder strøm:

0,4kwX24timer= 9,6kw pr.døgn
9,6kwX31dager=288kw pr.måned
288kwX80øre(som er typisk pris)=230,40.- Som betyr ca 250 kr pr måned pr. 400watt HPS/MH

Om du holder deg til ca 1 meter store planter kan du ha 4-6 planter...Tar du litt mindre planter kan du kanskje ha 12-16.. Men da må stiklingene settes i blomst så fort de har fått røtter..Med en 250HPS

Har prøvd de fleste næringer du får kjøpt på de "vanlige" plassene og problemet ligger i fosfor...N-P-K skal helst være ca 15-10-10 i vekst og 5-15-15 i blomst...Finner du noen næringer som har dette...Gi gjerne beskjed=)
Sist endret av LoveToGrow; 22. januar 2010 kl. 14:22.
takk

hvis du har prøvd mye av de vanlige næringene,funket det med dette?

14,50,- for en liter plantegjødsel som skal passe til "alle"planter på europris ville vært en kjempemulighet om det virker greit.

Er det merkbart mye forskjell på "proff"næringene fra disse sidene og vanlige plantegjødsel du har testet?

hvem er isåfall å anbefale?

Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Når det gjelder strøm:

0,4kwX24timer= 9,6kw pr.døgn
9,6kwX31dager=288kw pr.måned
288kwX80øre(som er typisk pris)=230,40.- Som betyr ca 250 kr pr måned pr. 400watt HPS/MH

Om du holder deg til ca 1 meter store planter kan du ha 4-6 planter...Tar du litt mindre planter kan du kanskje ha 12-16.. Men da må stiklingene settes i blomst så fort de har fått røtter..Med en 250HPS

Har prøvd de fleste næringer du får kjøpt på de "vanlige" plassene og problemet ligger i fosfor...N-P-K skal helst være ca 15-10-10 i vekst og 5-15-15 i blomst...Finner du noen næringer som har dette...Gi gjerne beskjed=)
Vis hele sitatet...
jeg har lest om kloninger,rothormon osv,men ikke om å sette stiklingene i vann som jeg ser noen snakker om..velger du å sette stiklingene i vann eller rothormon og jord måten?
klipper man dem på samme måte,setter det i ett glass med vann,venter til det er litt røtter der å planter dem igjen?enkelt som så?

vh
Sist endret av Cannaman; 23. januar 2010 kl. 09:40.
Sitat av Cannaman Vis innlegg
takk

hvis du har prøvd mye av de vanlige næringene,funket det med dette?

14,50,- for en liter plantegjødsel som skal passe til "alle"planter på europris ville vært en kjempemulighet om det virker greit.

Er det merkbart mye forskjell på "proff"næringene fra disse sidene og vanlige plantegjødsel du har testet?

hvem er isåfall å anbefale?



jeg har lest om kloninger,rothormon osv,men ikke om å sette stiklingene i vann som jeg ser noen snakker om..velger du å sette stiklingene i vann eller rothormon og jord måten?
klipper man dem på samme måte,setter det i ett glass med vann,venter til det er litt røtter der å planter dem igjen?enkelt som så?

vh
Vis hele sitatet...
Ja det funker med den næringen, men du vil ikke kunne gi planten det den ønsker seg...Du vil måtte gi planten(e) litt for mye av (N) og litt for lite (K) bare for å gi planten noe (P) i det hele tatt... Du vil alltid ha planter full av (N) noe som ikke er særlig gunstig for hverken stiklinger eller planter i blomst.

Jeg anbefaler å bestille 1 liter BioBloom fra www.cropshop.no og du vil få et mye mye bedre resultat... Forskjellen jeg merker med billig næring og den litt dyrer er ca 35pr. plante,pluss en mye bedre smak med organisk næring.. Og jeg anbefaler BioBizz serien, men hvertfall BioBloom og Alg-A-Mic...

Når det gjelder stiklinger, ser jeg at mange spør om det så skal lage en kort guide på det i løpet av dagen, skal se om jeg får lagt den på førstesiden når den er ferdig..

Jeg hadde visst allerede svart rimelig greit på dette med stiklinger til og med bilder, men siden det var litt tricky å finne den posten, så legger jeg en link også her: http://freak.no/forum/showthread.php...ffs#post865178 <--- Hvordan ta stiklinger.
cropshop MÅ ha slengt på en null ekstra her eller hva,grøss..

Root juice 5l 2750,- nok

Trykk for større bilde
Dett er en 100% organisk vegetabilsk rot stimulator. Den produserer eksplosiv rotvekst på allerede rotede planter og akselerer næringsopptaket i rotsonen.Den kan brukes forebyggende mot rotråte og gir en plante som er mer resistente mot sykdommer.

se her,dette var akkuratt sånnn jeg så det for meg i hue mitt:

http://www.bcbudonline.com/forums/in...&mode=threaded

sett dritten i ett glass vann,røtter kommer..og så i potte

mer behaglelig pris her

http://www.elementshydroponics.com/item/707

hvor kjøper folket rothormoner rimelig her?
Sitat av Cannaman Vis innlegg
cropshop MÅ ha slengt på en null ekstra her eller hva,grøss..

Root juice 5l 2750,- nok

Trykk for større bilde
Dett er en 100% organisk vegetabilsk rot stimulator. Den produserer eksplosiv rotvekst på allerede rotede planter og akselerer næringsopptaket i rotsonen.Den kan brukes forebyggende mot rotråte og gir en plante som er mer resistente mot sykdommer.

se her,dette var akkuratt sånnn jeg så det for meg i hue mitt:

http://www.bcbudonline.com/forums/in...&mode=threaded

sett dritten i ett glass vann,røtter kommer..og så i potte

mer behaglelig pris her

http://www.elementshydroponics.com/item/707

hvor kjøper folket rothormoner rimelig her?
Vis hele sitatet...
5liter rootjuice holder sikkert til 5000planter, den skal kun brukes den første uken av vegfasen..Og ikke for å stimulere stiklinger til å få rot, men å få et bedre rotsystem etter rot er utviklet..

Jeg kjøper clonex på www.cropshop.no til 100,- pr 50ml eller noe som sikkert holder til 250 stiklinger eller noe..
Noen som vet hvor mye støv i et rom kan påvirke planten?
Sitat av zkinny Vis innlegg
Noen som vet hvor mye støv i et rom kan påvirke planten?
Vis hele sitatet...
Du trenger vell bare å holde litt avstand,at de ikke står for tett for at du skal unngå befruktning,du mente vell ikke vanlig støv,ellers skal det nok være ganske skittent på rommet ditt for at det blir noe problem
Sist endret av Cannaman; 24. januar 2010 kl. 07:09.
Sitat av zkinny Vis innlegg
Noen som vet hvor mye støv i et rom kan påvirke planten?
Vis hele sitatet...
Kan påvirke endel ja, alle bladene på planten har mange fine porer som planten bruker til å ta opp Oksygen og CO2.. Alltid ha det rydig og rent på dyrkerommet og vask godt mellom hver høst..

Dessuten blir planten som du behandler den, behandler du den som søppel, lover jeg deg at den blir søppel...
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Du trenger vell bare å holde litt avstand,at de ikke står for tett for at du skal unngå befruktning,du mente vell ikke vanlig støv,ellers skal det nok være ganske skittent på rommet ditt for at det blir noe problem
Vis hele sitatet...
Mente nok vanlig støv

LoveToGrow: Selvsagt, men alle er vel for glad i plantene sine til å behandle dem som søppel ^^
Sitat av zkinny Vis innlegg
Mente nok vanlig støv

LoveToGrow: Selvsagt, men alle er vel for glad i plantene sine til å behandle dem som søppel ^^
Vis hele sitatet...
Behandle de som søppel er sikkert relativt, men over til poenget...Noe som kan hjelpe planter med støv rundt seg er - så lenge de er i vegfasen - er å spraye de med fin sprut rent vann par ganger om dagen. Pass på å ikke få fukt på pærene!
Jeg har et lite plassproblem, og vet at den mest effektive måten for å holde planten lav er topping. Jeg kan klippe av toppen en gang når den har utviklet 4 sett med blader, men mange sier jeg kan klippe den to ganger. Når skal jeg i såfall klippe den andre gangen for å få best resultat?
Sett at man ska ekstrahere litt planterester. Er safe å bruke butan gass i nærheten av vannkoker? Er det noe greier i, eller ved vannkokeren som kan antenne? Vil selvfølgelig ikke bruke åpen flamme når dette eksperimentet skal utføres
Sitat av zkinny Vis innlegg
Jeg har et lite plassproblem, og vet at den mest effektive måten for å holde planten lav er topping. Jeg kan klippe av toppen en gang når den har utviklet 4 sett med blader, men mange sier jeg kan klippe den to ganger. Når skal jeg i såfall klippe den andre gangen for å få best resultat?
Vis hele sitatet...
Hvis strainen din liker det, så er LST mer effektiv enn topping.
Både når det gjelder yield og høyde.

http://www.indoormarijuanaseeds.com/...marijuana.html
hmm. Dette er kanskje litt merkelig å spørre om, men jeg gjør det allikevel.
Går det an å pode en cannabis gren på en annen type plante?
Det er vel andre planter i den familien vel?
Vet ikke helt hva man skal bruke det til, men bare på gøy liksom
Sitat av skolms Vis innlegg
Hvis strainen din liker det, så er LST mer effektiv enn topping.
Både når det gjelder yield og høyde.

http://www.indoormarijuanaseeds.com/...marijuana.html
Vis hele sitatet...
Yeah, jeg vet det, men i første omgang hadde jeg tenkt å holde det litt simpelt
Noen som har noen erfaringer med (feminiserte) white widow og kan dele litt kunnskap med meg? Generell høyde og avkastning?
Jeg har egentlig bare 1,5m å g å på..som er litt lite med 400W HPS :/
Sitat av moret Vis innlegg
hmm. Dette er kanskje litt merkelig å spørre om, men jeg gjør det allikevel.
Går det an å pode en cannabis gren på en annen type plante?
Det er vel andre planter i den familien vel?
Vet ikke helt hva man skal bruke det til, men bare på gøy liksom
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men det jeg vet går, det er å klippe av alle grener på en cannabisplante, klippe av toppen ca 30 cm over jorda og pode en avklippet tomatplante, men det eneste som egentlig skjer er at tomatplanten bruker stammen til cannabisen for å ta til seg vann og næring.. Blir ikke en tomatplante med THC tomater

Sitat av zkinny Vis innlegg
Yeah, jeg vet det, men i første omgang hadde jeg tenkt å holde det litt simpelt
Noen som har noen erfaringer med (feminiserte) white widow og kan dele litt kunnskap med meg? Generell høyde og avkastning?
Jeg har egentlig bare 1,5m å g å på..som er litt lite med 400W HPS :/
Vis hele sitatet...
Om du ikke enda har handlet, gå for en 250watt eller kanskje tilogmed 150watt, men da tror jeg du må bestille utenfor Norge..Bruk metoden nevnt over eller SCRoG.. Avkast er opp til dyrker så nesten umulig å si 10-70g under HPS...
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men det jeg vet går, det er å klippe av alle grener på en cannabisplante, klippe av toppen ca 30 cm over jorda og pode en avklippet tomatplante, men det eneste som egentlig skjer er at tomatplanten bruker stammen til cannabisen for å ta til seg vann og næring.. Blir ikke en tomatplante med THC tomater
Vis hele sitatet...
Søren Hadde blitt kul pasta eller pizza med THC-tomater da
Hva med omvendt da? bare klippe av en eneste gren på en tomat-plante og sette på en cannabis-gren. Så når mor lurer på hva som er i vinduskarmen så kan jeg si det er tomat-plante, og at det snart kommer frukt. Pluss at på den ene grenen kan jeg høste en annen type "frukt" også

Tror jeg skal prøve deten gang
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Om du ikke enda har handlet, gå for en 250watt eller kanskje tilogmed 150watt, men da tror jeg du må bestille utenfor Norge..Bruk metoden nevnt over eller SCRoG.. Avkast er opp til dyrker så nesten umulig å si 10-70g under HPS...
Vis hele sitatet...
Okey, kanskje jeg går for en 250watt. Vet du akkurat HVOR varme disse HPS pærene blir?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Sett at man ska ekstrahere litt planterester. Er safe å bruke butan gass i nærheten av vannkoker? Er det noe greier i, eller ved vannkokeren som kan antenne? Vil selvfølgelig ikke bruke åpen flamme når dette eksperimentet skal utføres
Vis hele sitatet...
Ikke finn på å bruke gassen inne i et hus, for det første så vil lukstoffene som er tilsatt forpeste huset, og for det andre er ikke ventilasjonen bra nok og man kan vel også nevne gnistfaren man har inne i et hus med alle slags elektriske komponenter.

Gjør det enkelt og sikkert: Gjør selve delen med gassen ute

I denne guiden fra NorCan er det steg for steg forklaring med bilder. Og han gjør de farligste delene ute.
Sitat av moret Vis innlegg
Søren Hadde blitt kul pasta eller pizza med THC-tomater da
Hva med omvendt da? bare klippe av en eneste gren på en tomat-plante og sette på en cannabis-gren. Så når mor lurer på hva som er i vinduskarmen så kan jeg si det er tomat-plante, og at det snart kommer frukt. Pluss at på den ene grenen kan jeg høste en annen type "frukt" også

Tror jeg skal prøve deten gang
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke testet motsatt vei nei, og kanskje det går? Du får gi oss beskjed om du blir å utføre et slikt prosjekt=)

Sitat av zkinny Vis innlegg
Okey, kanskje jeg går for en 250watt. Vet du akkurat HVOR varme disse HPS pærene blir?
Vis hele sitatet...
For varme til å være borti for å si det sånn, men en 250watt kunne jeg tippe du må ha den rundt 20cm fra toppene..
halla, når kan man se att planta er ready to havrest? tegn?

Takk
Sitat av D_MT Vis innlegg
halla, når kan man se att planta er ready to havrest? tegn?

Takk
Vis hele sitatet...
80% av hårene er blitt brun.

For å gjøre det mer nøyaktig bruker du lupe for å sjekke trikomene.
Noen dager etter ca 70% av trikomene er blitt melkehvite er en fin tid å høste på.

Håper jeg..
Sist endret av skolms; 27. januar 2010 kl. 21:34.
Bestilte meg 250watt HPS i dag, fungerer den pære både i blomstring og vekstfasen?
Jeg bestilte også med disse tre typene gjødsel:
http://weedshop.no/florabloom-ghe-p-340.html
http://weedshop.no/floragro-ghe-p-341.html
http://weedshop.no/floramicro-ghe-p-342.html
Dette må vel dekke to planters behov? Hvor mye brukes det per plante i løpet av en avling?

En annen ting jeg lurer på er hva slags jord som fungerer, jeg må holde meg til utvalget de har på plantasjen eller lignende steder, siden jord over nettet er tungt og dyrt. Noen som har et jordoppsett som har fungert bra? Ved bruk av perlite, leca osv. skal dette ligge nederst eller blandes helt inn med jorda?
Sist endret av UncleSam; 27. januar 2010 kl. 22:34.