Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5705
Jeg er i sent 20-årene og ser at Wikipedia skriver at Doctor Who Spin-Off Serien The Sarah Jane Adventures er en serie for et yngre publikum enn det Doctor Who er for.

Hva betyr dette? Fordi for meg gir dette mange røde stopplys.

Hadde tenkt å laste ned denne. Men først må jeg vite noe:

- Betyr dette at dette er en serie som passer best for barn i alderen 7-12 År? 13-14 År? 15-16 År? Eller mer for de i alderen 16-18 År? 19 År? og/eller kanskje 20 År?

Etter deres mening;

- Hva er det med denne serien som gjør at den passer bedre til et yngre publikum?

- Når det kommer til hva denne serien hovedsakelig handler om, hva er etter deres mening The Biggest Highlights?

- Er den humoristisk som Doctor Who?

- Det som fikk meg mest interessert i å se denne serien etter at jeg så at Wikipedia omtalte den med at den er mest for et "yngre publikum". er at en av doktorene spilles av Matt Smith i 2010 som Den Ellevende Doktoren i episoden "Death of the Doctor".
Men ser, deprimerende nok ut for meg at dette bare er en episode som er hentet fra den originale Doctor Who Serien, Sesong 7, Episode 13: The Name of the Doctor - Eller at den i alle fall er relatert til den eller en av Doctor Who Special Episodene som han er med i som "The Doctor".

Og så kanskje viktigst av alt: Er dette en serie dere synes passer for en i aldersgruppen 18-20 År?
Eller som for en i 20-årene (som har personligheten til en 16-åring) kan finne gøy, kult og spennende og se på?
Sist endret av Defending; 24. oktober 2020 kl. 03:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det like stress for deg å ta andre valg også?
Noen ganger må man bare prøve.

Sjekker ofte ut "ting" som ikke er typisk meg jeg.
Merker som regel i løpet av de første 20 min om det sitter eller ikke.

Det verste som kan skje er at du blir litt skuffet. Det overlever du!
Snurr film og lykke til.
Bare ta en titt og sjekk det ut, enten så synes du det er bra eller så synes du det er dårlig.
Hvilken aldersgruppe det er laget for eller hvilken aldersgruppe det passer for har stort sett ingenting å si da det hele er opptil deg selv.

Mista tellinga på hvor mange ganger jeg har rewatcha svampebob i voksen i alder
Litt mer om alder, filmsjanger, innhold og hvorfor ( just my take on it)

Har jobbet litt med barn før og har derfor sett mye barnefilm.
De virkelig gode har vært filmer som både voksne og barn har likt.

Som regel er det jo voksne som lager film og ingen husker egentlig så mye av barndommen sin.
Og det man "husker" er ofte konstruerte minner som er oppstått i etterkant, en slags blanding av
hva man har blitt fortalt, hva man husker og hvordan man skulle ønske at det var.
Derfor er mange barnefilmer typisk magiske, overnaturlige eller veldig heltemodige.

Ungdoms film derimot, det er litt nærmere voksenlivet.
Og ingen tør egentlig å tenke eller sette ord på hva ungdommer tenker og vill.

Når man husker tilbake så har man glemt alle de "vanlige" dagene.
Men man husker at:
- noen syns du var kul eller dust
- at du ikke fikk knulle og når du fikk det
- hvem du syns var digg og hvem du oppdaget at var det
- at man ikke passet eller fikk til noe og gleden når det skjedde.

Typiske ungdoms filmer (i hvert fall Amerikanske) inneholder derfor mange endimensjonale karakter.
En kul fyr, en nørd, en som er dum eller bare flink i sport. En fin jente alle vil ha og en jente som ingen
vil ha, men som egentlig er fin bare hun tar av seg brillene .

Litt på siden kanskje, men noe må jeg jo bruke speed hodet mitt til.
Kikka på denne igjen og ser nå hva jeg har skrevet.

Helle ungdomsfilm påstanden min er jo nærmest en blåkopi av
manuset til "The Breakfast Club"
En film jeg for øvrig anbefaler varmt om det fortsatt finnes folk som
ikke har sett den.
https://www.imdb.com/title/tt0088847/