Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 692
Jeg la inn XP på pcn min for et år siden. Det funket bra helt til noe alvorlig galt skjedde. Under lan gikk maskinen av og fikk svart skjerm når jeg startet maskinen på nytt. Måtte legge inn Xp på nytt. Dette skjedde gang på gang.

Da jeg kom hjem var den stabil en stund, men det var umulig å spille noen spill. Hver gang jeg startet et spill, så kom jeg ikke lenger enn til menyen før det ble avsluttet. Ingen feilmedling kom opp.

La da inn ME som følgte med pcn. Vet denne windows versjonen suger, men trodde det ville være lurt å legge inn den versjonen som følgte med pcn. Men dette hjalp ikke så mye. NEsten hver gang jeg skur av maskinen kommer feilmelding om at programmet venter på å avslutte, velg vent, avslutt oppgave eller avbryt. Ingen av knappene funker. Andre ganger får jeg blåskjerm og meldinger om for lite minne osvosv.

Har prøvd alt fra full formatering til nytt windows. Ingenting ser ut til å hjelpe.

Tror derfor det er noe galt inne i maskinen. Noen som vet hva som kan være galt?
Kan være noe gærnt med disken(e) kanskje? Har du prøvd andre disker i maskina?

Edit: Du er lokal ja, velkommen til forumet
Sist endret av Polmen; 16. november 2004 kl. 09:59.
Enten er ram skadet(1) eller så holder harddisken på å vandre heden(2), eller så har du hatt det alt for varmt inni, og du er utsatt for noe som heter elektron migrasjon.(3)

1) ta deg en tur på www.memtest86.com og bruk deres program for å sjekke ram. La det gå en 6-7 passes. Tar litt tid.

2) De fleste harddiskprodusenter har testeprogram. Let på hjemmesiden til produsenten.

3) Du sa at maskinen kom med ME? Da er den ganske gammel? Er det en ferdigmaskin? Enkelte produsenter av ferdigmaskiner har slurvet på varmeavledning i maskinene og slike ting fører til følgefeil, og det som populært kalles elektronmigrasjon.
Er det det du har, så tror jeg du burde ønske deg ny datamaskin til jul, for det du har er ikke verdt metallet den er laget av.
Trådstarter
8 0
hmm...jeg kjøpte den for 2 år siden..var en sånn ferdigbygget pc på elkjøp..

Funket bra det første året men er som sagt ikke helt stabil for øyeblikket

takk for tipsene..Skal sjekke ut om noen av rådene funker, så får jeg håpe på det beste
Hvor lenge holder garantien? Er det ikke 2-3 år? isåfall kan du jo stikke bort på elkjøp å sjekke
Trådstarter
8 0
hehe...har hatt dn nede til reperasjon hos elkjøp 4-5 ganger, mn det eneste han gjør er å formatere og legge ME inn på nytt selv om jeg har sagt at jeg selv har gjort det utallige ganger...drittlei

Skal se om dette funker, jobber med saken foreløpig

Men skal kjøpe nye pc til sommeren når jeg flytter, ska blir heeerli