Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1642
Homemade Retard
zeicko's Avatar
hei.

min skole pc er helt ødelagt, den starter opp men jeg kan ikke gjøre noe. har en klikkelyd fra hardisk(trur jeg) cd rom er litt løs.

har ikke slått eller behandlet den dårlig. har en mistanke om at det kan ha skjedd på bussen..

jeg skal med datamaskinen til it ansvarlig på skolen imorgen

det jeg lurer på er.
-hva kan ha skjedd
-kan jeg bli erstatnings pliktig ?
-
Om IT er vrang, si at katten snublet på pcen din.
Om IT er grei, du trenger ikke gjøre en dritt.

Er veldig skjeldent at folk blir erstatnings-ansvarlig, det er kun i tilfeller der det er veldig synlig at noen har tuklet med maskinen.
Den kan jo ha fått noen slag hvis den har liggi i sekken og du har kasta sekken fra deg \ brukt den som rygg støtte osv.

Sånn som det er hos oss så får vi egen sekk også til PCen og hvis PCen har ligget i denne når skaden har skjedd så er det ikke vår skyld.

Du kan ikke bli fakturert med mindre du sier at du hater den PCen noe så jævli så jeg kasta den i bakken, kjørte over den, helte vann og satt fyr på den MED VILJE. Først da kan du regne med å måtte erstatte
Sist endret av Ruudi; 25. januar 2011 kl. 23:28.
Sitat av zeicko Vis innlegg
det jeg lurer på er.
-hva kan ha skjedd
-kan jeg bli erstatnings pliktig ?
-
Vis hele sitatet...
Vel, harddisk kan ha blitt skadet på plenty av måter, men løst cdrom kommer som regel av belastningskader, feks at du eller andre har lagt vekt på den.

Når det kommer til erstatning kommer det helt an på kontrakten du har underskrevet med skolen.

Det er også velkjent at det farligste miljøet du kan putte en bærbar datamaskin inn i er i et skolemiljø, så dataansvarlig vet nok alt om dette.
Neida det vil ikke bli problemer-

Jeg ble engang så sur på skolen pga et virus ødeleget OS å jeg mistet alle filene mine.
Tok å kastet pcn min ut i sne skaveln også tok jeg den opp å kastet den in til IT fokene sitt kontor.

Jeg ble ikke erstatnings pilktig fordi dem ga meg en sjangse til pga jeg ba om unskylding osv..
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
synes at det var veldig rart. den fungerte fint helt til jeg kom hjem og skulle slå den på...

jaja får bare ta en hyggelig tone. men jeg har ikke gjort noe galt så det skal ikke være noe problem
har hatt MANGE saker pga pcen på skolen, ikke i år i og med ksolen gikk over til mac, men da vi hadde 100%plastikk-toshiba-møkk var det en del skader! Byttet harddisk mange ganger, knust skjerm en del ganger og byttet ut et par skjermkort, har aldir måtte betale mer enn egenandelen på 500,- flere av vennene mine har måtte betale mer enn selve pcen er verdt pga reperasjonsregning, noe som er helt sykt, kunne like gjerne kasta maskina og kjøpt ny. enkelte regler på skoler er helt utrolig teiete, det er de og i det daglige liv, the system aint perfect! lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
det gikk veldigt bra. måtte ikke betale et rødt øre.. måtte ikke si hva som var grunnen til "skaden". tror it- ansvarlige på skolen våres har byttet hdd flere ganger på den møkka av en pc