Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 612
Lurer på evt. konsekvenser dette kan få. Jeg skjønner at psykolog kan enkelt sjekke dette, men med mindre det er noen grunn til dette, så ser jeg ingen grunn til at han kommer til å gjøre dette

Dagen han spurte så hadde jeg faktisk ikke lappen, men jeg fikk den dagen etterpå. Så teknisk sett så har jeg ikke løy jeg ikke, men jeg er bare redd for at jeg blir satt av medisinen som fungerer greit (nei jeg er ikke avhengig)

Men jeg løy til fastlege om dette, som er personen som skrev det ut til meg. Jeg sjekket det opp og det ser ikke ut som at fastlege kan sjekke om jeg har førerkort uten noen gyldig grunn. Siden jeg svarte at jeg ikke har lappen så trenger vel fastlege en annen grunn til å sjekke det opp

Og nei herregud jeg bruker aldri Sobril hvis jeg har tenkt å kjøre, og kjører aldri hvis jeg har tatt det allerede

Jeg er ganske sikker på at konsekvensen av dette er at jeg blir satt av medisinen, så jeg vil gjerne høre hva dere har å si om dette

Jeg leste om noen som hadde fortalt om førerkortet, og som fikk en annen medisin i stedet for den originale medisinen

For å oppsummere: Psykolog spurte om jeg hadde lappen dagen før jeg fikk den (svarte nei)
Fastlege spurte i etterkant av bestått førerprøve (svarte nei og løy)
Fastlege skrev ut Sobril (og spør fordi dette ikke skal bli kombinert med bilkjøring)
Psykolog diskuterer med legene på poliklinikken jeg går på om evt. ny medisin
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Vortex48 Vis innlegg
Lurer på evt. konsekvenser dette kan få. Jeg skjønner at psykolog kan enkelt sjekke dette, men med mindre det er noen grunn til dette, så ser jeg ingen grunn til at han kommer til å gjøre dette

Dagen han spurte så hadde jeg faktisk ikke lappen, men jeg fikk den dagen etterpå. Så teknisk sett så har jeg ikke løy jeg ikke, men jeg er bare redd for at jeg blir satt av medisinen som fungerer greit (nei jeg er ikke avhengig)

Men jeg løy til fastlege om dette, som er personen som skrev det ut til meg. Jeg sjekket det opp og det ser ikke ut som at fastlege kan sjekke om jeg har førerkort uten noen gyldig grunn. Siden jeg svarte at jeg ikke har lappen så trenger vel fastlege en annen grunn til å sjekke det opp

Og nei herregud jeg bruker aldri Sobril hvis jeg har tenkt å kjøre, og kjører aldri hvis jeg har tatt det allerede

Jeg er ganske sikker på at konsekvensen av dette er at jeg blir satt av medisinen, så jeg vil gjerne høre hva dere har å si om dette

Jeg leste om noen som hadde fortalt om førerkortet, og som fikk en annen medisin i stedet for den originale medisinen

For å oppsummere: Psykolog spurte om jeg hadde lappen dagen før jeg fikk den (svarte nei)
Fastlege spurte i etterkant av bestått førerprøve (svarte nei og løy)
Fastlege skrev ut Sobril (og spør fordi dette ikke skal bli kombinert med bilkjøring)
Psykolog diskuterer med legene på poliklinikken jeg går på om evt. ny medisin
Vis hele sitatet...
Står du på det fast da? Viss du har det kun til behov og sporadisk bruk har det ingenting å si,du blir bare informert om hvor lenge du må vente med å kjøre etter inntak. Jeg har sobril til behovsbruk og har lappen, ingen problem.

Står du på det fast er det en litt annen sak, da er det en viss grense på døgndose og om du får lov å beholde førerkort.
slapp av du kan til og med kjøre på de lovlig om du er tilvendt og har stått på de fast en periode. maksdose per dag er 30 mg sobril eller 10 mg valium for førerkort.