Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken strain er sterkest?
Golden teacher cubenis 14 43,75%
Mexicana cubenis 3 9,38%
Cambodian cubenis 5 15,63%
Alle 3 er like sterke 10 31,25%
Stemmegivere: 32. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  21 1902
Meg og en annen freaker blir ikke helt enig om et tema, så jeg tenkte at folket heller kunne tale iform av en avstemming!

Han på sin side mener at alle cubenis strains er like sterke.

Jeg mener det er en forskjell. Feks så mener jeg at cambodian cubenis er betydelig svakere en golden teacher.

Fordelaktig av folk som svarer har referanse pungt fra feks cambodian cubenis eller mexicana cubenis som faktisk etter min mening er milde strains. Og ikke bruker moby dick eller albino + som et referansepungt da de er ganske like i styrke ifht golden teacher.

Så de som mener at mexicana/cambodian cubenis er like sterk som golden teacher stemmer det, og de som mener golden teacher er sterkere stemmer det!
Psykedelisk bakverk
Dette er det vel strengt tatt bare å søke opp. Men etter hva jeg kan huske er nå golden teacher av de som føles mildere og mer "avrundet", og må opp i høyere doser enn i hvertfall ecuador.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Dette er det vel strengt tatt bare å søke opp. Men etter hva jeg kan huske er nå golden teacher av de som føles mildere og mer "avrundet", og må opp i høyere doser enn i hvertfall ecuador.
Vis hele sitatet...
Tja, det det var ikke så lett. Jeg mener nå de sidene jeg leser på samt mine egene erfaringer på området holder mål, han har sine referansepungt og mener de holder mål. Så da tenker jeg at det er like greit at folket kan avgjøre denne diskusjonen

Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Dette er det vel strengt tatt bare å søke opp. Men etter hva jeg kan huske er nå golden teacher av de som føles mildere og mer "avrundet", og må opp i høyere doser enn i hvertfall ecuador.
Vis hele sitatet...
Enig mtp equador og GT foresten. Equador tar deg mere en hva GT gjør.
Sist endret av Heyhoti; 24. juni 2020 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Digital nomade
trippy's Avatar
Har dyrket alle ved flere anledninger over lenger tid. Og har ikke opplevd noe forskjell på styrke hvis man ikke dyrker dårlige kulturer. Den eneste cubensis varianten som er definitivt mer potent enn alle andre cubensis er penis envy. Alt annet er ca samme. Eneste forskjellen kan være hvis dyrkeren dyrker fra sporer hver gang og får forskjellige resultater fra hver dyrking.

"A cube is a cube, with the exception of penis envy".
Sist endret av trippy; 24. juni 2020 kl. 23:38.
Sitat av trippy Vis innlegg
Har dyrket alle ved flere anledninger over lenger tid. Og har ikke opplevd noe forskjell på styrke hvis man ikke dyrker dårlige kulturer. Den eneste cubensis varianten som er definitivt mer potent enn alle andre cubensis er penis envy. Alt annet er ca samme. Eneste forskjellen kan være hvis dyrkeren dyrker fra sporer hver gang og får forskjellige resultater fra hver dyrking.

"A cube is a cube, with the exception of penis envy".
Vis hele sitatet...
Hmm... Der har vi litt forskjellig oppfatning. Jeg har også dyrket alle disse og må si meg enig med TS at cambodian er en meget mild cubenis. Samtidig er jeg enig med deg at penis envy er nok den sterkeste cubenisen jeg også har testet. Jeg laget cambodian ved 2 anledninger og den var like mild begge gangene, og jeg har vanligvis aldri hatt noe problem med og få til en god batch.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det må nevnes at mexicana er en egen art, tilhører ikke cubensis.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det må nevnes at mexicana er en egen art, tilhører ikke cubensis.
Vis hele sitatet...
Mulig det.... Men det er også en cubenis strain som heter mexicana.
Konseptet med såkalte "strains" av Psilocybe cubensis var i utgangspunktet en betegnelse for hvor
de ulike kultivarene stammet fra. Siden har det blitt mer en markedsføringsgreie. Arten i seg selv
har variabelt innhold av virkestoffer, på samme måte som alle andre hallusinogene arter. Jeg vil
anta dette avhenger vel så mye av dyrkingsparametere og hva slags substrat man bruker, som
av genetikk. I tillegg er det greit å merke seg at opplevelsene man har er subjektive, og at
intensitet kan baseres på set og setting, ikke bare styrke. Skal man fastslå styrken på ulike
soppkultivarer, må man altså måle det reelle innholdet av virkestoffer, og det må gjøres vitenskaplig.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det trenges solid forskning på mengde virkestoffer for å bevise at cubensis strains er konsistent forkjellige i styrke med samme dyrketeknikker, substrater osv.

Hvordan vil et tynt utvalg av forumdeltakere avgjøre hvem av dere som har rett? Cubes are still cubes though
Psykonaut
Trådstarter
Forsovidt sant! Denne tråden ble opprettet i hetens øyeblikk igår Ser idag at diskusjonen ikke vil la seg løse. Kjenner forsovdt at jeg ikke bryr meg idag, og skjønner helt ærlig ikke hvorfor jeg gadd å bry meg igår heller Behovet for å printe egne erfaringer inn i noen andres hode ble vel for stort, men veit jo at det gjerne ikke funker sånn Cambodian for meg vil altid være svak
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Leser man feks på shroomery så er det også mer eller mindre enighet om at styrken i snitt er den samme på de forskellige variantene av cubensis. Selv om det helt sikkert er enkeltindivider som er blitt klonet og avlet videre på slik at de er blitt litt sterkere (penis envy)

Blir litt som at hvis alle skulle begynt å gi kallenavn til den spisse fleinsoppen som vokser på dems jorde og så nå diskutere at «Psilocybe semilanceata -kutoppen er myyye sterkere enn Psilocybe semilanceata -løvetannbakken!»
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager for å være pirkete, men det kalles for cubenSIS, ikke cubenIS, sånn som du, Heyhoti, og Chemtech skriver. Har du laget en separat bruker for å støtte din side av saken, TS? Virker i allefall slik for meg.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Beklager for å være pirkete, men det kalles for cubenSIS, ikke cubenIS, sånn som du, Heyhoti, og Chemtech skriver. Har du laget en separat bruker for å støtte din side av saken, TS? Virker i allefall slik for meg.
Vis hele sitatet...
Veit ikke hva jeg skal svare på den anklagelsen der jeg Med mindre det er en person med samme stavefeil som meg, så virker det for meg som noe du kunne satt i sammens for og "ta" meg på noe? Ikke vet jeg, uavhengig om det er en anklagelse eller om du kødder rundt blir det alt for dumt....
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Veit ikke hva jeg skal svare på den anklagelsen der jeg Med mindre det er en person med samme stavefeil som meg, så virker det for meg som noe du kunne satt i sammens for og "ta" meg på noe? Ikke vet jeg, uavhengig om det er en anklagelse eller om du kødder rundt blir det alt for dumt....
Vis hele sitatet...
Samme stavefeil, brukeren opprettet 24. juni (altså igår). Det er kun admins som kan se om IP-adressen er den samme, så flere bevis har jeg ikke. Jeg bare påpeker at dette er suspekt.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Samme stavefeil, brukeren opprettet 24. juni (altså igår). Det er kun admins som kan se om IP-adressen er den samme, så flere bevis har jeg ikke. Jeg bare påpeker at dette er suspekt.
Vis hele sitatet...
Du får stå i det kompis! Jeg for min del er ferdig med denne tåpelige diskusjonen
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tema i tråden kan jo bli "Hvilken cubensis synes du er sterkest og hvorfor".

Dette er jo et veldig interessant tema og det er vel ikke vits å gruse hele tråden pga teknikaliteter.

Selv så synes jeg cubensis er som å vasse når man er på stranda sammenlignet med psilocybe semilanceata som heller føles som å drukne på grunnløs bunn. Men nå er det vel heller mine erfaringer med disse to som leder til det synet. Jeg har nok bare godt av å prøve en mye større dose cubenIS (kanskje jeg er ts jeg også??), men har nok trådd litt vart med doseringer siden de er så forskjellige fra fleinsopp doser.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tema i tråden kan jo bli "Hvilken cubensis synes du er sterkest og hvorfor".

Dette er jo et veldig interessant tema og det er vel ikke vits å gruse hele tråden pga teknikaliteter.

Selv så synes jeg cubensis er som å vasse når man er på stranda sammenlignet med psilocybe semilanceata som heller føles som å drukne på grunnløs bunn. Men nå er det vel heller mine erfaringer med disse to som leder til det synet. Jeg har nok bare godt av å prøve en mye større dose cubenIS (kanskje jeg er ts jeg også??), men har nok trådd litt vart med doseringer siden de er så forskjellige fra fleinsopp doser.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Fortsatt et interessant tema. Burde absolutt satt opp tråden litt anderledes, men den ble satt opp før jeg var ferdig reflektert!

Personlig har jeg ikke tatt så mye fleinsopp, med unntak av et par ganger. Men har tatt en god del cubenis. Jeg klarer liksom å skille litt mellom de jeg har prøvd føler jeg selv. Som feks cambodian og mexicana som er litt milde, burma og equador er litt mere ustabile føler jeg, vanskeligere å kontrollere trippen. Mens GT, forøvrig min favoritt er mere visuel og lettere å kontrollere vil jeg si en equador feks, equadoren tar meg mere.
Jeg tar stort sett altid 3gr. Har tatt 5gr med GT en gang og det way beyond av hva jeg var komfertabel med når det kommer til sopp. Tok 4gr en annen gang, som i og for seg var en helt perfekt dose, frem til det ikke var det lenger😂 Så da ble til til at 3gr ble den perfekte dose som jeg klarer og kontrollere helt fint.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"A cube is a cube is a cube, unless it's Penis Envy"
- Ukjent
Nå har ikke jeg erfaring med cubensis, kun norsk fleinsopp (Psilocybe semilanceata) men kan fortelle at de forskjellene du nevner av å til kan forekomme på flein fra trip til trip, også på samme dose. Tror det har med mindset og setting man er i, man får liksom ikke identiske hallusinasjoner, stabilitet, eller intesitet på samme dose fleinsopp heller. Noe som gjør meg kritisk til teorien din TS. Men som sagt har jeg kun erfaring med flein, interessant tema.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Passiv Vis innlegg
Nå har ikke jeg erfaring med cubensis, kun norsk fleinsopp (Psilocybe semilanceata) men kan fortelle at de forskjellene du nevner av å til kan forekomme på flein fra trip til trip, også på samme dose. Tror det har med mindset og setting man er i, man får liksom ikke identiske hallusinasjoner, stabilitet, eller intesitet på samme dose fleinsopp heller. Noe som gjør meg kritisk til teorien din TS. Men som sagt har jeg kun erfaring med flein, interessant tema.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner greia. Men jeg baserer ikke disse teoriene på enkelte tripper. Jeg baserer de på flere. Som feks alle gangene jeg har testet mexicana og cambodian, så har de vært svake. GT og equador feks har aldri vært svake. Og jeg har testet de flere en 1 gang, så jeg har noen referansepungt og forholde meg til sånn sett. Jeg har ikke noen annen fasit på det en egne og venners erfaringer og meninger på subjektet. Ser jo også at butikker som selger disse strainene også sier det samme, noe som stemmer overens med mine erfaringer. Har ikke noen forklaring på det. Men det er jo en grunn til at de selger så mange forskjellige strainer og lager cross breeds av noen, som feks moby dick som er en kryssning av albino+ og GT. Hva er da vitsen om turen blir identisk alikevel? En tripp er aldri lik, men den er likere om jeg tripper på samme type hver gang. Men dette er min opplevelse av stoffet. Og de fleste av mine venner deler samme opplevelse, men skal såklart ikke si at det gjelder alle.
Sist endret av Heyhoti; 25. juni 2020 kl. 21:09.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt noen gram cubensis men bare hatt en artig trip. noen ganger på 2,5g fleinsopp har jeg ligget gråtende i fosterstilling! Men tror også alle tripper samme hvilken dosering du har hatt kan være veldig forskjellige.
Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Som feks cambodian og mexicana som er litt milde, burma og equador er litt mere ustabile føler jeg, vanskeligere å kontrollere trippen. Mens GT, forøvrig min favoritt er mere visuel og lettere å kontrollere vil jeg si en equador feks, equadoren tar meg mere.
Jeg tar stort sett altid 3gr. Har tatt 5gr med GT en gang og det way beyond av hva jeg var komfertabel med når det kommer til sopp. Tok 4gr en annen gang, som i og for seg var en helt perfekt dose, frem til det ikke var det lenger😂 Så da ble til til at 3gr ble den perfekte dose som jeg klarer og kontrollere helt fint.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt mulig at genetikk kan være avgjørende for at
forskjellige såkalte "strains" har varierende innhold av virkestoffer.
Dette er imidlertid vanskelig å vite sikkert så lenge det ikke er gjort
grundige kjemiske analyser av dem.

Slik jeg har forstått det, er kultivert sopp relativt stabil i innhold
av virkestoffer, innenfor hver "batch". Hvis du skal gjøre eksperimenter
for å analysere styrken til forskjellige "strains", bør du dyrke dem frem
parallelt, med samme substrat og samme dyrkingsparametre. Så kan
du la en gruppe personer prøve ulike doseringer av hver type, f.eks.
1,5 gram, 3 gram og til slutt 5 gram - med minst én ukes mellomrom
mellom hver test.

Så bør du klone et utvalg fra hver batch i tillegg, og dyrke på nytt
med de samme parameterne, og gjenta eksperimentet med de
samme doseringene og de samme personene.

Det er nok også mest gunstig hvis alle tar soppen i samme setting.
"Silent darkness" jfr. T McKenna skulle vel være det enkleste.

Hvis du/dere planlegger noe sånt som dette, må du gjøre gode notater
og gjerne holde oss oppdatert her på forumet. Kunne vært moro.