Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3676
Ble tatt tidlig februar med en mengde på 0.4 gram hasj. Fikk boten idag på 4000kr. Er første gang jeg har fått en bot. Syntes den var ganske ekstrem. Er dette normalt for så små mengder?
Mengde har vel ikke noe å si så lenge det er under det som betegnes "åpenbart videresalg"
Anonym bruker
"Gul Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er normalt og kan heller kalles en liten bot.. (dessverre)
Anonym bruker
"Gul Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neida min venn. Ring ned til dem som har sendt deg boten så får du veldig lett ordnet slik at du feks kan betale 250kr i mnden til hele boten har blitt betalt. siste bot jeg fikk var ca 35k nok og den har jeg på avbetaling 500kr i mnd
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
4000 er ikke mye, selv om jeg fikk 2.500kr for 1g hasj for ca. 10 år siden.

Tas du i Oslo sentrum er det 10.000 kr.
Sitat av Isak187 Vis innlegg
Ferdig med skole, Jobb med lav lønn. Ka forvente dæm? Att æ ska tjen 4000 på 2 uka. Nesten som de force mæ til å gå ut på gata å begynn å selg...
Vis hele sitatet...
De forventer at folk følger loven, gjør de ikke det og blir tatt så får de bot.
Boten er på normal størrelse og 2000kr uka er da ikke uoverkommelig når man har jobb, selv om det er lavt lønnet
▼ ... over en måned senere ... ▼
fikk bot på 5000 for en spliff
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk 3000 kr i bot for å kaste noen ispinner ut takluka på bilen. Synes ikke 1000 kr mer for besittelse av narkotika er så heftig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk 3000 kr i bot for å kaste noen ispinner ut takluka på bilen. Synes ikke 1000 kr mer for besittelse av narkotika er så heftig
Vis hele sitatet...
Hvorfor bruker du ikke søppelspann slik som oppegående folk gjør ? Lurer seriøst på hva folk som slenger søppel ut av bilen tenker på/med. Var det i fart i tillegg så kan det være trafikkfarlig.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Hvorfor bruker du ikke søppelspann slik som oppegående folk gjør ? Lurer seriøst på hva folk som slenger søppel ut av bilen tenker på/med. Var det i fart i tillegg så kan det være trafikkfarlig.
Vis hele sitatet...
Høres ut som han troller, tviler sterkt på at han fikk bot for å kaste ispinner ut av bilen. Uansett som bilen var i fart eller ikke.

Skulle tatt seg ut viss snuten begynte gi bot til folk som kaster sigarettsneiper, tyggis osv på bakken.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres ut som han troller, tviler sterkt på at han fikk bot for å kaste ispinner ut av bilen. Uansett som bilen var i fart eller ikke.

Skulle tatt seg ut viss snuten begynte gi bot til folk som kaster sigarettsneiper, tyggis osv på bakken.
Vis hele sitatet...
Det er konkrete vedtekter mot offentlig forsøpling i likhet med å urinere offentlig, og det er helt på sin plass også. Råttent gjort å hive søppel på gata. Da er man et miljøsvin som driter i både miljø og dyra. Både tyggiser og sniper hiver jeg i søppelbøtte, plastikken på uåpna sigg pakke putter jeg i lomma og hiver når jeg kommer hjem igjen. Man kan kjøpe seg et portabelt lommeaskebeger til 30 spenn på ebay om det er langt mellom søplekassene der man bor.

"Politivedtekten sier blant annet at det er forbudt å grise til offentlig sted med glass, flasker, spiker, papir, fruktskall eller xannet avfall. Gjør du det, kan politiet gi deg et par tusenlapper i bot."

https://www.bt.no/btmagasinet/i/zOlA...t-veldig-liten
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og forresten, hasjbota di er helt normal.
Ikke noe å klage over der,du kunne lett fått betydelig høyere avhengig av hvor du blei tatt.Selv har jeg fått 10tusen for rett nder ei grammer.
2 år tidligere blei jeg tatt i samme området å Fikk da 2500kr i bot for 4,5g.Så logikken på botens størrelse den er jo ganske fraværende.
Sist endret av JayHova; 9. april 2020 kl. 22:17.
Førstegangsbot det der, helt normalt
Etterhvert som "karrieren" min gikk i retning søppel-narkis ble samtlige av bruk/oppbevarings-bøtene mine nærmere 2-3K istedet.

Har hørt de er større første gangen som "preventivt virkemiddel", men det er vel anekdoter og ikke harde fakta.
Til sammenligning fikk jeg 10k i bot for kjøring i rusa tilstand og ble tatt med 100 tabletter + litt bol.. Men i min sak går vell bot etter inntekt.
Ellers har jeg fått 2500 i bot for hasj 12 år siden, men 4 år sia fikk en kompis det samme.
Hørtes helt normalt ut. Har møtt de som bare beslaglegger små mengder da helst under 0.3 men også opp mot .5

Og de som har gitt meg bot på 5 løk for .7

Sist nevnte var ikke den beste typen heller så syns jeg burde fått litt rabatt pga det haha
Sitat av 420master Vis innlegg
Hørtes helt normalt ut. Har møtt de som bare beslaglegger små mengder da helst under 0.3 men også opp mot .5

Og de som har gitt meg bot på 5 løk for .7

Sist nevnte var ikke den beste typen heller så syns jeg burde fått litt rabatt pga det haha
Vis hele sitatet...
Hva er løk?
Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Hva er løk?
Vis hele sitatet...
1 løk = 1000. En tusenlapp