Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3179
Jeg tar amfetamin så å si daglig og har gjort det en liten stund nå (ca. 4 mnd.) med korte pauser en sjelden gang. Hver linje er et helvete, da jeg for litt siden begynte å bli kjempesensitiv (om man kan kalle det det) for både lukten og smaken av det uten videre.

Da jeg først begynte å speede meg, var det ingen problem verken å sniffe eller å droppe. Men plutselig nå for et par mnd. siden begynte jeg å brekke meg av lukta og smaken når det kom ned i halsen fra nesa. Jeg må konstant sitte å drikke for å svelge det ned etter en linje, og det kan henge igjen i overgangen mellom nese/hals i flere timer uten sjans til at jeg får det løst - så jeg sitter kvalm basically hele tiden. Jeg blir også helt sinnsykt svimmel på speed - noe jeg vet er vanlig, men for meg så er det typ hver minste bevegelse får meg på nippet til å besvime. Kvalmen og svimmelheten forverres om jeg prøver å spise, og plutselig kan jeg reagere på forskjellige drikkevarer også. En dag kan jeg drikke vann (ikke mye og fort, men nok til at jeg holder meg hydrert) og kvalmen blir så intens at jeg bare må spy det opp igjen, mens neste dag kan det være kun vann jeg tåler og klarer å holde nede mens f.eks. saft kommer rett opp igjen.

Etter hvert ble det så ille at jeg faktisk ikke klarte å sniffe i det hele tatt, da det virket som kroppen min rett og slett frastøtte seg speeden og jeg hosta og brakk meg/spydde det opp med en gang. Da prøvde jeg å droppe i stedet, og det funket greit en liten periode (fikk fortsatt samme plagene, men klarte å få det i meg). Men det skulle jo oppstå problemer med det også, da jeg etterhvert ikke klarte å svelge det ned. Droppet satte seg fast i halsen og jeg prøvde for harde livet å svelge det ned med både mat og drikke - uten hell. Jeg kjente klumpen gli nedover i halsen, men kom sigende opp igjen uansett hva. Jeg tror jeg satt i over et halvt døgn før jeg til slutt fikk opp papiret (vanlig rullepapir) ved å spy. Etter dette fikk jeg såklart helt noia for å droppe, så jeg begynte sakte men sikkert å sniffe igjen og det gikk da greit etterhvert.

Jeg tenkte jo i starten at det kanskje kunne være kun akkurat den speeden jeg tok da som var litt ugrei, men jeg skjønte jo fort at det var samme greia uansett hvilken vare jeg tok. Dessuten hadde jeg jo tatt mye av samme vara før uten å reagere i det hele tatt, og ingen andre som tok det reagerte som meg heller. Ingen av de jeg speeder meg med opplever det samme som jeg gjør selv om vi har i oss akkurat det samme - jeg tar til og med mindre mengde enn de. Jeg har også tenkt at det var kroppen som sa i fra at jeg kanskje hadde speeda meg over litt for lang periode, så jeg har prøvd og tatt pauser, men like ille blir det igjen da jeg begynner på igjen. Hjelper heller ikke om jeg har fått nok søvn og spist skikkelig i forkant. Noen dager er jo verre enn andre selvfølgelig og har til en viss grad blitt vant med det. Jeg speeder meg jo fortsatt i håp om at det blir bedre - og jeg er for sta til å gi opp amfen pga ubehaget.

Det plager meg noe grådig og lurer da selvfølgelig på hva som kan være årsaken til dette. Nå skal det sies at det er mye jeg er ømfintlig på (mat, drikke, allergier etc.) men det kom liksom så brått på og ingen av de jeg kjenner har det lignende eller skjønner hva det kan være. Har prøvd å søkt rundt, men finner liksom ingen lingnende situasjoner - så da "håper" jeg noen av dere her har vært borti noe av det samme. om ikke, hvertfall komme med noen forslag eller tanker rundt det.
Anonym bruker
"Overrasket Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis brukernavnet ditt også har rot i virkeligheten så burde du stoppe ja. Speed noia er første steg til psykose og potensielt permanent
Ja, hvor tror du denne selvmedisineringen vil føre deg?
Ventet nesten påat du skulle skrive, 'så jeg begynte å bruke sprøyte', men ddet kom heldigvisikke,slutt mensdu enda kan sier jeg, det er et helvetes drittstoff egentlig, og etter du er over glansperioden der det funker bra for du er ny i gamet og sånt så er det bare en måte åfå livet tilbake i speeden, og det er deverre å skyte det, men jeg sier deg, hvisdu sier på en skala fra en til ti hvor avhengighets-skapende noe er så er speed ca en 7-8, mens skyter du er selve sprøyterushet en solekalr 10, du sniffer aldri igjen når du har opplevd det tar fyr i hodet etteren stor smell, det er for heftig til åleke med dette stoffet, så gi deg mens du enda klarer å ha det noenlunde bra uten speed, om du fremdeles klarer det da. Det kan virke som du føler du måha det, hvor avhengig føler du deg? Jeg er på speed nå, fikk tlf i natt om billig god speed, løp ut for åhente sprøyte på utleverings-stedet og så til å møte han ed farten, skuddet er satt på to minutter for meg, jeg har gode årer heldigvis, og jeg fårsånn fyr i huet av smellen at jeg resier meg rett oppmed sprøyten i en hånd og veiver rundt og forteller fort hvor heftig dette var denne typen speedosv, uten å bry meg om en eneste person hører på meg, så ikke begynnmed sprøyter, første gangen jeg gjorde det hadde jeg tatt syre, og såringte jeg de værste speed folka i bygda, som var farlige folk, og sa jeg var så høyt oppe at jeg kunne ikke komme ned enda, og at de måtte lge en stjernesmell timeg, så fikk de et par infinity høytalere for det. Møtte de, damen strammet et tau rundt armen min og trykte det inn uten å løsne tauet først, som er dumt pga man bygger opp trykkk i åren og det kan blø mye mer osv, men jeg sa, 'skal det ikke virke fort?', og hun sa 'jo og dro knuten av tauet, og BANG, jeg lp i sirkeler rundt dem hele veien dit vi skulle og maste hull i hodet på dem, de bare lo, for tror aldri de hadde sett sånt før, jeg er autist og reagerer sterkt på speed.

Bare en liten advarsel og en historie, og ja, føler du deg avhengig? Er duglad uten fart også? Vist svarene er ja, så slutt mens du enda kan. Nålen tar deg før eller siden når du blir lei av stripene, lukten og smaken og tenner blir ødelagt av å sniffe mye, osv, så sier du til deg selv at man filterer jo det, så det er jo den reineste måten å ta det på, som er kanskje riktig og uriktig på samme tid, men hvertfall, det er det mest skadelige for hjernen, jo fortere effekten intreffer jo værre er det for hjernen din sitt signalstoff-system, i mangel på det rikige ordet jeg leiter etter.

Lykke til, røyk heller litt hasj spør du meg.


saviour
Etter å ha lest innlegget så virker det for meg at noen tvinger deg til å ta speed. Jeg tviler på det finnes noen konkrete tiltak for dette da mesteparten av det er psykisk.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mulige årsaker:
- Overjustering (for stor dose).
Da får du symtomene du beskriver, kvalme, svimmelhet, motsatt effekt (nedstemt,trøtthet,osv) osv.
- Oversensitivitet eller intolleranse.
Kroppen, hjertet og/eller hjernen tåler ikke speed. Kan komme av sykdom. Du bør gjerne oppsøke lege å sjekke blod/hjerte osv.. Har hørt noe greier ift diabetes og amf, at det var farlig, men husker ikke helt.
- Dårlig speed
Amfetamin er i sin kjemisk rene form helt hvit og luktfri eller med en "blomster" aktig lukt.
Gul speed er en spesielt uren type og kan i enkelte tilfeller være så uren/giftig at du ikke kan ta høy nok dose for full effekt før du får bivirkninger av giftstoffene. Jeg ble skikkelig syk av en mørk gul speed en gang. Gult er ukult.
- Bøff.
Speeden er buffet ut med noe du ikke tåler. Jeg har hørt om alt fra hornsalt, bakepulver, potetmel og så mye mye mer. Amfetamin er helt vannløselig. Ligger det noe i bunnnen av glasset etter en omrøring er det buff. Men det vet jo de fleste, så det blir sjelden brukt feks potetmel som ikke er vannløselig.


Alternative måter å ta speeden på.
- Bland i drikke med sterk smak. Feks energidrikk. Bruker du nok drikke kjenner du ikke smaken lenger. Amfetamin varer jo i 6 timer, og meth gjerne dobbelt så lenge, så om du må drikke en halv liter redbull hver justering så er jo ikke det et stort problem
- Kjøp kapsler og drop.
- Shafting. Du bruker sprøyte uten spiss og sprøyter der opp i ræva. Skal vistnok virke bedre også da.

Vil jo først oppfordre deg til å besøke legen din. I værste tilfelle har du hjertefeil eller lignende.
Eventuelt kan du prøve deg frem med å ta små streker, og heller bruke en time på
nå effekt. Om du er oversensitiv trenger du gjerne bare halvparten av hva vennene dine gjør.. Ta en bitteliten strek, vent 10-15 min, ta en til osv. til du kjennner effekt. Når du kjenner effekt stopper du, selv om det ikke er mye effekt. Kjenn på det i noen timer om du fremdeles får bivirkninger.

Så er det ofte ether i speed. La speeden tørke før du sniffer.

Siste men IKKE anbefalt hjelpemiddel. Bruk valium når du bruker speed. Det hjelper mot mange av bivirkningene speed kan gi. MEN pilller er et helvette!! Du blir sykt avhengig på veldig kort tid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gul speed er en spesielt uren type og kan i enkelte tilfeller være så uren/giftig at du ikke kan ta høy nok dose for full effekt før du får bivirkninger av giftstoffene. Jeg ble skikkelig syk av en mørk gul speed en gang. Gult er ukult..
Vis hele sitatet...
Kan du si mer om dette? Hvorfor er den spessielt urent og hva er det gule?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
En annen ting som skiller illegal og reseptbasert bruk, er den helsemessige, fysiske, og kognitive forskjell som inntrer mellom de som spiser normalt mens de står på stoffene, og de som ikke spiser normalt/jevnlig

I det ligger også en delforklaring for hvorfor gatebruken blir så mye verre, legen din råder deg aldri å prøve amfetamin for å "spare penger", "for å slanke deg" eller fordi "du kjeder deg".. Han forutsetter at bruken har en del holdepunkter, som fks at man ikke tar ettter et visst klokkeslett på dagen, at man har rene nøyaktige doser, at man spiser, jobber og studerer normalt istedenfor å "henge rundt" og pepperprat.

Det er der forskjellene virkelig ligger, og der vi kaller amfetamin "søpledop" så burde vi kanskje heller kritisert det som blir vanskeligere å kritisere på en god måte, menneskene og kulturen rundt bruken, miljøene, aksepten for det dysfunksjonelle eller overskridende. For det er der forskjellen i livsutfallene egentlig ligger, ser på faktorene totalt sett.
Sist endret av meaculpaUIO; 8. mars 2020 kl. 19:32.
Jeg passer alltid på å få i meg mat når jeg speeder, men jeg bruker gatespeed, av god kvalitet som regel. Liker også ta en av hver mine vitaminer for sikkerhets skyld, og magnesium er uvurderlig mot muscle tension og kramper fra for mye kaffe eller speed like god på begge.

Liker også å ta b12 når jeg tar speed, det booster effekten betydelig, får det på fast resept.

s
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av saviour Vis innlegg
Jeg passer alltid på å få i meg mat når jeg speeder, men jeg bruker gatespeed, av god kvalitet som regel. Liker også ta en av hver mine vitaminer for sikkerhets skyld, og magnesium er uvurderlig mot muscle tension og kramper fra for mye kaffe eller speed like god på begge.

Liker også å ta b12 når jeg tar speed, det booster effekten betydelig, får det på fast resept.

s
Vis hele sitatet...
Hvilken dose tar du da, og hvor lenge før? Jeg har behepan på resept
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har av og til samme reaksjon. Er generelt alltid vanskelig med mat og ofte renner all drikke rett gjennom og jeg blir duper dehydrert.
Dropper alltid kapsler og alltid nøye med dosen, vet at for mye gjør det her ubehagelig og ikke chill.
Men de gangene jeg går på den smellen og jeg blir full av angst og dårlig hjelper en sobril og presse ned næring
Sniffing gir jeg faen i, blir så jævla sår i nesa. Gelatin kapsler bror, en ny verden
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg kom dit at jeg var så lei hele dritten at jeg brakk meg når jeg så posen med pepper og satt og brakk meg samtidig som jeg mekka en smell innså jeg til slutt at dette ikke var kult noe mere. For min del var det at kroppen og hodet var så drita lei stoffet at jeg ikke klarte synet og iallefall ikke lukta.. kan være du har kjørt hardt og kroppen gir beskjed om en god pause.. eller i beste fall kutte helt ut.