Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 922
lord of øyekatarr
3 0
Hei!

Av grunner jeg helst ikke vil skrive om her har jeg måttet ta en helseattest hos min lege. Da vi kom til punktene "general urine and blood tests" sa jeg at for urinprøver trengte jeg kun en såkalt urinstix. Det vil si at man kun måler proteiner, blod, glukose, nitritt og leukocytter. Altså ingen rusmidler.

Er bekymret for at legen fattet mistanke, og bestilte en screening/spesifikk cannabistest. Screening pleier å ta kort tid (1-2 dager), så den kan jeg sannsynligvis utelukke ettersom det er lenger tid siden jeg avla urinprøven. Det jeg er redd for er om han bestilte en spesifikk cannabistest, eller en såkalt "798".

Jeg sjekket på furstpasient.no (digital pasientjournal for bl.a. biokjemiske tester), og forrige gang jeg måtte ta en slik spesifikk test tok det 10 dager før jeg fikk resultatet. Syns det var veldig lang tid da det jeg har lest om slike tester er at de vanligvis tar 1-3 døgn å gjennomføre (LC-MS-MS aka liquid chromatography tandem mass spectrometry)


Det jeg lurer på er om noen her vet hvor lang tid en slik test vanligvis skal ta. Eventuelt om noen som har tatt en spesifikk cannabistest gjennom legen kunne logget seg inn på furstpasient.no og sjekket hvor mange dager det tok for deg.



(grunnen til at jeg spør er at jeg er nervøs og kvalm hele tiden fordi jeg er redd for at legen plutselig vil ringe i løpet av de neste dagene med dårlige nyheter, og hvis jeg kunne utelukket at legen ikke vil ringe hadde det gjort livet mitt mye bedre )

Om noen kunne hjulpet meg hadde jeg blitt veldig, veldig takknemmlig for dette!
Sist endret av lirs; 24. juni 2020 kl. 00:35.
Vanlig rustest, der de også tester for cannabis tar 1-2 dager hos Furst.
Vet ikke om denne 798-testen er mer omfattende eller hva, men tviler på legen din bestilte det. Har han mistanke om rus bestiller han vel bare en rustest...
Vet ikke om dette hjelper da men...
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke det er lov å teste deg for det uten ditt samtykke
Test av rus i urin og blod så plikter de å informere deg om det på forhånd at de skal teste deg for rusmidler.
lord of øyekatarr
Trådstarter
3 0
Takk for svar alle sammen! Nå er skuldrene omtrent 20 cm lavere!
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Youre welcome