Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 541
Et nytt tiår er igang, og vi er nå i år 2020, og vi lever i en spennende tid,på flere plan. Nye materialer har blitt til de siste årene, til og med nye grunnstoffer har kommet til, og vi omringer oss daglig med det aller nyeste av teknologi, dagens IPhones og android telefoner er mange ganger kraftigere enn alle datamaskinene som ble brukt til å sende Apollo-romskipet til månen og tilbake. Biler har nå tildels begynt å kjøre seg selv, om ikke i grisgrendte strøk enda så er det hvertfall ikke noe problem på en motorvei. Men det har også kommet mange nye hjelpemidler og utstyr som gjør det enkelt å få frem premievinnende Toppskudd uten for mye arbeid. Der HPS og HID for ti år siden var bransjestandard har FULL SPECTRUM LED nå kommet for fullt og prisene er nå kommet ned på et konkurransedyktig nivå. Man kan nå kjøpe et skap eller telt, fiks ferdig og fylt med det nyeste av dykkerutstyr, og automasjon har blitt en del av hverdagen for mange dyrkere. Der man før daglig hadde mange gjøremål som var kritisk om planten din ikke skulle dø tidlig, kan man idag spire et frø og lukke døren, og ikke trenge å gjøre en dritt før en melding på telefonen gir deg beskjed når planten er ferdig tørket og klar til å røykes! Jeg skal i denne tråden vise noe av utstyret som har kommet de siste 10 årene som kan øke både kvaliteten og kvantiteten på dine planter, redusere utgifter og gjøre dyrking til en terapeutisk hobby som også kan gi deg en liten fortjeneste om du er smart. Jeg kommer til å forklare nærmere hva f.eks en rotary grower er, hvilket automatisert dyrkeskap man bør velge og hvilke man bør holde seg unna. Jeg skal gå gjennom hva man bør kjøpe av utstyr om man ønsker å dyrke hjemme i skjul, og hva man må gjøre for at det skal forbli en hemmelighet.


Et dyrketelt er en billig og meget effektiv måte å øke produksjonen på. Teltet er helt tett med doble hetter som gjør at det er ikke noe lyslekkasjer som kan avsløre hva en holder på med. Innsiden av teltet er linet med mylar, som er et reflekterende materiale som gjør at man får utnyttet lyset 100%. Det er flere ventiler som man kan koble ventilasjon og kullfilter på og jeg benytter et såkalt «automated drip system» fra Gardena, som funker utmerket! Du trenger ikke en timer engang, alt er integrert! En gang i døgnet gir systemet en ønsket mengde vann til hver plante. Med dette systemet har mine planter utviklet solide rotsystemer og jeg har ikke hatt noe problemer enda, etter to sesonger.
Sist endret av Crafty84; 4. januar 2020 kl. 05:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.