Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1134
Hei!

Jeg går fortiden på subutex som jeg kjøper av en bekjent for å kutte ut min missbruk på opioid. Jeg bruker 1tab på 8 mg daglig. Idag fikk jeg ikke tak i subutex men istedet gikk jeg metadon.

Jeg er veldig usikker på dosering og trenger hjelp. Jeg er ikke ute etter å ruse meg, og ønsker kun å ta nok til å fungere i det daglige. Doseringen på subutex passer meg akkurat perfekt til å fungere som normalt.

På flasken med metadon som jeg har fått står det 50 ml og 100 mg. Jeg har aldri tatt metadon og som sagt jeg ønsker kun å ta det til å fungere som normalt.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For det første bør du vente 72 timer fra siste inntak av subutex før du inntar metadon, viss ikke risikerer du ingen eller dårlig effekt fordi virkestofet i subutex blokkerer virkningen av metadon.

Tipper du burde ligge på mellom 30 mg ( som er vanlig oppstartdose når pasienten ikke er helt clean ved oppstart) til en ca 50 mg
Trådstarter
7 0
Takk for svar.

Kanskje dum spørsmål, men når du sier 30 mg mener du 15 ml? Er litt usikker på hvordan jeg måler mengden. Som nevnt tidligere så står det 50ml 100 mg på flasken.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ikke så farlig å ta metson etter subotex.
Det er være om du tar subotex før. Metadon en har gått ut. Da kan du blir dårlig av den.

Hadde tatt 20mg om dagen. Burde holde i massevis. Evt ta 10 mg mer. Normal dose for de som er vant til det er ca 60 mg pluss.

Kan Evt starte med 10mg så prøve. Virker ganske fort når du drikker det. Peak ila 30-60min. Drikk boe varm ved siden av og ha litt mat/sukker i magen rett før så tar du det opp bedre vettu ordner seg det.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1 mg=1 ml altså 30 mg = 30 ml

Poenget er ikke at det er farlig og ta metadon etter subutex, heller ikke at du blir dårlig, men at metadonen fungerer dårligere, altså jo lenger du venter jo bedre effekt av metadon. Jo kortere tid du venter jo mindre vil metadonen fungere. Vent til du kjenner at du er dårlig og ikke bare små abstinent
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager, det ble feil, står det 100 mg på en 50 ml flaske så blir ikke det jeg skrev over riktig, da er halve flasken 50 mg og halve der igjen 25 mg...klarer ikke helt å regne dette ut i hodet selv jeg kanskej noe andre som er god på medikamentregning kan hjelpe
Trådstarter
7 0
Tusen hjertelig takk for svar. Føler meg mer trygg nå. Kommer nok til å ta det når jeg føler meg dårlig.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ja sant det. Men man blir frisk, man bare blir ikke fjern. Reseptorene rar ikke det i mot. Men brukt mye heroin selv når jeg har gått på både sub og metadon og det å si at det ikke funker er bare tull. 3 timer etter subutex blir jeg fortsatt fjern på heroin og metadon. Dette er svært forskjellig fra folk til folk. Jeg ville si 24 timer er trygt begge veier, men lurt å prøve seg frem.
. Klarte derimot å få i et lite korn subutex ((kanskje 1/20 av en 8mg tablett) i et heroin miks. Dette ble jeg ekstremt dårlig av. Lå å kald svette med krampe i flere timer. Spiste så mye benzo at jeg ikke husket noe dagen etter, men dama sa jeg lå sånn lenge og var bekymret...

Men regner med du har gått en stund. Bedre å ta for lite enn for mye av opiater. Både i forhold til overdose og rus. Kjedelig å bli så skækk at man sovner tenker jeg. Da er det jo bortkastet på en måte.

Ommen 20 mg burde overhode ikke være for lite eller for mye viss du ikke er vant til full agonist opiater på en stund.

Det blir da 10ml av Flaksen din. Slik jeg forstår det. 100mg på 50ml.det blir 2 mg per ml. Ds blir 10ml 20mg. Tilsvarende en 20mg metadon pille som tidlig i mitt misbruk både fikk meg frisk og delvis fjern ved å spise den. Ved injeksjon får du finere rus, men desto kortere.

Pleide å være frisk i ca 18timer Plus 6 timer søvn på metadon. Våkner da 24 timer etter siste inntak smålig abstinens. Ikke fult abstinens, men påbegynte abstinens. Da ville jeg si det er trygt meg sub, men kanskje ta halve dosen din først å se hvordan du reagerer.
.. Etter å ha drukket en natt kan jeg like godt hoppe over daglig dose 20mg et døgn. Vet ikke hvorfor men føler ikke behov for medisinen etter en natt med fylla....