Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 717
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har i utgangspunktet avtalt med legen om å levere rusprøver regelmessig.

Nå har jeg symptomer på korona i fjerde dag, med en 1 dag gammel negativ test.

Avdelingen som tar imot rusprøver fortalte meg i telefonen at jeg ikke får lov til å møte opp. Dette fører til at avtalen med legen må brytes.

Jeg frykter for konsekvensene av dette, ettersom det er et krav at jeg gjennomfører prøver regelmessig i en periode for å få tilbake førerkortet mitt.

Jeg vet ikke enda om dette vil gi konsekvenser i det hele tatt, men jeg vil gjerne høre om noen andre på freakforum har erfart lignende situasjoner under korona-pandemien og har lyst til å dele noen ord?
Det går nok helt fint.
Du har fått beskjed om å ikke møte.
Du kan jo for sikkerhetsskyld ringe prøvetakingsavdeling igjen, og høre om de kan melde videre til lege.
Eller du kan ta direkte kontakt med fastlege.

Det viktigste er at det blir registrert at du ikke møter pga corona symptomer
Sist endret av SkammeligNykter; 30. juli 2021 kl. 12:27.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kontakt legen og informer om det.

Det er almenngyldig regel. Må du bryte avtale så informer om det så snart som råd.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei! Det jeg gjorde før jeg skrev innlegget var:

1: Ringte til avdelingen og spurte om å få pisse. Fikk nei.
2: Ringte til legen og spurte om råd, ettersom jeg ikke fikk pisse. Skulle få svar senere.
3: Skrev innlegget.

4: Nå har jeg nettopp fått svar fra legen per SMS.
"Jeg har pratet med avdelingen, og skal dokumentere at du ikke kunne møte på grunn av luftveissymptomer selv om du har negativ covid-test. Anbefaler at du tar prøver når du er frisk nok til det."

Derfor er det sannsynlig at dette ordner seg, jeg får nok lappen tilbake.

Jeg lurer likevel på om det er noen som har opplevd noe lignende, og det har slått negativt ut?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Det jeg gjorde før jeg skrev innlegget var:

1: Ringte til avdelingen og spurte om å få pisse. Fikk nei.
2: Ringte til legen og spurte om råd, ettersom jeg ikke fikk pisse. Skulle få svar senere.
3: Skrev innlegget.

4: Nå har jeg nettopp fått svar fra legen per SMS.
"Jeg har pratet med avdelingen, og skal dokumentere at du ikke kunne møte på grunn av luftveissymptomer selv om du har negativ covid-test. Anbefaler at du tar prøver når du er frisk nok til det."

Derfor er det sannsynlig at dette ordner seg, jeg får nok lappen tilbake.

Jeg lurer likevel på om det er noen som har opplevd noe lignende, og det har slått negativt ut?
Vis hele sitatet...
Har vært borti lignende, da jeg plutselig måtte reise grunnet sykdom i familie.
Kontaktet lege og alt ok. Bare lever en så fort du er hjemme igjen.

Og la det gå lenge til neste gang du ikke kan møte.
Om ikke vil legen fort tro du ruser deg.