Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4236
Har en Genexis HRG1000 fiber router. Trenger å åpne opp to porter, en til RTMP serveren og andre websocket. Uansett hva jeg gjør, blir det galt.



1) Local IP


2) Skrive inn informasjon


3) Oversikt


4) Port checker error



Bør jeg kanskje heller kjøre DMZ Host på min local IP? Begynner og bli litt stresset, satt i hele går å forsket på møkka routeren
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kan hende du må åpne for den porten i firewall. Noen routere krever det som er ekstra steg.

Får du kontakt med tjenesten internt i nettverket? Du er sikker på at tjenesten kjører?
Trådstarter
31 6
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kan hende du må åpne for den porten i firewall. Noen routere krever det som er ekstra steg.

Får du kontakt med tjenesten internt i nettverket? Du er sikker på at tjenesten kjører?
Vis hele sitatet...
Hva mener du nå?
Router modemet har en grønn fiberkabel rett inn, har vært borti disse router modem før, og aldri hatt problem med forwarding egentlig.

Status list her:

Sitat av bilstream Vis innlegg
Hva mener du nå?
Router modemet har en grønn fiberkabel rett inn, har vært borti disse router modem før, og aldri hatt problem med forwarding egentlig.

Status list her:

Vis hele sitatet...
Spørsmålet "kjører tjenesten?" betyr: Er RTMP slått på og kjører på maskinen du har port forwardet til?

Det har seg slik at hvis RTMP programmet / serveren du portforwarder ikke er slått på, så er det jo naturlig at port checkeren ikke kan få kontakt med porten.

Sammenlign det med å åpne en dør til et mørkt rom og si "Hallo?". Hvis personen i rommet ikke er våken og svarer, vet du ikke om personen er i rommet i det hele tatt.
Sist endret av Matheves; 5. mai 2021 kl. 20:17.
Trådstarter
31 6
Sitat av Matheves Vis innlegg
Spørsmålet "kjører tjenesten?" betyr: Er RTMP slått på og kjører på maskinen du har port forwardet til?

Det har seg slik at hvis RTMP programmet / serveren du portforwarder ikke er slått på, så er det jo naturlig at port checkeren ikke kan få kontakt med porten.

Sammenlign det med å åpne en dør til et mørkt rom og si "Hallo?". Hvis personen i rommet ikke er våken og svarer, vet du ikke om personen er i rommet i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
RTMP serveren kjøres.
Hva skjer hvis du fra en annen enhet prøver å koble til RTMP ved å bruke IP-adressen 192.168.1.232?

Hvem er internett-leverandøren din forresten?
Trådstarter
31 6
Sitat av Matheves Vis innlegg
Hva skjer hvis du fra en annen enhet prøver å koble til RTMP ved å bruke IP-adressen 192.168.1.232?

Hvem er internett-leverandøren din forresten?
Vis hele sitatet...
Kjøre lan fungere uten problemer, mottar data fra rtmp mens eksternt mottar jeg ikke signal.

Alta kraftlag er leverandøren.
Limited edition
Moff's Avatar
Du bør sjekke om du sitter bak CGN. Dette finner du som regel ut av hvis du ser på WAN-IP-en til routeren, altså den IP-adressen som routeren din sier den har ut mot internett og sammenlign det med IP-en du ser på for eksempel ip-adress.com. Hvis disse to adressene ikke er den samme, så er du bak CGN. Hvor du finner WAN-IP på routeren varierer, men det pleier å være en egen kategori for WAN-ting der inne et sted.
Sitat av Moff Vis innlegg
Du bør sjekke om du sitter bak CGN. Dette finner du som regel ut av hvis du ser på WAN-IP-en til routeren, altså den IP-adressen som routeren din sier den har ut mot internett og sammenlign det med IP-en du ser på for eksempel ip-adress.com. Hvis disse to adressene ikke er den samme, så er du bak CGN. Hvor du finner WAN-IP på routeren varierer, men det pleier å være en egen kategori for WAN-ting der inne et sted.
Vis hele sitatet...
Takk glemte å følge opp tråden for å spørre om akkurat det.

Hvis trådstarter har CGN, kan kanskje ipv6 være mer aktuell å bruke isåfall, avhengig av leverandør. Gi oss feedback, trådstarter.
Trådstarter
31 6
Sitat av Matheves Vis innlegg
Takk glemte å følge opp tråden for å spørre om akkurat det.

Hvis trådstarter har CGN, kan kanskje ipv6 være mer aktuell å bruke isåfall, avhengig av leverandør. Gi oss feedback, trådstarter.
Vis hele sitatet...
Interessant, mener du ipv6 forwarding? Dette har jeg ALDRI vært borti men har dette alternativet i routeren.

Hvis du sjekker det store bildet litt lenger oppe i tråden, under WAN så har jeg blurret ut IP men adressen er lik som jeg får på "whatsmyip"
Sitat av bilstream Vis innlegg
Interessant, mener du ipv6 forwarding? Dette har jeg ALDRI vært borti men har dette alternativet i routeren.

Hvis du sjekker det store bildet litt lenger oppe i tråden, under WAN så har jeg blurret ut IP men adressen er lik som jeg får på "whatsmyip"
Vis hele sitatet...
Det du skal gjøre er å sørge for at hver eneste enhet på ditt hjemmenettverk får sin egen unike IPv6-adresse, som da vil være offentlig. Det er meningen med IPv6. Da trenger du heller ikke port forwarde noe som helst. Hva er det du får av alternativer når du ser på IPv6 forwarding?
Sjekk https://helpx.adobe.com/adobe-media-...ia-server.html

Der står det:
Some firewalls reject traffic that doesn't use the HTTP protocol. This behavior can prevent communication over RTMP even if port 1935 is open. Consult the documentation for the firewall to determine how to configure it to allow RTMP traffic.

Kanskje du må rute http (port80) også til den lokale ip en?
----
kanskje no info her også
https://openmyip.com/Genexis-HRG1000-router-setup
Sist endret av Limbomusic; 7. mai 2021 kl. 18:58. Grunn: tillegg