Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1298
Finnes det noen web-side man kan gå inn på for å se når det er lurt å bruke mye strøm og når man bør spare?
Ja, bytt.no
Forbrukertilsynet har også en egen "strømtest", tror jeg også fant den på bytt.no

Fant selv ut igår at NorgesEnergi holder på med en del tull..

NorgesEnergi "har flere avvik som ukjente eller skjulte kostnader og består av ugunstige vilkår eller betingelser.
Strømavtalene er svært forbrukerfiendtlige og det er ofte helt umulig å finne ut hva du faktisk betaler for strømforbruket ditt.
Forbrukerrådet fraråder på det sterkeste avtaler av denne typen"

Sparer 3000kr i året og over 300kr mnd om jeg bytter til en av de 34 andre aktørene som var billigere.
Det er en liten slant med penger og hente på og følge med litt i timen. Jeg bandt strømprisen min for ca 4 uker siden. Og har hatt ganske mye billigere strøm en det jeg hadde hatt vist jeg hadde spot pris
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Sparer 3000kr i året og over 300kr mnd om jeg bytter til en av de 34 andre aktørene som var billigere.
Vis hele sitatet...
Hvor mye tid og krefter bruker du på å bytte, og hvor ofte?

Kan du forkare meg hvordan jeg kan gjøre det samme?

feks,

Fram til desember betalte jeg ca 700 kr i strøm per måned (der 100 kr er faktisk strømmen, og resten er nettleie etc). Først nå i januar hoppet strømregningen opp til 1700, og nå i februar vil regningen komme på 2100.

108kvm rekkehus, og har Fjordkraft.
Sist endret av Superspurv; 14. februar 2021 kl. 18:20.
Kan anbefale veldig Tibber der du kun betaler spotpris + 29 kr mnd Genial app der du kan se pris og i sanntid hvor mye du bruker. Send meg en DM så får vi begge 500 kr i avslag på deres nettbutikk om du er intressert
https://tibber.com/
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvor mye tid og krefter bruker du på å bytte, og hvor ofte?

Kan du forkare meg hvordan jeg kan gjøre det samme?

feks,

Fram til desember betalte jeg ca 700 kr i strøm per måned (der 100 kr er faktisk strømmen, og resten er nettleie etc). Først nå i januar hoppet strømregningen opp til 1700, og nå i februar vil regningen komme på 2100.

108kvm rekkehus, og har Fjordkraft.
Vis hele sitatet...
Bytt.no, de gjør så og si alt for deg, du trenger bare å svare på noen spørsmål om hvor stor bolig, hvor mye strøm du bruker (de kan måle sånn ca om du ikke vet) og sånne ting.

Så er det bare å trykke på at du vil bytte og det blir gjort automatisk.