Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2641
Hva er konsekvensene av deres for bruk eller misbruk?
Er dere blitt schizofrene med kols?
Eller blir dere bedre mennesker uten noe særlig skavanker?
Er det forskjell på brunt og grønt i det lange løp?
Noen tips og triks mot hoste?
Litt kols...
I det lange løp er det stor forskjell på tett maise og nyvasket glassbong.
Hvordan mener du at folk blir bedre mennesker av å røyke? For min erfaring er det motsatte. Når man er stoner er det fort gjort å bli usosial, fordi det er "stress" å gå ut, og man kan føle seg tilfreds og underholdt foran en skjerm omtrent i ukesvis bare man har litt å fyre på. Det er nok også en mye høyere sannsynlighet å bli deprimert, fordi man lurer belønningssystemet i hjernen ved å tilføre THC i stedet for å faktisk gjøre noe produktivt. Sosial angst er en undervurdert bivirkning imo, nesten alle jeg kjenner som er hardcore stonere over flere år skyr folk og vil helst holde seg inne. Det fucker forøvrig også med apetitt og søvn mye mer enn man merker når man er i tåka. Generelt sett et rusmiddel med et overdrevent positivt rykte faktisk. Selv om det kanskje er av de mildeste rusmidlene vi har, er det fullt mulig å fucke opp livet sitt på det. Kanskje litt på grunn av at det er mildt. Man kan fyre dag ut og dag inn og ikke merke noe særlig forskjell, klare å gå på jobb å trene og leve normalt, og tror derfor at det ikke har noen bivirkninger, men det kommer snikende før eller senere for de aller fleste. Alle jeg kjenner som fortsatt røyker daglig i en alder av tredve, har generelt stusslige liv og bruker all sin fritid foran PC'en. Uten hasjen kanskje de hadde hatt ambisjoner om å finne på noe annet. Angående hoste, nei, ingen tips, men det er fullt mulig å få bronkitt av å røyke mye, og det er kjipern.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Hvordan mener du at folk blir bedre mennesker av å røyke?
Vis hele sitatet...
Så mye negativt skriveri om "stonere" ut ifra en påstand TS aldri kom med. Så hvorfor skal han måtte svare på utsagn han aldri har kommet med. Det går knapt nok ann å stille et spørsmål her inne eller diskutere noen ting uten at det skummes igjennom innlegget og plutselig har man visst sagt en hel masse rare ting man ikke visste om... Erfaringsmessig kan du jo bare våge å argumentere i mot, andre folk her inne vet mye bedre enn å lese ordene som skrives, de videre tolker ordene dine og argumenterer for at du mente noe helt annet enn hva du skreiv, gjerne noe som er helt bak mål og har veldig lite til felles med dine opprinnelige ord. Sånn får de altså lov til å holde på så lenge de ikke er i direkte konflikt med crew eller bekjente av crew. Uansett hvor drøyt det måtte være er det visst ikke noe som bryter med regler eller god debatt kutyme. Jeg har jo også sett og erfart gamle, avdanka mods delta i diskusjoner mens nye mods uten tags redigerer til deres fordel og plutselig får et kick og bestemmer seg for å moderere mine gamle innlegg i helt andre tråder fordi moderatoren var "lei av meg og innleggene mine" de var for korte og inneholdt bilder og det var plutselig et problem på tross av at dette var fordi jeg fulgte crewet sine egne personlig rettede tips basert på mine tidligere innlegg som tydeligvis var for innholdsrike for folk flest. Vi skal jo ikke henge ut folk men jeg tror turtelduene selv vet hvem de er.
Sist endret av knert1; 27. september 2022 kl. 13:03.
Det kommer an på hva du inntar og utgangspunktet ditt. Det er ikke uvanlig med folk som inntar edibles/røyker hver dag for å holde sine symptomer i sjakk. Symptomer de ellers får opiater for å lindre.

Jeg tror ikke det er positivt å røyke hver dag over lang tid.

De jeg har sett som røyker morgen til kveld blir fort umotiverte slabbedasker ja. Jeg vet av enkelte som ikke er det though.

Sitter med inntrykk av at det er en verden av forskjell på å røyke weed/spise edibles versus å røyke importhash og mikse med tobakk.


Vet av flere hypre folk som røyker hver dag. Da etter arbeid og slikt. De finner ro og avslapning i det.


Endel av folka jeg har ramsa opp i eksemplene mine er folk som har kroniske plager som cannabis hjelper de med.
Jeg tror at hvis man røyker kontinuerlig over mange år så vil det kunne komme til syne ved helse tester og avkom vil bli påvirket av hvordan du har levd
Sitat av Jerna Vis innlegg
Sitter med inntrykk av at det er en verden av forskjell på å røyke weed/spise edibles versus å røyke importhash og mikse med tobakk.
Vis hele sitatet...
Hva tenker du på her? Lunger eller latskap? Skjønner forskjellen på edibles hasj med tobakk. Er det stor forskjell på weed og hasj når det kommer til lunger?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Konsekvenser for min del er først og fremst at jeg bruker mye penger på å røyke, den andre konsekvensen er at hasj er et gateway drug når det er ulovlig, som nettopp gjør meg frista til sterkere rusmidler på gata da jeg er tidligere heroin avhengig. Men det hjelper samtidig mot heroin suget.
Hoster mye gugge, og ikke schizofren heller. Har ikke blitt psykisk dårlig av cannabis, men korttidshukommelsen derimot er og har alltid vært litt fucka, noe som ikke plager meg akkurat.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Konsekvenser for min del er først og fremst at jeg bruker mye penger på å røyke, den andre konsekvensen er at hasj er et gateway drug når det er ulovlig, som nettopp gjør meg frista til sterkere rusmidler på gata da jeg er tidligere heroin avhengig. Men det hjelper samtidig mot heroin suget.
Hoster mye gugge, og ikke schizofren heller. Har ikke blitt psykisk dårlig av cannabis, men korttidshukommelsen derimot er og har alltid vært litt fucka, noe som ikke plager meg akkurat.
Vis hele sitatet...
Det er ikke hasjen som er gateway drug, det er psyken din.

Jeg har røyka hasj hver dag siden 2003, og har aldri hatt noe sug etter andre stoffer. Så den gateway-teorien kan legges død med en gang.

På disse årene har jeg fullført utdannelse, fast jobb, samboer, bil, bolig og et par barn. Ingen kan merke på meg at jeg røyker flere joints hver bidige dag.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Så mye negativt skriveri om "stonere" ut ifra en påstand TS aldri kom med.
Vis hele sitatet...
Han kom jo med det utsagnet, bare med spørsmålstegn bak. Innlegget mitt var uansett rettet mot hele første posten, det er mine og bekjente anekdotiske erfaringer med langtidsbruk av cannabis. Usikker på hvordan du kan mene at ditt innlegg var noe mer relevant til tråden, egentlig. Ble du litt truffet kanskje? På tide å slutte å røyke?
Jeg røyka I 20 år, først gikk det greit. Så fikk jeg angst, da begynte jeg å drikke øl ved siden av. Kan vel si jeg drakk 8-16 halvlitere men's jeg røyka 1-3 gram hver kveld I 15 år. I fulltidsjobb med mye ansvar. Gikk greit det, til jeg begynte å blande inn Andre ting.
Sist endret av BrewGrow; 27. september 2022 kl. 16:08. Grunn: Strive leif
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hva tenker du på her? Lunger eller latskap? Skjønner forskjellen på edibles hasj med tobakk. Er det stor forskjell på weed og hasj når det kommer til lunger?
Vis hele sitatet...

Tror det er mye rart i importhasj. Tror weed som er dyrket lokalt eller lignende er sunnere å ha i seg.

Ingen røyk er sunt for lungene. Jeg tør ikke si om weed er bedre for lungene. Men jeg tør påstå det er bedre enn tobakk.

Endel spennende studier har kommet de siste åra om cannabis medisinsk.
Har røyka endel uten at det har fått særlig konsekvenser, men etter jeg ble endel gamlere har jeg merka at hver gang jeg røyker og skal slutte begynner jeg å svette noe inni helvette. Men da jeg var yngre og røyka ble jeg ofte passiv men når jeg ble eldre har det gitt meg energi.
Veldig individuelt hvordan det påvirker. Psykisk så har det ikke påvirka så veldig negativt annet enn at jeg kunne bli lat men aldri opplevd mere angst osv. Kan bli noe kjedelige dager de 1-2 første dagene uten etter en periode med mye men ikke værre enn at det går helt fint.
Røyka daglig i over 10 år, mye tid jeg egentlig burde brukt på noe annet. Har hvertfall brukt tre mill på cannabis og røykesaker. Regner jeg med cannabisreiser, snus, alkohol og annet tull så nærmer vi oss fem mill tipper jeg. Prøvde første gang når jeg var 12/13, begynte daglig noen år senere.

På det værste så var det fra morgen til kveld sammen med foreldra mine og alle drittungene som visste at i "hulen" var det bare å komme og varme seg. Null stress å greie 10-15 gram på en kveld når man er en liten gjeng med ekstrem toleranse.

Har ekstremt dårlig korttids-hukommelse men vet ikke om det er pga røyking. Kan være pga alle gangene jeg har fått hjernerystelse:

-Slått bevisstløs av flokk med drittunger tre ganger

-Murstein i bakhodet

-"Snøball" i panna

- Påkjørt i høy fart i Thailand,

- Flere nære døden opplevelser bl.a. overdose på fake mdma

You name it - har vært med på det meste så jeg kan ikke sitte her og skylde på hasjen. Perioder med mye alkohol og testing av dop: tror jeg har prøvd alt utenom crack, opiater, flakka, dragonfly og sprøyter.

Det med gateway drug kan diskuteres, man flytter gjerne grensene sine litt etter litt. Lyspunktet er at jeg vet det ville vært mye værre i dag dersom jeg hadde rusa meg like hardt på alkohol/coke/speed/piller, kan ikke sammenlignes med hasj. Føler meg frisk, bra fysisk form og ser overraskende bra ut til å være tidligere misbruker.
Sist endret av WouwseP; 27. september 2022 kl. 17:30. Grunn: Leif
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Han kom jo med det utsagnet, bare med spørsmålstegn bak. Innlegget mitt var uansett rettet mot hele første posten, det er mine og bekjente anekdotiske erfaringer med langtidsbruk av cannabis. Usikker på hvordan du kan mene at ditt innlegg var noe mer relevant til tråden, egentlig. Ble du litt truffet kanskje? På tide å slutte å røyke?
Vis hele sitatet...
Han kom med ett spørsmål, ikke et utsagn.
Han lurte på om du eller andre ble bedre mennesker, han mente det ikke.

Men når det kommer til spørsmålet, så kan jeg i allefall si så mye at jeg ikke blir bedre eller værre, og det er egentlig problemet.

Du sitter i "grøfta" uten ønske om og komme deg opp fra den, ikke vil du gå dypere heller men det er dypere du går. (Fra min erfaring)

Dette gjelder ikke alle og jeg har fått fullført utdanning og klatret i hierkiet på jobb i perioden, men de personlige egenskapene i sosiale sammenhenger utvikler seg saktere og det er derfor jeg skal stoppe.
Får problemer med halsen hvis jeg røyker for mye, må ha noen pauser innimellom. Brunt er værre enn grønt for meg ihvertfall.

Ellers har jeg ikke merket så mye skavanker, har hatt X antall psykoser da, som følge av søvnproblemer som man igjen kan skylde på rusen for. Men har vært sporadisk bruk av stimulant er osv så kan like gjerne skylde på det.

Har en stabil psyke nå selv om jeg røyker hver dag.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Eller blir dere bedre mennesker uten noe særlig skavanker?
Vis hele sitatet...
***
*Bli frisk*, bli den som er komfortabel å være.
Sist endret av Majao Gibensis; 27. september 2022 kl. 18:05. Grunn: Mindre krangling
Ingen konsekvenser om du klarer å holde deg i jobb å ikke bli sittende foran en skjerm å game hele dagen. Røykte daglig i ca 20 år, alltid jobbet, tatt videreutdanning og klart meg fint. Omtrent ikke røykt en joint på 2 år nå, men merker ikke noe forskjell på hukommelse og reaksjonsevne. Dårlig kondis og lite appetitt er vel det eneste jeg kommer på av negative sider. Gått opp ca 10kg siste 2 årene. Cannabis er etter min erfaring ett veldig tilgivelig stoff, men som med alt annet noen tåler det og andre ikke.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Han kom jo med det utsagnet, bare med spørsmålstegn bak. Innlegget mitt var uansett rettet mot hele første posten, det er mine og bekjente anekdotiske erfaringer med langtidsbruk av cannabis. Usikker på hvordan du kan mene at ditt innlegg var noe mer relevant til tråden, egentlig. Ble du litt truffet kanskje? På tide å slutte å røyke?
Vis hele sitatet...
Han kom med et spørsmål, det er derfor du setter spørsmålstegn. For å få svar! Ikke for at Onkel Sam skal ramle inn i diskusjonen og hevde at spørsmålet plutselig er en påstand. Hvis du ikke kan ta til deg barneskole kunnskap en gang når jeg prøver å forklare deg forskjellen på en påstand og et spørsmål så er det vel ikke akkurat meg og røykinga mi som er problemet eller? Akkurat nå bekrefter du bare håpløsheten bak å stille helt enkle spørsmål her inne... Det er nesten litt stygt å si men man sitter igjen med følelsen av at du blei født i går og ikke skjønner tegnsetting som utropstegn og spørsmålstegn.

Ikke nok med det, men du begynner faktisk å argumentere for din egen ubrukelighet...
Sist endret av knert1; 27. september 2022 kl. 18:45.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Han kom med et spørsmål, det er derfor du setter spørsmålstegn. For å få svar!
Vis hele sitatet...
Ikke ett (1) spørsmål, men en rekke og flere som ikke så lett, om i det hele tatt, lar seg besvare. bla.

-Er dere blitt schizofrene med kols?
-Eller blir dere bedre mennesker uten noe særlig skavanker?


Og som jeg påpekte i innlegget mitt som selvsagt ble slettet er det veldig individuelt hva konsekvensen
av langvarig høyt forbruk blir.
Sist endret av vindaloo; 27. september 2022 kl. 19:00.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av AlBundy Vis innlegg
Ingen konsekvenser om du klarer å holde deg i jobb å ikke bli sittende foran en skjerm å game hele dagen. Røykte daglig i ca 20 år, alltid jobbet, tatt videreutdanning og klart meg fint. Omtrent ikke røykt en joint på 2 år nå, men merker ikke noe forskjell på hukommelse og reaksjonsevne. Dårlig kondis og lite appetitt er vel det eneste jeg kommer på av negative sider. Gått opp ca 10kg siste 2 årene. Cannabis er etter min erfaring ett veldig tilgivelig stoff, men som med alt annet noen tåler det og andre ikke.
Vis hele sitatet...
Dette er min erfaring også, at dersom ikke hverdagen dreier seg om cannabis og det påvirker økonomien negativt så er skadeeffekten genetisk betinget. De fleste jeg kjenner som røyker daglig er oppegående, avbalanserte og rolige, gjerne med mer selvinnsikt. Og adhd!

Så har du de som stresser rundt når de går tom og røyker naboens bongskrap, det kommer helt an på genetikk. Tror mange kan røyke hele livet, hver dag og komme ut i netto pluss ang. livskvalitet. Noen tåler det ikke og kan bli psykisk og fysisk syke, men det mest giftige fysisk er jo å inhalere røyk. Akkurat som med nikotin, koffein eller alkohol er det sykt individuelt.

Det er jo ulovligheten som har pressa fortjenesten og dermed styrken opp som gjør det giftig for brukere. Det er ekstremt stor forskjell på mild, utedyrka cannabis og dab hits. Når skunk ble introdusert til Storbritannia steg tallet på cannabisbrukere innlagt med psykoser markant.

tl;dr
cannabis burde vært et lovlig, relativt svakt nytelsesmiddel, men har blitt mer usunt og pga. tidligere Amerikansk rasisme og påfølgende ulovliggjøring
Sitat av knert1 Vis innlegg
Han kom med et spørsmål, det er derfor du setter spørsmålstegn. For å få svar! Ikke for at Onkel Sam skal ramle inn i diskusjonen og hevde at spørsmålet plutselig er en påstand.
Vis hele sitatet...
Du burde definitivt slutte å røyke. Jeg har ikke hevdet at det var en påstand, du brukte "utsagn" i forrige post, det er to forskjellige ting. Men det virker jo som han mener at det er rent sannsynlig å bli et bedre menneske av å røyke. Derav resten av svaret mitt, som jeg fortsatt mener er svært relevant til hva han spør om.
en.wikipedia.org/wiki/Cannabinoid_hyperemesis_syndrome
værstefall kan du utvikle allergisk reaksjon og få anafylaksi om du er en av de sjeldneste, men sjangsen for at du er allergisk mot alt mulig annet inkludert vann er mye mer sannsynlig da.
Ekstremt dårlig hukommelse, svak sosial angst.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Du burde definitivt slutte å røyke. Jeg har ikke hevdet at det var en påstand, du brukte "utsagn" i forrige post, det er to forskjellige ting. Men det virker jo som han mener at det er rent sannsynlig å bli et bedre menneske av å røyke. Derav resten av svaret mitt, som jeg fortsatt mener er svært relevant til hva han spør om.
Vis hele sitatet...
En påstand, eller utsagn, Å HUFF, her var forskjellen plutselig ENORM! Er på ingen måte det samme som et spørsmål. Hvis ikke hjernen din klarer å prosessere det uten å forsøke å bli min personlige ruskonsulent som baserer hele sitt livssyn på anekdoter og antar hva TS egentlig har av personlige meninger basert på hvilke spørsmål han stiller og velger å svare med en vinkling som tilsier at han er gud, kan gjøre vin til vann og spørsmål til påstand du føler du må besvare så jah... Da er du en jævlig stor del av problemet her inne som gjør at folk faen ikke gidder å lage tråder lenger en gang. Man får dytta på seg masse man aldri har sagt, ment eller ønsker å stå for bare fordi sånne nisser som deg syntes det er innafor og andre nisser ikke ser igjennom dette og slenger seg på og vipps så er plutselig tråden ødelagt for TS din del da det har spora helt av for lengst.

Når TS plutselig utfordres til å besvare sitt eget spørsmål som om det var et utsagn som også kan være en påstand, men ikke et spørsmål så er det noe galt med tankegangen din. Greit at du har sterke meninger og mange dårlige venner men du bestemmer ikke hva andre mener. Du trekker slutninger og oppfører deg som verdens dårligste ruskonsulent etterpå... Ærlig talt, herregud og fy faen sier jeg bare. Kos dere videre med Onkel Sam og alle hans dyrebare kunnskaper og skærrrpe slutninger.
Sist endret av knert1; 27. september 2022 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
@knert1
Jeg kan være enig i noe av kritikken din generelt, men jeg skjønner ikke helt motivasjonen din for å kjempe så hardt for akkurat
denne tråden. For det var aldri en tråd og ingen innlegg ville kunnet gi TS noe relevant å overføre til sitt eget liv for det ville
vært basert på andre brukeres analyse av seg selv. Ergo ubrukelig.

Og igjen, alt dette beskrev jeg i det første svaret i tråden, men noen hadde tydeligvis et forbigående anfall av downs
i dag tidlig og slettet det.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Du burde definitivt slutte å røyke. Jeg har ikke hevdet at det var en påstand, du brukte "utsagn" i forrige post, det er to forskjellige ting. Men det virker jo som han mener at det er rent sannsynlig å bli et bedre menneske av å røyke. Derav resten av svaret mitt, som jeg fortsatt mener er svært relevant til hva han spør om.
Vis hele sitatet...
Hvis man får det bedre med seg selv, er mer tolerant ovenfor andre, mer tålmodighet, mindre irritabel, mindre stressa, så eeh ja et mye bedre menneske. Nå snakker jeg ikke av personlig erfaring, men dette er standard svar på hvorfor folk røyker. Får å få det bedre med seg selv.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
@knert1
Jeg kan være enig i noe av kritikken din generelt, men jeg skjønner ikke helt motivasjonen din for å kjempe så hardt for akkurat
denne tråden. For det var aldri en tråd og ingen innlegg ville kunnet gi TS noe relevant å overføre til sitt eget liv for det ville
vært basert på andre brukeres analyse av seg selv. Ergo ubrukelig.

Og igjen, alt dette beskrev jeg i det første svaret i tråden, men noen hadde tydeligvis et forbigående anfall av downs
i dag tidlig og slettet det.
Vis hele sitatet...
Noen ganger er svarene dine totalt ubrukelige.
Sist endret av Majao Gibensis; 27. september 2022 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Noen ganger er svarene dine totalt ubrukelige.
Vis hele sitatet...
Synd du ikke forstår hva jeg sier, for i motsetning de fleste (alle?) andre svarene var ikke dette ubrukelig.
Økt toleranse, gikk litt opp og ned i vekt. Som andre "ekstra" ting i livet mistet det sjarmen når det ble en hverdagsgreie. Det var litt på trass for å vise at jeg kunne fungere "normalt" ift jobb, trening og sosiale rutiner.

Sluttet en lørdag formiddag og hadde et hvitt halvår for å vise at jeg hadde viljestyrken til det. Skjønner ikke hva jeg tenkte på. Har det bedre med bruk en gang i blant
Man fyller tomrom med rus og det blir greit å sitte inne å drive dank fordi man er stein. Har et par år tidlig i 20-årene med denne livsstilen. Har nok ikke fått noen varige skader men det er kjipt å tenke på all den bortkastede tiden som kunne blitt brukt på noe fornuftig.

Weed er fortsatt mitt favoritt rusmiddel og nytes med gode venner i ny og ne. Man skal forøvrig ikke undervurdere misbrukspotensialet. Å røyke hver dag blir ofte bagatelisert, jeg synes man skal være ærlig med seg selv og innse at man faktisk ruser seg. Man må spørre seg hvorfor man ruser seg og om rusen tar plassen til andre ting som kunne vært bra for deg. Hvis ja, da er du per definisjon en rusmisbruker og må ta tak i det.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Synd du ikke forstår hva jeg sier, for i motsetning de fleste (alle?) andre svarene var ikke dette ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Å høre om andres oppfatninger og erfaringer er ikke ubrukelig.

Må bare legge til; takk til alle som svarer og deler og ignorerer tullball et.
Sist endret av Majao Gibensis; 28. september 2022 kl. 01:43.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Doobies fra morgen til kveld over flere år? Kan jo nesten garantert ikke være direkte bra for deg. I beste fall funker det bedre for noen få, enn de fleste.
Evig mange faktorer å ta hensyn til for å vurdere spørsmålet, men jeg er iallefall en av de som havnet litt utenfor og gravde meg ned og "flyktet" fra problemene mine. Var selvfølgelig aldri min egen feil, alltid samfunnet og snuten sin skyld osv osv. Kanskje klisjé, men for mange er det jo sant (selv om jeg alltid nekta å tro på det selv).

Tok 10-11 år å komme helt ut av det, med mange perioder opp og ned. Det er selvfølgelig veldig individuelt hvordan man takler det. Innerst inne visste jeg nok allerede etter 1 år fast bruk at dette umulig kunne ende på et bra sted. Kort fortalt hadde jeg en lengre pause på et par måneder før jeg hadde et slags samlivsbrudd og ramla utpå tjallen igjen.
Da ble det doobies fra mornings til kvelds, som ofte var tilfellet tidligere. Jeg slutta å møte opp på skolen og ramla ned noen kaninhull på nettet istedenfor. Skjønte da endelig at jeg hadde brukt opp "hasjkortet" mitt og det var på tide å ta farvel med maryjane.
Har i noen episoder opplevd det jeg tror var mani/begynnelse på psykoselignende tilstander, men da var det ganske overdreven bruk av veldig potent weed (jeg er sensitiv for sativa). Jeg vil heller påstå at det er summen av alle bivirkningene som er "farlig", ikke den ganske overdrevne frykten for psykose osv.

Sier ikke at jeg aldri skal røyke igjen ever, men for meg ble det ikke noen spesielt positiv effekt av å røyke etter noen år. Det var et jævla jag og mas med mye pengebruk, bortkasta tid (som jeg ikke engang husker spesielt mye av) og hjertebank, dårlige lunger og generelt angst/noia til tider. Hovedproblemet mitt (og mange andre) er at man blir jævla god på selvbedrag og å ta til takke med en stusslig livsstil/situasjon alt for lenge, om man i det hele tatt er så heldig å få selvreflekterende tanker som virkelig er ærlige mot deg selv.

Ja, det er jævla fett å game og høre på musikk når man er fjern osv, men etterhvert innså jeg at jeg ble dårligere som musiker og at det generelt ikke var verdt alle baksidene ved bruken.
Selv om man i utgangspunktet er "chill" når man er skækk, vil ikke dette nødvendigvis vare for evig om man havner i et psykisk dårlig mønster. Jeg tror ikke jeg var et bedre menneske med alt jeg klarte å grave meg ned i, ble nesten toxic incel som hata på alt og alle fordi livet mitt sugde i mange år.
Det funka altså dårlig for meg, uheldigvis er jeg sta og klarte å utsette det i 10-11 år. før jeg sa fuck it, livet er for kort til å ikke huske en dritt. Mange funker nok bedre enn meg på tjall, men om premisset virkelig er å være fjern hele dagen hver dag, så vil jeg påstå at det nesten utelukkende er en dårlig idé på alle punktene du spør om. Problemet er når det sniker seg inn små problemer over tid, som man ofte kan utsette å deale med, og plutselig sitter du ganske dypt i din egen greie og ser ikke veien ut. Man kan risikere å gjøre det veldig vanskelig for seg selv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Doobies fra morgen til kveld over flere år? Kan jo nesten garantert ikke være direkte bra for deg. I beste fall funker det bedre for noen få, enn de fleste.
Evig mange faktorer å ta hensyn til for å vurdere spørsmålet, men jeg er iallefall en av de som havnet litt utenfor og gravde meg ned og "flyktet" fra problemene mine. Var selvfølgelig aldri min egen feil, alltid samfunnet og snuten sin skyld osv osv. Kanskje klisjé, men for mange er det jo sant (selv om jeg alltid nekta å tro på det selv).

Tok 10-11 år å komme helt ut av det, med mange perioder opp og ned. Det er selvfølgelig veldig individuelt hvordan man takler det. Innerst inne visste jeg nok allerede etter 1 år fast bruk at dette umulig kunne ende på et bra sted. Kort fortalt hadde jeg en lengre pause på et par måneder før jeg hadde et slags samlivsbrudd og ramla utpå tjallen igjen.
Da ble det doobies fra mornings til kvelds, som ofte var tilfellet tidligere. Jeg slutta å møte opp på skolen og ramla ned noen kaninhull på nettet istedenfor. Skjønte da endelig at jeg hadde brukt opp "hasjkortet" mitt og det var på tide å ta farvel med maryjane.
Har i noen episoder opplevd det jeg tror var mani/begynnelse på psykoselignende tilstander, men da var det ganske overdreven bruk av veldig potent weed (jeg er sensitiv for sativa). Jeg vil heller påstå at det er summen av alle bivirkningene som er "farlig", ikke den ganske overdrevne frykten for psykose osv.

Sier ikke at jeg aldri skal røyke igjen ever, men for meg ble det ikke noen spesielt positiv effekt av å røyke etter noen år. Det var et jævla jag og mas med mye pengebruk, bortkasta tid (som jeg ikke engang husker spesielt mye av) og hjertebank, dårlige lunger og generelt angst/noia til tider. Hovedproblemet mitt (og mange andre) er at man blir jævla god på selvbedrag og å ta til takke med en stusslig livsstil/situasjon alt for lenge, om man i det hele tatt er så heldig å få selvreflekterende tanker som virkelig er ærlige mot deg selv.

Ja, det er jævla fett å game og høre på musikk når man er fjern osv, men etterhvert innså jeg at jeg ble dårligere som musiker og at det generelt ikke var verdt alle baksidene ved bruken.
Selv om man i utgangspunktet er "chill" når man er skækk, vil ikke dette nødvendigvis vare for evig om man havner i et psykisk dårlig mønster. Jeg tror ikke jeg var et bedre menneske med alt jeg klarte å grave meg ned i, ble nesten toxic incel som hata på alt og alle fordi livet mitt sugde i mange år.
Det funka altså dårlig for meg, uheldigvis er jeg sta og klarte å utsette det i 10-11 år. før jeg sa fuck it, livet er for kort til å ikke huske en dritt. Mange funker nok bedre enn meg på tjall, men om premisset virkelig er å være fjern hele dagen hver dag, så vil jeg påstå at det nesten utelukkende er en dårlig idé på alle punktene du spør om. Problemet er når det sniker seg inn små problemer over tid, som man ofte kan utsette å deale med, og plutselig sitter du ganske dypt i din egen greie og ser ikke veien ut. Man kan risikere å gjøre det veldig vanskelig for seg selv.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar. Det er en god egenskap å kunne se at noe er dårlig for en, og ta en avgjørelse på det. Lykke til videre.
Dårligere hukommelse, kondis og lavere terskel for latskap.

Jeg føler meg heldig som ikke har fått flere bivirkninger over tid. Jeg har brukt det mest som lindring for symptomer for diverse psykiske problemer og det har fungert bra. Har trappet det ned ifra daglig røyking (som jeg holdt på med i ca 5 år.) til å røyke mer ved behov. Hender jeg fyrer kun for kosens skyld, men det er ikke så ofte lenger.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hvis man får det bedre med seg selv, er mer tolerant ovenfor andre, mer tålmodighet, mindre irritabel, mindre stressa,
Vis hele sitatet...
Dette slår meg som noe folk som har røyka hver dag siden ungdomsåra sier, fordi når de slutter så blir de jo mer irritable, mindre tålmodighet, mer stressa osv fordi det er abstinenser ved å slutte, og så tror man at man er sånn for evig om man ikke røyker igjen. Jeg tror det er omvendt, at man bli mer irritabel og har dårligere tålmodighet, ved å røyke hver dag, også selv om man ikke slutter.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Takk for godt svar. Det er en god egenskap å kunne se at noe er dårlig for en, og ta en avgjørelse på det. Lykke til videre.
Vis hele sitatet...
Takk for det. Går bra med meg nå, poenget var mest at man må ut av tåka en stund for å virkelig forstå hvor man var, og evt hvor kjipt man egentlig hadde det.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røyket fast i 22år å syns livskvalietn er mye bedre med enn uten røyker 100%sativas så nesten aldri sur å ikke lat i det heletatt,holder meg kun til weed
Tror folk reagerer veldig forskjellig på weed.

Ser jo mange kjendiser som røyker mye uten at det ser ut til å gå utover produktiviteten deres.
Bill Maher Joe Rogan Snoop Dogg. Og veldig mange flere..

Også er det noen som blir sittende hjemme foran pc-en og mistrives. Mulig de samme folkene har andre problemer som ikke skyldes weed.