Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 778
Hei! Prøver å få tilgang til telia play fra leilighet i Tyrkia. Tok med meg en Nvidia Shield jeg hadde liggende. Oppkobling til norsk VPN går fint, og eksempelvis NRK nett tv fungerer som ei kule.

Har også installert Telia Play sin app, men der klarer jeg ikke logge inn i det hele tatt. Får bare feilmelding «Kunne ikke logge inn».

Fra iPad fungerer det helt fint å se på Telia Play i firefox med pia vpn kjørende.

Tanker om hva som kan være problemet? Er det mulig å få ut noen mer detaljert feilmeldinger fra loggfiler?

Etter en time med feilsøk fant jeg løsningen. Jeg må vente med å starte VPN til appen er innlogget.
Sist endret av Oslash; 24. september 2022 kl. 14:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå har EU bestemt at webtv fra NRK og de andre skal fungere i hele europa. Tenker nok problemet ditt er at Tyrkia ligger for det meste i Asia. Når det kommer til VPN har flere og flere bannet disse, men kan funke på en og ikke på viaplay eller andre. Du må finne en annen VPN som ikke svartelista, er klart et sjansespill å finne hvem som funker da. Søk på google og test en du finner med prøveperiode.

De fleste VPN-leverandør har ofte flere Norske servere, test alle
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Nå har EU bestemt at webtv fra NRK og de andre skal fungere i hele europa. Tenker nok problemet ditt er at Tyrkia ligger for det meste i Asia. Når det kommer til VPN har flere og flere bannet disse, men kan funke på en og ikke på viaplay eller andre. Du må finne en annen VPN som ikke svartelista, er klart et sjansespill å finne hvem som funker da. Søk på google og test en du finner med prøveperiode.

De fleste VPN-leverandør har ofte flere Norske servere, test alle
Vis hele sitatet...
Løste det med WireGuard mot min egen Mikrotik router.