Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1596
Med dagens strømpriser og støtteordninger er det jo sånn at vi med gode fastprisavtaler på strøm faktisk tjener penger strømmen vi bruker.
Jeg har fastpris på strøm frem til 5. desember som jeg nå tenkte å utnytte meg av. Avtalen er 90 øre/kwt ink mva for strøm gjennom Gudbrandsdal Energi, og nettleie til 40 øre/kwh. Så totalt 130 øre/kwt.

Ifølge VG sin kalkulator vi jeg TJENE 14,780 kroner med 500 øre snittpris og 5000 kwt forbruk pr mnd.
Tidligere vintere har jeg ligget på et sted mellom 2500 og 2800 kwt på de kaldeste mnd, men det er med varmepumpe og kun deler av huset oppvarmet.
Nå har jeg bestilt 3 stk 2000 watt varmeovner jeg tenkte å sette rundt i huset og kjøre på full guffe. Varmepumpen skal av, eventuelt stå på kjøling. Og vurderer andre tiltak som å skru på varmtvannet 15 min flere ganger daglig for å få opp forbruket.

Potensielt kan jeg dra inn minst 45000 i fortjeneste på strømforbruk de siste 3 mnd jeg har igjen av fastprisavtalen om strømprisen holder seg der den er nå. Om den går opp til 650 øre ser vi på nesten 70,000 i profitt.

For disse 45,000+ kronene tenkte jeg å montere minst 2 varmepumper ekstra i huset, samt bytte til varmtvannstank med smartstyring for å være bedre rutta mot de sinnssyke spotprisene som er om dagen.

Det er ikke noe i veien med ideen min?
Kan jeg risikere at fastprisavtalen blir terminet?
Føler nesten det er for godt til å være sant..
Skal ikke være noe galt i dette.
Det forutsetter jo at snittprisen blir 500 for den aktuelle måneden og vi er ikke der helt enda. Og du skal helst bo i sør NO2 for at det er innenfor rekkevidde.

Støttesatsene kommer først på etterskudd som et gjennomsnitt for forhenværende måned så du vil aldri ha noen garanti for hypotesen din.
Har også greid å dra i land en slik gyllen avtale før ting gikk til helvette, men med 3års binding.

Forrige måned hadde jeg teoretisk 13kr i totale strømutgifter, men pengene jeg får i støtte buffres bare opp som tilgodebeløp hos everket mitt, så jeg ser ikke så mye til dem.

Blir spennende å se hvordan de håndterer dette fremover forøvrig, når denne bufferen begynner å vokse seg stor.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Har også greid å dra i land en slik gyllen avtale før ting gikk til helvette, men med 3års binding.

Forrige måned hadde jeg teoretisk 13kr i totale strømutgifter, men pengene jeg får i støtte buffres bare opp som tilgodebeløp hos everket mitt, så jeg ser ikke så mye til dem.

Blir spennende å se hvordan de håndterer dette fremover forøvrig, når denne bufferen begynner å vokse seg stor.
Vis hele sitatet...
Hvor god avtale har du, ører Kwh ? heldige dere som klarte å dra i land en slik avtale. Der folk blir misunnelig når de ikke har slik avtale selv, der alt bråket om søtte er riktig.


Nå vet jeg ikke hvordan alle netteiere praktiserer Støre-støtten, men de fleste må man legge inn kontonr hos netteier for å få tilbakebetalt penger. ta en sjekk på minde sider hos din leverandør
Bandt megselv til 99 øre i tre år rett etter krigen brøt ut....

Helt idiotisk at det kan være lønnsomt å sløse strøm slik som dette. Men men.... Skader ikke meg.