Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 6117
Hva er dine beste kjøp fra aliexpress?

Tips til billige nyttige ting?
Merkelig nok; Dings som fornyer vindusviskere.. Kjøpte det mest for å debunke, men 2,5 år senere så ligger fortsatt nytt sett med vindusviskere uåpnet..
Sist endret av bashfoo; 22. august 2022 kl. 19:08.
Går som regel i å forsyne husholdningen med kabler og ladere.

Pleier å kjøpe de i medium++ prisklassen.
Sitat av Source Vis innlegg
Går som regel i å forsyne husholdningen med kabler og ladere.

Pleier å kjøpe de i medium++ prisklassen.
Vis hele sitatet...
Et godt råd er å holde deg unna ladere fra ebay, ali etc, det er eb grunn til disse ladere er billige og dermed brannfarlige. ikke nok med det så leverer de ofte ikke nok og jevn spenning som oppgitt og vil stresslade batteri med ujven karakter, dette vil igjen skade batteri. Ikke vær gjerrig på lader, kjøp original slik at du vet hva du får
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Lommelykt, xiaomi telefon og en slik wowstick skruhjern for pc å småskruer. Må si jeg handler med skeptisk øye, var lenge siden med telefonen å alt annet fungerer bra idag
Sist endret av Alphanio; 22. august 2022 kl. 21:18.
Kjøper for det meste små pyntegjenstander og ting for å modifisere andre ting jeg allerede har. Det siste jeg har kjøpt er charms og nye zipper pulls, så jeg kan pynte opp den nye ryggsekken min. Mini replikaer av skytevåpen og sverd er også noe jeg har fått sansen for i det siste.

Mitt tips er å ikke bare bruke én av disse markedsplassene, men heller å søke etter billigste pris på flere, da det er ofte store prisforskjeller på de akkurat samme tingene på de forskjellige sidene.

Hva med deg a? Har du noe tips?

Fant forresten en kul penn på ebay, men rimelig sikker på at den selges på alle markedsplassene. Man kan kjøpe den i forskjellig metallhus, og den tar space pen refills, som kan skrive på mye mer enn en vanlig penn, blant annet på vått eller oljete papir.

Bilde: https://imma.gr/113824xa6026

Flott som gave, solid sak til tross for at den kosta under 100 lappen. Har ikke funnet noen andre metall penner i norge i nærheten av denne prisen.
Sist endret av Vasken; 22. august 2022 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Dere som er innpå disse kjekke sidene. Noen som vet hvilken side som er best for billig utstyr til dabbing? Tools, banger, osv.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Adeith Vis innlegg
Dere som er innpå disse kjekke sidene. Noen som vet hvilken side som er best for billig utstyr til dabbing? Tools, banger, osv.
Vis hele sitatet...
Aliexpress for enkelt produkter

Alibaba for priser rett fra fabrikken (sykt billig) men ofte ved kjøp av store kvanta
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Aliexpress for enkelt produkter

Alibaba for priser rett fra fabrikken (sykt billig) men ofte ved kjøp av store kvanta
Vis hele sitatet...
Finner nesten ikke noe innenfor dabs der.. Fant ikke banger f.eks. Bare matter og noen tools virker det som.
Skulle likt litt utvalg.
Sist endret av Adeith; 23. august 2022 kl. 02:13.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Adeith Vis innlegg
Dere som er innpå disse kjekke sidene. Noen som vet hvilken side som er best for billig utstyr til dabbing? Tools, banger, osv.
Vis hele sitatet...
Her er DHgate go-to for meg. Massivt utvalg for hva enn man måtte ønske av røykeutstyr.

Edit: topp Ali-finds?
Må være ladekabler, gjerne merkevare. Jeg har også hatt hell med nye puter til headset, kroker og praktiske små-ting til hjemme som ikea f.eks tar blodpris for.
Sist endret av Echuz; 23. august 2022 kl. 09:11.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Led dyrkelys.
Vis hele sitatet...
Dette var fra alibaba, blanda med aliexpress.
Sitat av Echuz Vis innlegg
Her er DHgate go-to for meg. Massivt utvalg for hva enn man måtte ønske av røykeutstyr.
Vis hele sitatet...
Er DHgate med i VOEC?
Ifølge Skatteetaten.no, ja.. De har en liste med søkefunksjon..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Ifølge Skatteetaten.no, ja.. De har en liste med søkefunksjon..
Vis hele sitatet...
Telefonen kræsjer når jeg går inn der, ellers skulle jeg gjerne sjekket det opp. Hipp hurra for Apple med dårlig batteri!

Men takk for at du gjorde det
Bytta ut stasjonsvogna med en litt større suv for en tid tilbake. Bytta ut alle Chrome detaljer med helt svarte. Som f.eks nyrer / grill, blendings deksler der blinklys har stått på tidligere modeller og en del andre småting. Ble overraskende fornøyd og alt passet som et skudd. Fikk en bil som ser mye sintere ut til en brøkdel av prisen fra norske butikker.
Skal bestille en ladeplate formet etter oppbevaringsrommet i midtkonsollen neste gang
Tips til de av dere som liker skikkelig god lyd i små innpakning når de trener, er på jobb osv.
Kjøpte meg noen trådløse ørepropper som heter Edifier TWS1 Pro samt skumgummi øretupper som passer til disse i mai 2021, og må si jeg er enda søkk imponert over detaljrikdommen og den sinnsykt gode lydkvaliteten disse leverer! Her snakker vi om biff til pølsepris..!
Syns selv de spiller mye bedre enn mine nokså ny investerte Jabra Elite 7 Pro.
Legger ved link til begge produktene til de som måtte være interessert.

Trådløse ørepropper:
https://www.aliexpress.com/item/1005...15841802X6sxca

Erstatnings øretupper i skumgummi:
https://www.aliexpress.com/item/1005...15841802X6sxca

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Merkelig nok; Dings som fornyer vindusviskere.. Kjøpte det mest for å debunke, men 2,5 år senere så ligger fortsatt nytt sett med vindusviskere uåpnet..
Vis hele sitatet...
Har du link til denne dingsen?
Sist endret av F-B-R; 29. august 2022 kl. 13:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av F-B-R Vis innlegg
Har du link til denne dingsen?
Vis hele sitatet...
Dette er den jeg har to av:
Baseus Car Wiper Cutter Repair Tool Wiper Repairer
Sist endret av JohnMichael; 29. august 2022 kl. 13:56.
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Supert!
Tank`s for kjapp tilbakemelding
Linbukser. Ment for japanske markedet tror jeg. Det beste jeg kan sammenligne med er klassiske joggebukser, men de er vevd på måte som gir de et litt finere preg, og i Japan vil jeg tro de går for ok hverdagsklær for vanlig folk. Tykt stoff og høy kvalitet.

Kjøpte også en nylon eller polyester bukse, med voldsomt mønster av klassisk kinesisk drage og no skyer og mandarintegn. Veldig tynn, luftig og behagelig, som å gå i omtrent ingenting, og forbausende slitesterk.

Generelt mye klær der som er mye høyere kvalitet enn man skulle tro. Men man må grinde noen søkesider for å finne dem. Jeg liker klær ingen andre har, da, og er i det hele tatt en sær kar. Vil man helst ikke skille seg ut, er vel ikke aliexpress stedet.

Kanskje bortsett fra hvis man ønsker seg noen streite bomullsbukser, slike mellom jeans og dressbukser.

Men har ofte fått nylondritt selv om det står det ska være bomull/silke/ull/lin.

Synes likevel det er morsomt, koster jo ikkeno, så er litt julaften året rundt.

Nå skal jg kjøpe meg vindusviskerfornyer og ørepropper! (kongetips as) Snakkes!
Jeg har kjøpt en del turutstyr i "titan" og rustfritt stål. Mye av dette er eksakt samme modellene som blir solgt i Norge til en solid markup. Mange av produktene selges som whitelabel, så eneste forskjellen fra den du kjøper i Norge er logoen som er printet på. Kjøper kun kabler og ladere fra Aukey og UGreen. Det er gjerne ikke noe billigere enn å kjøpe noe på Clas Ohlson eller Kjell, men langt høyere kvalitet. Jeg har også kjøpte en del minnekort fra Mixza, som så langt har alltid har passert Fight Flash Fraud-testene.
Kjøpt mye rart fra ali!
Blitt noen bom kjøp også, da spesielt tøy. En høy og tynn nordmann kan ha litt problem med klær ment for Små kinesere. Om de passet på lengden så jeg ut som en som nettopp hadde mistet noen kilo men ikke fått nytt tøy, om de satt fint på kroppen så det ut som jeg hadde vokst ut av klærne for 10-15 år siden.

Kjæresten har motsatt erfaring kjøpt mye ting som sitter som et skudd. Hun er ikke stor i vekst så Kina størrelse matcher henne mye bedre.

Men av nyttige ting?
Kjøpt utallige deksler til telefon for en brøkdel av hva slik koster i Norge.
En del ledninger og ladere.
Kjøper utelukkende fra ugreen når det er elektrisk.
Noen som har flere sikre forhandlere av slikt?

Men av alle tingene, den jeg er mest fornøyd med er en krok til bagasjerommet for å henge handleposer. Den brukes flere ganger i uken å sparer meg for mye tid med å rydde varene tilbake i posen etter litt ivrig kjøring
Ugreen går igjen hos meg og, men det skal sies at jeg også har kjøpt direkte fra Ugreen (når de la ned eBay-butikken sin for å satse på sin egen nettbutikk), og da endte jeg opp med å måtte kreve pengene tilbake fra PayPal fordi Ugreen bare kansellerte ordrene uten noen oppgitt grunn, uten å automatisk refundere hva jeg hadde betalt (og var helt umulig å få tak i de, både på nettsiden deres og på Facebooksiden deres som siden da har endret navn til "Grasen Store". Produktene er ikke noe å si noe på, men selskapet og spesielt kundeservice har en del igjen. Så lenge du betaler med VISA/MasterCard (gjerne med Paypal som ekstra lag med beskyttelse) og er påpasselig å følge opp ordrene du legger inn så er det dog ingenting å klage over.
Sist endret av JohnMichael; 30. august 2022 kl. 16:07.
Frister å bestille en rc bil, mye verdi på enkelte kjøp.

Tamiya TT-01 klone i karbon/aluminium
https://www.aliexpress.com/item/3281...4b1d2e0enkDHmU

HBX 16889A truck
https://www.aliexpress.com/item/1005...d=o42AUlaEngSA

mange flere gode kjøp hvis man leter.
Sist endret av Vasken; 31. august 2022 kl. 13:19.