Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1979
Når jeg kjøpte 160 gram hasj i går, så spurte jeg om jeg ville bli rusa av å blande hasjen i pålegget på brødskiva. Da fikk jeg til svar at jeg burde smelte hasjen sammen med smør før jeg blandet den i mat eller drikke. Dette fordi THC frigjøres når man smelter hasj sammen med smør. Jeg har i et tidligere innlegg her på forumet spurt om cannabisolje må varmebehandles før bruk. Da fikk jeg til svar at det ikke var nødvendig. Nå er det allikevel slik at jeg ikke har cannabisolje, men vanlig brunt. Er det slik at den må smeltes sammen med smør før den blandes i mat eller drikke?
Ja det anbefales, jeg har spist hasj uten å varmebehandla (kan hende den var det fra før) og fått effekt. Om du ikke gidder å lage noe bakverk utav det kan du smelte det sammen med olje eller smør i ei skje og svelge det.
Anonym bruker
"Avhengig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Varmebehandling er nok det tryggeste fordi enkelte sorter er ikke dekarba, eks kald presset pollen
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Når jeg kjøpte 160 gram hasj i går, så spurte jeg om jeg ville bli rusa av å blande hasjen i pålegget på brødskiva. Da fikk jeg til svar at jeg burde smelte hasjen sammen med smør før jeg blandet den i mat eller drikke. Dette fordi THC frigjøres når man smelter hasj sammen med smør. Jeg har i et tidligere innlegg her på forumet spurt om cannabisolje må varmebehandles før bruk. Da fikk jeg til svar at det ikke var nødvendig. Nå er det allikevel slik at jeg ikke har cannabisolje, men vanlig brunt. Er det slik at den må smeltes sammen med smør før den blandes i mat eller drikke?
Vis hele sitatet...


finner en del bra her https://bit.ly/2YnYQXi
Sist endret av ruderalis; 8. november 2021 kl. 03:43.
Sitat av spektakulær Vis innlegg
Når jeg kjøpte 160 gram hasj i går, så spurte jeg om jeg ville bli rusa av å blande hasjen i pålegget på brødskiva. Da fikk jeg til svar at jeg burde smelte hasjen sammen med smør før jeg blandet den i mat eller drikke. Dette fordi THC frigjøres når man smelter hasj sammen med smør. Jeg har i et tidligere innlegg her på forumet spurt om cannabisolje må varmebehandles før bruk. Da fikk jeg til svar at det ikke var nødvendig. Nå er det allikevel slik at jeg ikke har cannabisolje, men vanlig brunt. Er det slik at den må smeltes sammen med smør før den blandes i mat eller drikke?
Vis hele sitatet...
Ja, det anbefales å smelte den i smeltet smør, hvis du skal bruke den i matlaging
Bruk ordentlig/ekte smør og IKKE noe margarin eller plante basert.
Jeg bruker ofte å ta en spiseskje med Bremykt, legge cirka 0,3-0,4 i små biter oppi skjea og varmer under skjea med lighter. Deretter venter jeg til smøret og hasjen smelter inni hverandre og det begynner å putre litt i ‘guggen’ du sitter igjen med.

Etter du sitter igjen med guggen som jeg liker å kalle det, er du fri for å blande smøret i en yoghurt for å få hasj-yoghurt, blande det i en rett i koppen kakao kopp med litt melk oppi så du har litt fett hasjen kan binde seg til eller så kan du finne på noe annet gøy, the sky’s the limit med denne metoden.

Funker knall og gjør deg så balle du blir sjeløyd
Smelt hasjen med litt smør i mikrobølgeovnen og smør det på ei brødskive. Funker godt.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har også lett etter oppskrifter på edibles, totalt uten resultat. Utrolig hvor elendig google er...
Jeg smuldrer opp eller presser ut hasjen på et bakepapir og kaster det i ovnen på 125 grader i 20 min for å decarbe, så er det bare blande det ut i smør man smelter i et vannbad. Bruk så smøret i hva som helst av bakverk og matretter, bare ikke varmebehandle smøret for hardt.

Brownies fungerer alltids, ellers synes jeg chokolate chip cookies-oppskriften fra det søte liv fungerer godt, man må bare kjøle ned smøret først.

Du kan selvsagt bruke noe annet fett enn meierismør, kokosfett er en slager. Da kan du feks lage sjokoladekonfekter hvor du bare blander kokosfett (feks delfia) og sjokolade, legger opp til små porsoner man lett kan ta med seg, gi bort til gode venner osv. Kokosfett kan også brukes i en smoothie og lignende om du ønsker å drikke det istedenfor.
Sist endret av Snilepisk; 9. november 2021 kl. 02:12.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har også lett etter oppskrifter på edibles, totalt uten resultat. Utrolig hvor elendig google er...
Vis hele sitatet...
Kan anbefale å søke her inne på forumet, mange gode oppskrifter: edibles, cannabutter, kokosolje, smør, kakao, brownies.
Jeg smelter et par gram smør eller litt olje også heller jeg det over i glass, blander inn hasjen når jeg føler temperaturen på olje/smør er rundt 60° - 70 ° også shotter jeg det rett ned. Funker bra det