Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5198
Hvor er det lett å finne MDF plater til prosjekter
eksempel prosjektet jeg tenker på er
http://www.instructables.com/id/How-...panel-for-vid/
trenger da 6mm og 18mm MDF til en grei pris, gjerne fra et sted hvor man kan få dem kuttet eller i litt mindre størrelser

er det bare å spørre etter MDF
er ikke alt jeg finner let ut av med google.

bor i bergen om det er noe lokalt som anbefales
Jeg kjøpte MDF-plate på Bauhaus i Buskerud for noen år siden. De burde ha det på de fleste andre byggvareforhandlere i Bergen også, feks Byggmax. Hvis ikke, så kan du vel bruke noen andre plater, feks denne? http://www.byggmax.no/platemateriell...te-furu-p09182
Sitat av Mushirada Vis innlegg
Hvor er det lett å finne MDF plater til prosjekter
eksempel prosjektet jeg tenker på er
http://www.instructables.com/id/How-...panel-for-vid/
trenger da 6mm og 18mm MDF til en grei pris, gjerne fra et sted hvor man kan få dem kuttet eller i litt mindre størrelser

er det bare å spørre etter MDF
er ikke alt jeg finner let ut av med google.

bor i bergen om det er noe lokalt som anbefales
Vis hele sitatet...


Min erfaring tilsier dette

Alternativ 1.
Kjøpe MDF, de aller fleste byggevarehus selger og kutter opp platene etter ditt ønske. Noen plasser må du kjøpe hele plater, andre plasser selger gjerne deler av platen om den allerede er kuttet i…

Alternativ 2.
De fleste byggevarehus har gjerne et “Sag rom” hvor det står rester av allerede ødelagte eller delvis kuttet plater, her blir det fort veldig billig eller gratis om selgeren er grei. Det er dog ikke veldig god skikk å be selger om å kutte opp platene du akkurat fikk gratis på spesifikke mål uten å betale han ekstra..

Alternativ 3.
Byggevarehus, transport lager, kjøkken butikker etc etc har gjerne behov for emballasjeplater for å beskytter kostbar last ved ankomst, levering eller hva som skulle passe inn i de forskjellige bedriftene… Spon og x-finer er typisk brukt, men i mange tilfeller er det brukt rester av LDF, MDF og en sjelden gang HDF. Dette er perfekt om du trenger plater på størrelse med en euro-pall.. Dette er stort sett gratis men det gjelder å være først ute da dette er populært….

Håper noe av dette kan hjelpe deg med prosjektene dine
Sitat av Mushirada Vis innlegg
Hvor er det lett å finne MDF plater til prosjekter
eksempel prosjektet jeg tenker på er
http://www.instructables.com/id/How-...panel-for-vid/
trenger da 6mm og 18mm MDF til en grei pris, gjerne fra et sted hvor man kan få dem kuttet eller i litt mindre størrelser

er det bare å spørre etter MDF
er ikke alt jeg finner let ut av med google.

bor i bergen om det er noe lokalt som anbefales
Vis hele sitatet...
Hvis du holder til i i Bartebyen kan du høre med Nilsson Trelast. De har mdf uten profil, og tar på seg kutting.
Vel takker for alle svar, ser ut til at jeg får dra litt rundt, se og forhøre meg litt hos de forskjellige hva de har og priser
om noen har erfaring fra et sted i bergen som selger til grei pris så gjerne si ifra.

Vel takker for alle svar, ser ut til at jeg får dra litt rundt, se og forhøre meg litt hos de forskjellige hva de har og priser
om noen har erfaring fra et sted i bergen som selger til grei pris så gjerne si ifra.
Sist endret av Mushirada; 6. januar 2015 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
MDF veggpanel er noe nesten alle trelaster har i målene 6mm og 12/13mm
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er verdens mest kurante ting, vurder kryssfiner da det er mer solid. Ellers kan du bruke vannfast kryssfiner også. MDF, sponplate, kryssfiner og vannfast kryssfiner er valgene du har. Vannfast kryssfiner koster, men bruk rett materiale på rett plass!
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hvis du holder til i i Bartebyen kan du høre med Nilsson Trelast. De har mdf uten profil, og tar på seg kutting.
Vis hele sitatet...
Du vet ikke tilfeldigvis hvilke tykkelser de selger eller hva prisen er?