Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1177
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har holdt på ganske heave med oxy, tramadol, ghb og valium de siste månedene. Kanskje ikke heave for mange her, men minst 2 ting har blitt intatt daglig.

Har kun svake abstinenser som diare når jeg tar mini pause(dager) og switcher over på noe annet som påvirker andre reseptorer.

Trenger noe jeg kan sove på og få noen dagers pause slik at toleranse går ned og jeg ikke får heavy abstinenser.

Spørsmålet mitt er om lyrica går på de samme reseptorene som ghb, benzo (gaba) eller opaiter som tramadol, og om dette virkelig blir noen pause? Slik som at du kan ikke ta valium som substitutt for ghb siden begge trigger GABA.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har holdt på ganske heave med oxy, tramadol, ghb og valium de siste månedene. Kanskje ikke heave for mange her, men minst 2 ting har blitt intatt daglig.

Har kun svake abstinenser som diare når jeg tar mini pause(dager) og switcher over på noe annet som påvirker andre reseptorer.

Trenger noe jeg kan sove på og få noen dagers pause slik at toleranse går ned og jeg ikke får heavy abstinenser.

Spørsmålet mitt er om lyrica går på de samme reseptorene som ghb, benzo (gaba) eller opaiter som tramadol, og om dette virkelig blir noen pause? Slik som at du kan ikke ta valium som substitutt for ghb siden begge trigger GABA.
Vis hele sitatet...
Man lander på benzo abstinenser av lyrica, funket fett det. 450-750mg funker for meg. Dritt dårlig rus på det (på det alene/uten benzo da:/) mener jeg.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 23. januar 2021 kl. 07:28.
"Pregabalin er en lipofil analog av den hemmende nevrotransmitteren gammaaminobutyrsyre (GABA). Legemidlet har strukturelle og funksjonelle likheter med gabapentin, men passerer lettere gjennom blod-hjerne-barrieren (1).

Virkningsmekanismen til pregabalin er ukjent, men prekliniske studier antyder at binding til alfa-2-delta-subenheten av spenningsavhengige kalsiumkanaler i sentralnervesystemet er årsak til de analgetiske og antiepileptiske effektene (fig 1). Det er ikke kjent at pregabalin er aktivt ved reseptorer eller sentralnervøse strukturer som er relatert til rusavhengighet. Selv om pregabalin er et strukturelt derivat av GABA, binder det seg ikke direkte til GABA (A og B)- eller benzodiazepinreseptorene, og har ingen akutt virkning på opptaket eller degraderingen av GABA.
"

- https://tidsskriftet.no/2009/01/lege...brukspotensial

Jeg synes Pregabalin/Lyrica funker som om man skulle blandet Alkohol og Benzodiazepiner. Det er en veldig god stund siden sist jeg brukte, men jeg husker at en stor nok dose Pregabalin (600-1200mg) gjorde at jeg både snøvlet, sjanglet (kødder ekstremt med balansen) og ikke minst - virket angstdempende. Toleransen øker kjempefort.

Anbefaler deg IKKE å bruke det som en "pause" fra andre rusmidler ettersom den fysiske avhengigheten kommer fort, og den psykiske enda fortere. Jeg vil sammenligne det med å gå gjennom Benzo-abstinenser, bare kjipere, men også kjappere overstått.

PS - Du bruker GHB, Opiater og Benzodiazepiner. Ikke mer?
Det høres ut som om du bør, trenger og trappe ned og komme deg av hvertfall 2/3 substansfamilier for din egen skyld. Hva er poenget med å bedøve seg så kraftig gjennom livet? Og hva med å prøve terapi eller noe slikt før du velger det som nærmer seg daglig narkose.
Nøkkelord: NEDTRAPPING.
Sist endret av krystallkongen; 23. januar 2021 kl. 13:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trapp ned på Valium, Lyrica-abstinenser er 10x verre og den lange halveringstiden til diazepam er nyttig ved nedtrapping.
Det funker det, men det gir en like jævlig abstinens som benzo.

Og har du allerede et problem med rusmidler er ikke dette å anbefale, da du blir jævlig rusa av Lyrica alene også. Dessuten kommer toleranse ekstremt fort med Lyrica. Tar du 400mg ene dagen, må du opp på 600mg dagen etter, for å føle det samme.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
"[i]
PS - Du bruker GHB, Opiater og Benzodiazepiner. Ikke mer?
Det høres ut som om du bør, trenger og trappe ned og komme deg av hvertfall 2/3 substansfamilier for din egen skyld. Hva er poenget med å bedøve seg så kraftig gjennom livet? Og hva med å prøve terapi eller noe slikt før du velger det som nærmer seg daglig narkose.
Nøkkelord: NEDTRAPPING.
Vis hele sitatet...
Grunnet skader etter en feiloperasjon på sykehus og liten hjelp fra det offentlige og ekstreme ventetider(5 måneder før jeg fikk startet opp noen av utredningene, covid-utsettelser etc.) har jeg hatt behov for denne selvmedisineringen for i det hele tatt være i live i dag. Gått med smerter hver dag I snart 2 år nå.

Jeg tar ghb mot søvn og smerte og opiater mot smerte(+ sover lengre). Er klar over hvor farlig det er å mikse ghb og opiater.
Før skadene mine røyket jeg kun en joint i ny og ne.

Er enig i det du skriver og er derfor jeg ikke har fått kraftigere abstinenser, jeg har vært "forsiktig" men det har sklidd ut i det siste da smertene har eskalert.