Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2284
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lurer på hvilket forhold dere har til forskjellige medisiner som brukes til migrene.
Bruker dere det til rus? Brukes det fast, eller kun under migreneanfall? Har det endret livet ditt?
Jeg tror nemlig jeg har hatt migrene hele livet, men aldri blitt utredet for det.

Jeg husker godt for noen år siden, en kamerat av meg nuste opp noen migrene tabletter som vi sniffet. Jeg var litt fyllesyk og han migrene. Jeg ble kraftig imponert over hvor godt det virket på den lette hodepinen jeg hadde, men mest av alt synet og evnen til å holde blikket og fokusere klarere på noe/noen uten noe særlig ubehag. Nesten som en lav dose LSD (for de som har prøvd det)

Fikk egentlig ingenting man vil kalle en rus, men føltes som første gang jeg kunne se folk inni øyene uavbrutt, for normalt sett klarer jeg ikke så godt det.

Jeg har hatt gjentatte hjernerystelser opp igjennom livet fra jeg var ganske liten, som kan resultere i at jeg har fått migrene.
Alkohol er vist den største triggeren for migrene har jeg lest.

Uansett, jeg fikk utskrevet Maxalt men det står på felleskatalogen at det ikke skal brukes mer enn 8 ganger i mnd, pga faren for å utvikle kronisk medisinutløst hodepine. Dem er visst heller ikke noe å ruse seg på.

Jeg kommer til å ta kontakt med kameraten min for å høre hvilket preperat det var. Det er ingen opiat er jeg helt sikker på, da jeg kjenner til hvilken type effekt man får av det. For eksempel migrene tabletter med kodein. Dette var noe helt annet

Det er visst mange årsaker til migrene. Jeg er interessert å høre hva som funker for deg?
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sleit med migrene når jeg var liten og i tenårene, siden jeg var liten fikk jeg Diclofenac, syns egentlig ikke den medisinen funket særlig bra, siden jeg måtte vekk ifra lys,støy å ha det rolig rundt meg til hodepinen gikk over.

Noen leger sier du kan vokse av deg migrenen, så er usikker på det jeg skal si under her, men ny forskning peker i den retningen jeg selv tenker.

Jeg begynte med Cannabis, når jeg fikk den første fasen jeg røyket "daglig" en stund, så plutselig fikk jeg aldri migrene anfall igjen med den smerten jeg hadde før jeg hadde røyket endel. (tenkte at weed hjalp før jeg leste om det på nett)
Så for min del, funker Cannabis veldig bra imot migrene, men det er ulovlig men viss ingenting funker så vill jeg anbefale prøve det.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde veldig mye mareritt, nattskrekk og søvnparalyse i en periode. Da fikk jeg en type migrene medesiner som skulle hjelpe mot det.
Migrene medisiner kan vist hjelpe mot mer en hodepine.
Tror det var ergotamin dere tok. Det er migrene medisin som er skapt fra ergot, en sopp som vokser på korn. Den er beslekta med LSD, lurer på om der var der de fant det.
I gamle dager hendte det folk og dyr ble forgifta av muggen korn og blandt andre jævlig symptomer så gikk folk fra vettet
Sist endret av Bothrops; 9. januar 2021 kl. 19:34.
Vanlige migrenemedisiner er jo en type tryptaminer så er jo ikke utenkelig at det kan ha noe slags sånn effekt, men er du sikker på at det var migrenemedisin? Tenker da av typen imigran, sumatriptan etc.
Kjenner flere som bruker de jevnlig men ingen som har kjent noe effekt av noe slag, bruker selv sumatriptan iblant men foretrekker å bruke naproxen mot migrene da jeg synes det er mer effektivt og det er trygt å kombinere med alkohol og andre ting.
Har imidlertid snorta subutex mot migrene, og det er det eneste som tok det helt når det var som verst og jeg prøvde å slå meg selv i svime pga smertene, trengte så lite at jeg ikke fikk mye rus så kan det være det du har fått kanskje? Det er iaf ikke en migrenemedisin da haha
Har gått på imigran / sumatriptan i mange år. Kan vel skrive under på at det iallefall ikke var den medisinen dere sniffa i dere når migrenen er som verst må jeg tømme et helt brett og hive nedpå for og få nok lindring til og klare og sitte litt sammen med ungene og samboeren.