Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 6855
Hvor kan man kjøre nå? Er det mulig kjøre til Frankrike, Spania f.eks?
Ser ut som Frankrike har grensene åpne for folk i schengen/eu i alle fall. Men siden Norge ikke anbefaler reiser utenlands kan du få trøbbel med forsikring og sånt om noe skulle skje tror jeg.
Trådstarter
3 1
Forstår. Hvordan er det med grensene til Tyskland nå for å komme seg til Frankrike? Er dem stengt?

For fly til disse stedene går ikke? Ser SAS har reiser til Spania nå, men er jo 1-2 timer i tlf kø.
Sist endret av hvorkanman; 3. juni 2020 kl. 11:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal du ut å reise i europa i dag burde du ta det litt mer seriøst enn å slarve på forum. Det er lettere å google dette enn å spørre her da det er en god del forbehold/restriksjoner.

Eks Tyskland så er det rart hva som skjuler seg på https://www.germany.info/us-en/-/2320738

Det er ikke stengte grenser men som sagt en "god del forbehold/restriksjoner".

Kort oppsummert, det er så mye å sette seg inn i at det er ikke noe å anbefale med mindre du virkelig må.

Det er også en tid før og etter 15 juni du må vurdere.

Citizens of EU Member States and countries associated with Schengen and their family members and citizens of the United Kingdom, Iceland, Liechtenstein, Norway and Switzerland and their family members who enter Germany in order to travel to their country of origin or residence, provided that no alternative route is possible.

Det virker jo ikke som dette unntaketgjelder deg...
Sist endret av Dough; 3. juni 2020 kl. 12:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
3 1
Takk for informasjon. Skal google litt. Har en gravid kone i Frankrike.
Sitat av hvorkanman Vis innlegg
Takk for informasjon. Skal google litt. Har en gravid kone i Frankrike.
Vis hele sitatet...

Skjønner, hvis det for tyskland gjelder EU så er det reiseforbud med mindre du er på reise til hjemlandet/bosted.

I ditt tilfelle ville jeg tatt dette med ambassedene det gjelder.
Når det kommer til reiseforsikring så kan en kanskje høre med noen av de internasjonale aktørene? Vet ikke om de forholder seg til norske reiseråd? Typ digitalnomads.
Jeg kom inn fra EU forrige uke (tyskland, frankrike, belgia, nederland, spania, portugal etc)

Gikk rett inn i 10 dagers karantene og det på tross av at jeg er yrkessjåfør.

Vidre er det kontroller på alle grenser og har du ikke gyldig grunn (altså er i foretningsreise) så slipper du ikke inn.

Mulig de har firet på kravene den siste uka men jeg tviler på det, Tyskland, Belgia, Frankrike, Portugal og Spania var veldig hissige på reglene.

Regn også med å bli stoppet daglig av poiliti med narkohunder, utenlandske skilt tiltrekker sinsykelig med interesse av politiet nå om dagen i utlandet
Sitat av hvorkanman Vis innlegg
Takk for informasjon. Skal google litt. Har en gravid kone i Frankrike.
Vis hele sitatet...
Kan være lurt å kontakte norske ambassaden i Paris. De kan nok hjelpe deg, og om ikke annet forklare hva som er lov og ikke.