Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7318
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Limitless

Sinnsykt klisjè, men det var altså dette som motiverte meg til å ta steget ut å risikere eventuelle konsekvenser for å få fatt på dette. Tanken på en forbedret versjon av meg selv, en skarpere versjon - gjorde meg svært interessert.

Jeg kjøpte altså 50 x 200 mg for ca. 300 kroner + frakt. All info utenom dette, hvor det kom fra, hvor jeg bestilte etc regnes som irrelevant.

Innledning
Etter at jeg tok beslutningen om å bestille ventet jeg etter en del fraktproblemer ca 1 mnd før jeg hadde henda på pakken.
Klokken var ca. 15:00 når jeg sjekket postkassen, og jeg skjønte raskt hva det var til tross for at jeg har mottatt mye pakker i julen.

Etter mye venting var jeg utålmodig og impulsiv.

Ca. Klokken 15:05 åpnet jeg pakken, og kastet i meg en tablett.
I det jeg svelget tenkte jeg umiddelbart på hvor dette faktisk kom fra, og at det kunne være hva som helst.
Uuuh, kanskje det er noe som dreper meg?

Men jeg stolte på vendor, samt stempel, og at det hele så korrekt ut i forhold til research.

Forventningen stiger, og i løpet av 20 minutter kjenner jeg at noe ikke er helt som normalt.
Det småprikker i fingrene, samt at jeg føler meg svimmel på et VELDIG lavt nivå.
Jeg hadde spist frokost, lunsj og jeg spiste middag rett etterpå. Ingenting galt med blodsukker e.l.

Dagen gikk som normalt, og jeg følte meg MEGET bra.
Jeg var gladere enn normalt, mer pratsom og snartenkt. I 7 tiden var det quiz med familien, og jeg overrasket meg selv med svar som jeg trodde lå langt inne. Ting jeg typ ikke trodde jeg helt visste.

"Hvilket rike styrte Tahuantinsuyo i 1750?" Eller noe lignende ble spurt. Jeg svarer nesten umiddelbart; "Inka-riket!!"
Sikkert et dårlig eksempel, men det er ting jeg vet ekstremt lite om - så tenk min overraskelse.

En følelse av at jeg var fylt med mer selvtillit og at jeg var skarpere enn ellers.

Timene gikk, og det virket som om researchen min på dette stoffet forsvant med den første tabletten jeg tok.
For jeg visste at man ikke skulle ta det så sent, men jeg gjorde det allikevel. Dette resulterte med at når natten kom ble det 5 timer i sengen med en følelse av at jeg ikke var trøtt. Ikke i nærheten av soveklar.

Klokken tikkerm jeg står opp rundt 5 og jeg blir sittende på pcen i 6 timer å drive med App utvikling ,og jeg fortsetter den bratte lærekurven innen C++.

Klokken ble 11:00 - 20 timer etter jeg har tatt 200 mg. Jeg følte meg trøtt, men det var julaften og jeg skulle til familien for en helaften.

- "Jeg tar en til."

20 minutter, og jeg er like våken som før. Litt trøtt i øynene fortsatt, men klar i hodet. Energisk i kroppen.

Hele dagen går på fantastisk kommunikasjon, og en generell godfølelse.
Uvel iblant pga lite søvn, men rundt klokken 18:00 forsvinner dette.
Jeg føler meg som normal, og jeg spiser normalt gjennom hele dagen.

Jeg holder meg unna alkoholen og unødvendig fett, slik at jeg ikke mister effekt, og jeg blir ikke trøtt før klokken blir 04:00.
Da sovner jeg endelig..


Konklusjon:

Jeg testet det ikke slik det fortjente og bli testet vil nok noen påstå.
Men jeg fikk sett at kommunikasjonen ble bedre.
Jeg konsentrerte meg ikke sånn kjempemye bedre når skrev C++, men jeg skjønte ting atskillig mye raskere.

Jeg suste gjennom rapporten, så du skal ikke se bort ifra at jeg har unnlatt å nevne noe.

Men jeg er superpositiv til dette stoffet hittil! Ikke rus, bare årvåkenhet og absolutt en litt forbedret versjon av meg selv.
Holder nok ikke "Limitless" standard, men jeg er positivt overasket.
Sist endret av SDRLx3; 26. desember 2016 kl. 16:31.
Har brukt både armodafinil, modalert og modvigil dette semestret. De to førstnevnte gir en noe mer utnevnt effekt, men har en tendens til å gi meg hodepine og anspenthet. Syns Modvigil er smoothere sånn sett og lettere å sove på. Ser du skriver at kommunikasjon gikk lettere. Dette var også tilfellet hos meg de første gangene, men har nå sluttet å bruke det i sosiale sammenhenger da jeg jeg blir asosial. Problemet for min del ligger i tunnelsynet man får, rett og slett litt oppheng på ting og tang. Skifte av tema og forskjellige personligheter blir mer tungvint og unaturlig. Omstillingen tar litt lengre tid. En kamerat fikk prøve og satt limt ned i telefonen på 9gag under 4 timer med forelesning og ut dagen. Men dette er sikkert veldig individuelt, som med alle typer droger. Fin rapport!
Jeg går på modafinil (resept) og kan forklare litt hva den gjør, og hvorfor du kanskje opplevde det du gjorde..

Når jeg sier at jeg skal forklare hva den gjør, så lyver jeg litt - for ingen vet nøyaktig hva den gjør. Det de antar er at den øker mengden blod som tilføres hjernen, og med det øker mengden sukker, adrenalin, dopamin og basically alle andre type reseptorer og neurotransmittere. Det regnes da ikke som sentralstimulerende, men fungerer på mer eller mindre lik linje.

Siden du får mer adrenalin, vil du føle deg kvikkere og klare å konsentrere deg mer..
Sitat av Magnificent Vis innlegg
Jeg går på modafinil (resept) og kan forklare litt hva den gjør, og hvorfor du kanskje opplevde det du gjorde..

Når jeg sier at jeg skal forklare hva den gjør, så lyver jeg litt - for ingen vet nøyaktig hva den gjør. Det de antar er at den øker mengden blod som tilføres hjernen, og med det øker mengden sukker, adrenalin, dopamin og basically alle andre type reseptorer og neurotransmittere. Det regnes da ikke som sentralstimulerende, men fungerer på mer eller mindre lik linje.

Siden du får mer adrenalin, vil du føle deg kvikkere og klare å konsentrere deg mer..
Vis hele sitatet...
Man vet ikke helt hvordan Modafinil fungere, så vidt jeg husker mener flere at det øker "trykket" på "frontal lappene" / frontal cortical i hodet. Dette er grunnen til at man kan bli klare i øynene etter en stund. Det øker også hastigheten på neurotransmitters.

Litt gammel artikkel(2007), men den går duge!
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Trådstarter
Sitat av Magnificent Vis innlegg
Jeg går på modafinil (resept) og kan forklare litt hva den gjør, og hvorfor du kanskje opplevde det du gjorde..

Når jeg sier at jeg skal forklare hva den gjør, så lyver jeg litt - for ingen vet nøyaktig hva den gjør. Det de antar er at den øker mengden blod som tilføres hjernen, og med det øker mengden sukker, adrenalin, dopamin og basically alle andre type reseptorer og neurotransmittere. Det regnes da ikke som sentralstimulerende, men fungerer på mer eller mindre lik linje.

Siden du får mer adrenalin, vil du føle deg kvikkere og klare å konsentrere deg mer..
Vis hele sitatet...

Skjønner!

Du som går på resept - Kan ikke du si litt om toleranse, og om det bygger seg opp til et stadie hvor det slutter å fungere? Mener nemlig å ha hørt at det stopper på et punkt, men der blir det liggende typ..

Vil det være unødvendig og ta 200 mg kontra 100mg, og kan man bruke det hver dag?
Sitat av SDRLx3 Vis innlegg
Skjønner!

Du som går på resept - Kan ikke du si litt om toleranse, og om det bygger seg opp til et stadie hvor det slutter å fungere? Mener nemlig å ha hørt at det stopper på et punkt, men der blir det liggende typ..

Vil det være unødvendig og ta 200 mg kontra 100mg, og kan man bruke det hver dag?
Vis hele sitatet...
Slik er det med alle type medikamenter, du vil få en tilvenningseffekt og kroppen vil bli vandt til preparatet, så man vil få mindre virkning. Løsningen på det er så enkelt som å gå av det en kort periode, så starte igjen.

Vil si det er unødvendig ja. Med Modafinil er det ikke sånn at du vil få mer virkning jo mer du tar.. Det er en dose, og du vil egentlig ikke få større effekt av større dose. Det eneste er at du sliter ut leveren din mye fortere...
Slik jeg opplever det å bli "vant" til preparatet er ikke at det slutter å virke, du bare legger ikke lenger merke til de rare effektene du opplever slik at det bare glir inn med dagliglivet. Ganske behagelig vil jeg tørre og påstå.
Nå spørs det jo litt på hvilke effekter du føler og ikke føler da. Jeg går på det på resept, og mister effekt.
Veldig nyskjerrig på hva slags diagnoser dette skrives ut for? Skjønner om du ikke vil vil svare for deg selv, men det høres jo ut som en vidundermedisin om brukt riktig.
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Trådstarter
Folk som lider av narkolepsi, eller folk som jobber skift og sliter med å sove. Etter hva jeg vet ihvertfall
▼ ... noen måneder senere ... ▼
dette høres ut som noe som kunne vert gunstig mot adhd/add
Sitat av freebird Vis innlegg
dette høres ut som noe som kunne vert gunstig mot adhd/add
Vis hele sitatet...
Ja, Modafinil er en ganske utbredt preparat for pasienter med ADHD/ADD. Flere får dette utskrevet som et bedre alternativ til Ritalin/Attentin/Concerta i Norge i dag.
hmm, har selv adhd men kvier meg for og gå på medisiner pga alle bivirkningene (uro, deppresjoner, vektnedgang, tørr munn, dårlig libido+++) skal ta det opp med legen nestegang jeg er der
Sitat av freebird Vis innlegg
hmm, har selv adhd men kvier meg for og gå på medisiner pga alle bivirkningene (uro, deppresjoner, vektnedgang, tørr munn, dårlig libido+++) skal ta det opp med legen nestegang jeg er der
Vis hele sitatet...
Har prøvd Concerta, Ritalin, Attentin og Elvanse.

Concerta og Ritalin kom med en del bivirkninger så det funket ikke for meg, men med Attentin og Elvanse har jeg ikke opplevd negative bivirkninger. Jeg har selvfølgelig gått ned i vekt, men når du venner deg til det så kommer vekten krypende tilbake. Blir lettere å spise etter at du har brukt det en stund. Med Elvanse og Attentin så har jeg ikke opplevd uro, depresjoner eller nedsatt libido. Brukte både Zoloft og Seroquel før jeg begynte på Elvanse og Attentin. Nå har jeg sluttet med både Zoloft og Seroquel. Medisinen har fungert som angstdempende og som antidepressiva.

Elvanse kommer bare i DEPOT så det kan påvirke søvnen din, men Attentin er ikke DEPOT så det burde ikke påvirke søvnen din.
Jeg har kurs jeg går på 4 ganger i uken, begynner ikke før 18.00 på ettermiddagen så hvis jeg tar Attentin rundt 18.00 tiden så går det helt fint å legge seg senere på kvelden.