Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2696
Hei, jeg har kjøpt Playstation 4en til en kompis av meg. Han har masse spill på den som han har kjøpt gjennom Playstation store, men han husker ikke fødselsdatoen eller passordet han registrerte brukeren med, så vi vurderer å slette brukeren. Jeg kan ikke lage med PSN konto uten at hovedkontoen godkjenner brukeren min. Kommer jeg til å miste alle spillene? Han har enda tilgang til emailen, og han husker navnet sitt in game, så teknisk sett kan vi sende Sony en mail, men om jeg ikke mister spillene sletter vi bare den kontoen.

Vi kommer oss inn på selve brukeren, jeg kan spille spill med gjestebrukerne, men vi kommer oss ikke inn på PSN kontoen hans. Uten den kan heller ikke jeg registrere en.
Sist endret av kakaobob; 26. november 2016 kl. 14:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vet at det går an å spille nedlastede spill på tvers av kontoene på xbox tho.
Så da burde det gå an på ps også.
Trådstarter
2 0
Men kan jeg spille spillene som opprinnelig var på PS4en, hvis jeg sletter kontoen som hadde de spillene til å starte med?
Nei, det kan du ikke.
Sletter du brukeren som eier spillene mister du lisensen til spillene og for å spille de så må du da kjøpe de på nytt med en ny bruker.
Gå til psn, trykk forgot password ellernoe sånt og følg vanlig prosedyre for å lage et nytt passord (det er jo bare mail de trenger)
Deretter kan du logge på psn med det nye passordet.

Gamesharing på psn fungerer for øvrig som følger:
Du og en venn har vær deres ps4, du aktiverer hans ps4 som din primær og han aktiverer din som sin primær.
Kjøper du et spill da så kan kompisen din logge inn på brukeren din, starte nedlastninga også bytte tilbake til sin egen bruker.
Fjerner du din som primær mister du tilgangen til spillene.