Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5215
Var litt usikker på hva tittelen skulle være.

Det har seg slik at jeg havnet i en "beaf" med en fra london på internett. Han begynte å bable om at han addet meg til botnet og 30 sek senere mister jeg nettet også sier han at nettet mitt blir overvåkt av 40000 folk om dagen bla bla bla og om jeg ikke finner "viruset" som er satt inn i ruteren bør jeg aldri logge inn på noe på pcn igjen. sa noe om blackhathackers osv. Noen som vet om dette er serr eller om han tuller med meg? For om dette er seriøst er det jo veldig alvorlig.
Simpel ddos, resten er bare skremselspropaganda. Med mindre du faktisk har tatt i mot noe fra han.
Er du heldig har du dynamisk ip å kan resete routern din for ny.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du sett opp VPN, proxy e.l. på PCen din? For posten din kjem frå ein IP som nesten garantert tilhøyrer ein VPN-provider samtidig som eldre innlegg frå deg er posta frå ein IP tilhøyrande ein norsk ISP.
Hat
Trådstarter
Hei.

Satt opp vpn så jeg ikke skulle bli ddos'a igjen.
Tenker jo selv at det bare er for å skremme meg. Greia er det at jeg brukte en siden som heter fuglekos for å kødde meg han og han visste tydeligvis hva det var og var mye smartere en meg på dette. Hvordan i huleste fikk han tak i ipn min? Har han kun på steam.
Takk for svar.
Sist endret av halfagram; 9. juli 2015 kl. 18:54.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Har han sendt deg link til nettsider? Man kan enkelt sette opp en simpel nettside og be deg besøke den, også har han IPen din.
Regner med du heter/har kalt deg det samme på steam som Skype?
Hat
Trådstarter
Jeg har ikke åpnet noen link fra han. Heter heller ikke det samme på steam som på skype. Kun nesten samme brukernavn, men etter som jeg forstår så kan man ikke finne ut brukernavnet til andre på steam. Har hvertfall ikke blitt ddos'et lenger.
Sitat av halfagram Vis innlegg
Jeg har ikke åpnet noen link fra han. Heter heller ikke det samme på steam som på skype. Kun nesten samme brukernavn, men etter som jeg forstår så kan man ikke finne ut brukernavnet til andre på steam. Har hvertfall ikke blitt ddos'et lenger.
Vis hele sitatet...
VPN vil ikke hjelpe, den skjuler IPen din, men vil sende trafikken til ruteren din. Så om han får "VPN IPen" din, så vil han kunne DOSe deg. (Å starte en ny VPN session og passe på at han ikke får din IP vil jo hjelpe, så lenge han ikke har ip addressen til ruteren din og den er den samme nå som da han DOSet deg sist).

Kanskje litt rotete og ikke så forklarende, men ofte får du en NAT addresse fra ISPen din (Canal digital, Telenor, Broadnet, eller hva som helst..) og den forblir ofte den samme over tid. Har han den, kan han DOSe deg, med eller uten at du bruker VPN. Se på IP som din post addresse, han kan sende deg masse pakker så lenge du har samme post addresse.

Han har nok ikke lagt inn et virus på ruteren din.. Men om du har gått inn på en link eller mottatt bilde, så kan det ligge noe på PCen din.

Han kan i alle spill hvor det hostes på en klient (og ikke ekstern server) mer eller mindre få tak i IPen din. (Men mye om, og, men her)
Sitat av Chim Vis innlegg
VPN vil ikke hjelpe, den skjuler IPen din, men vil sende trafikken til ruteren din. Så om han får "VPN IPen" din, så vil han kunne DOSe deg. (Å starte en ny VPN session og passe på at han ikke får din IP vil jo hjelpe, så lenge han ikke har ip addressen til ruteren din og den er den samme nå som da han DOSet deg sist).
Vis hele sitatet...
Dette forutsetter jo at VPN serveren din har en åpen brannmur, i tillegg må NAT'en være satt opp til å route porter til den lokale maskinen. Noe som de færreste har, og i tillegg så er man ganske idiot om man har en åpen innkommende brannmur. Fordelen med VPN er at som oftest så har serverne veldig stor båndbredde, i forhold til båndbredden til den gjennomsnittlige nordmann, så det er vanskeligere å utføre et suksessfullt DDOS angrep.

Sitat av Chim Vis innlegg
Kanskje litt rotete og ikke så forklarende, men ofte får du en NAT addresse fra ISPen din (Canal digital, Telenor, Broadnet, eller hva som helst..) og den forblir ofte den samme over tid. Har han den, kan han DOSe deg, med eller uten at du bruker VPN. Se på IP som din post addresse, han kan sende deg masse pakker så lenge du har samme post addresse.

Han har nok ikke lagt inn et virus på ruteren din.. Men om du har gått inn på en link eller mottatt bilde, så kan det ligge noe på PCen din.

Han kan i alle spill hvor det hostes på en klient (og ikke ekstern server) mer eller mindre få tak i IPen din. (Men mye om, og, men her)
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette? Hvorfor skulle ISPen legge deg bak en NAT?
Sist endret av 0xFF; 13. juli 2015 kl. 21:25.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Dette forutsetter jo at VPN serveren din har en åpen brannmur, i tillegg må NAT'en være satt opp til å route porter til den lokale maskinen. Noe som de færreste har, og i tillegg så er man ganske idiot om man har en åpen innkommende brannmur. Fordelen med VPN er at som oftest så har serverne veldig stor båndbredde, i forhold til båndbredden til den gjennomsnittlige nordmann, så det er vanskeligere å utføre et suksessfullt DDOS angrep.



Har du kilder på dette? Hvorfor skulle ISPen legge deg bak en NAT?
Vis hele sitatet...
Ikke annet enn at addressen jeg har på min ruter for å overvåke oppetiden er NAT addresse. Antar derfor at alle NextGenTel sine kunder er på NAT addresse. De har vell ikke en IP per kunde ruter..
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det er ingen ISPer i Norge som bruker carrier-grade nat. Jeg tror ikke du helt forstår hva NAT er. Jeg ville lest litt om det, det er ganske elementært.

Slett "vennen" din fra Steam. Han henter IP-adressen din derfra, det er ganske kjent at klienten lekker informasjon.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er ingen ISPer i Norge som bruker carrier-grade nat. Jeg tror ikke du helt forstår hva NAT er. Jeg ville lest litt om det, det er ganske elementært.
Vis hele sitatet...
Blir litt OT, men jeg har antatt NextGenTel har gitt meg en NAT addresse da min "addresse" angis å være:

165.84-XX-XXX.nextgentel.com

Det er ikke en standard IP addresse med 4 oktetter, men en DNS addresse. Dette er direkte hentet fra ruter om jeg ikke husker feil, addressen der pinger jeg som sagt fra en prtg server for å sjekke oppetid. Hva mener du denne løsningen da er?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Chim Vis innlegg
Blir litt OT, men jeg har antatt NextGenTel har gitt meg en NAT addresse da min "addresse" angis å være:

165.84-XX-XXX.nextgentel.com

Det er ikke en standard IP addresse med 4 oktetter, men en DNS addresse. Dette er direkte hentet fra ruter om jeg ikke husker feil, addressen der pinger jeg som sagt fra en prtg server for å sjekke oppetid. Hva mener du denne løsningen da er?
Vis hele sitatet...
Reverse DNS.

https://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_DNS_lookup
Sitat av Chim Vis innlegg
Blir litt OT, men jeg har antatt NextGenTel har gitt meg en NAT addresse da min "addresse" angis å være:

165.84-XX-XXX.nextgentel.com

Det er ikke en standard IP addresse med 4 oktetter, men en DNS addresse. Dette er direkte hentet fra ruter om jeg ikke husker feil, addressen der pinger jeg som sagt fra en prtg server for å sjekke oppetid. Hva mener du denne løsningen da er?
Vis hele sitatet...
NAT adresse har ingenting med DNS å gjøre. freak.no er en DNS adresse som fører til IP addressen 190.93.243.35, og 190.93.243.35 er ingen NAT adresse.

Hvis du går inn på f.eks whatismyip.com, og utfra informasjonen du har gitt oss, så vil du få opp en IP adresse som er 84.49.XXX.165.