Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 17839
Bruker nå PrivateInternetAccess, men mange har sagt at de har blitt dårligere i det siste, og merker det sørlig på at det kan gå tregt til tider. Noen som har erfaring med http://www.purevpn.com/order/ ?
Sitat av Kailua Vis innlegg
Bruker nå PrivateInternetAccess, men mange har sagt at de har blitt dårligere i det siste, og merker det sørlig på at det kan gå tregt til tider.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt det nå i et par dager, merker ingen hastighetsforskjeller. Har så og si samme hastighet som med uten VPN.
Sitat av M.J Vis innlegg
Takker for linkene men jeg må indrømme at jeg føler meg blondere en på veldig lenge akkuratt nå

er det mulig å få en slags special needs forklaring på hva og hvorfor du velger
de forskjellige alternativene når man logger på med VPN (strongvpn)

takk for hjelpen så langt og beklager om jeg irriterer noen nå

Hastighet i følgende rekkefølge etter hva jeg forstår

UDP - TCP - Proxy

Men sikkerhet/anonymitet ?
Vis hele sitatet...
Her har du en enkel forklaring på hovedforskjellen mellom TCP/UDP. Proxy er teknisksett egentlig ikkje en egen protokoll, men heller en metode å bruke TCP/UDP protokollen på å sende dataen igjennom en mellomtjener.

UDP er en protokoll som ikkje trenger å handshake for å sende data, man trenger heller ikkje å ha et endepunkt for å sende data til. Man kan bare drive å streame data til intet. Men til gjengjeld så har ikkje UDP protokollen noen form for kontroll protokoll som kontrollerer om dataen har kommet frem å at den ikkje er skadet.

TCP der i mot må handshake med klienten du skal sende dataen til, og tcp har også kontroll funksjonalitet som gjør at den kontrollerer at all data som blir sendt kommer fram å at den er uskadet, samt at pakkene blir lagt i riktig rekkefølge.

Som du sikkert forstår så trenger ikkje UDP protokollen så veldig avansert header del, siden den kun trenger å inneholde den mest nødvendige informasjonen som trengs for å sende data ut på nettverket. Mens TCP trenger en del flere argumenter og flags for å kontrollere dataen.

Både UDP/TCP bruker fixed length på header protokollene som du kan se under.



Sitat av 23732 Vis innlegg
Jeg har brukt det nå i et par dager, merker ingen hastighetsforskjeller. Har så og si samme hastighet som med uten VPN.
Vis hele sitatet...
Hvilken server bruker du? Merka det var veldig stor forskjell etter hvilken jeg brukte. Gikk tregt med tysk, men med svensk å nederlandsk gikk det raskt.
Sist endret av Kailua; 7. juli 2013 kl. 21:05.
▼ ... over et år senere ... ▼
Ser det er gammel tråd men tenkte likevell jeg skulle anbefale http://www.cyberghostvpn.com/en_us
Denne er gratis, funker i 3 timer før den logger deg av.
Den loggfører heller ingenting.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
La det være sikkert: Det er ingen garanti for at det ikke er noen som "logger" trafikken. Du bør anta at trafikken din blir avlest av noen og ta de grep man kan ta for å hindre at den dataen blir lest av noen. Hvis det er noe som vanligvis koster penger, men som plutselig er gratis så trenger du ikke være en rakettforsker for å skjønne hva business-modellen deres er.

Hint: Ende-til-ende kryptering.