Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6020
jeg begynner å innse at jeg virkelig har et problem, og jeg er drittlei... er det noen som har erfaring med å slutte uten hjelp?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sett opp en nedtrappingsplan og følg den slavisk. Ha en plan for hva du skal gjøre hvis ting blir ille. Ingen erfaring med subutex selv dessverre, men det er de rådene jeg kan gi. Lykke til
Hvis du innser det og har litt viljestyrke innabords på skuta di, så trapper du bare ned på subutex'n. Amfetaminen burde være det enkleste du kan slutte med.
Trådstarter
Jeg tror jeg slutter amfetaminturen i dag med å lande på subutex noen dager... men det er desidert det verste - subutexen. Aner ikke åssen i all verden eg skal klare det... bruker bare 2-4 mg dagen, og det e vel cirka 5 dager i veka.
E det noen som har klart å slutte på egenhånd? Jeg kan ikke si det til noen.. til absolutt nød til fastlegen så lenge det ikke blir skrevet i journal e.l. .....
Jeg slutta coldturkey etter 2 måneder med 1 grammer hasj,litt amf nu og da, 3-7 rivotril om dagen + 4 mg subutex om dagen..
Ikke en lang periode, men alikvel nok til å være så og si søvnløs i ca 10 dager med en halvtime til times søvn vær natt samtidig som jeg måtte på jobb..
Sengetøyet måtte skiftes hver eneste dag pga svette, det eneste som ga litt lindring var dusjen som jeg hoppet i 5 ganger om dagen.
Frøys som om det var minusgrader inne, samtidig som jeg hadde kuldebrann i huden.
Muskelkrampene gjorde ikke saken noe særlig bedre.

Jeg klarte å samle alle kreftene inni meg til å funke akkurat når jeg måtte ut døra og jobbe. Selv om jeg var i en slags psykotisk tilstand så var det eneste valget å stå oppreist. Jeg så nok ikke 100% frisk ut for andre, men jeg var alikavel til stede. Jeg sa jeg slet med litt personlige problemer for tiden til andre.
Det var ingen rom for tanker om at jeg ikke skulle klare det fordi jeg måtte det. Det var tross alt snakk om livet mitt. De verste abstinensene ga seg etter en uke, men det tok over en måned før jeg fikk sove godt. Og det tok Ca 3 måneder før jeg følte meg normal.

Var mye alene i abstinensperioden, og husker det hjalp veldig bare å gå seg en tur å røre på seg å se folk. Mat er også alfa omega, så ville fyllt kjøleskapet mitt med sunne lett spiselig matvarer før noe sånt.

In the end så var det såklart verdt det!
Bare hold ut så klarer du det! Etter å ha klart noe sånt så føler du deg sterk!

Hallo, du går på Meth og syntetisk heroin. JA du har et ENORMT problem, og problemet kan ikke ruses vekk det blir bare verre. Så egentlig har du bare 2 valg, å la livet ditt gå i dass eller ta livet tilbake. Prøv å innse hva det faktisk betyr for deg, et liv i ruiner. Og ikke lur deg selv! Da skal du se at overlevelsesinnstinktet ditt kanskje tar over om du er heldig slik som meg.
Føltes ut som jeg rømte fra noe som hadde kniven over strupen min... Spilte ikke noen rolle om rømningsveien hadde lava i bunnen, det var eneste utvei.

Lykke til!
Cold turkey syns jeg er beste måten å gå frem selv om det er tøft. Lykke til.
Annveig, det du sier til fastlegen havner i journalen din. Det er mange som angrer på det de har fortalt legen sin. Slik skulle det ikke vært, men det er dessverre sånn det fungerer.
Jeg ønsker deg lykke til, vet at du har slitt lenge.
Klem fra Betty
Trådstarter
Tusen takk for svar og råd <3
Amfetaminen er null problem i forhold til suburexen... kan det være en idé å trappe ned subutexwn med benzo over en periode? Jeg Jar brukt en del benzo, og for min del er det mye enklere å slutte med enn både subutex og amfetamin. Jeg har brukt noe benzo for å lande på amfetamin nedturene, men det er ikke Moe som frister stort ellers. Bare tenkte sånn at keg ville ha bytta er problem med er annet, men i og med at benzo for meg såpass lite i forhold til sub og amf så kunne det kanskje bært en idé...

Nurse betty; tusen takk for svar, hjelp og støtte fra tidligere <3 jeg har en fastlege som er litt utenom det vanlige som ikke skriver alt i journalen.. så om keg først hadde bedt henne om å ikle skrive det i journalen men at jeg heller dår en plannog støtte fra henne så ville hun kanskje blitt med på det uten å skrive noeninjournalen.. men det beste hadde jo vært å klare det selv.. benzo er null stress å få tak i og veldig mye mindre stress å slutte Med enn amf og sub..
Sist endret av annveig; 18. juni 2017 kl. 15:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dersom du tar benzo over en litt lengre periode vil det bli stess å slutte.
Lykke til Annveig,alle trenger noen.
Klem fra Betty
Ikke bytt til benzo avhengighet, verre å slutte med benzo enn hero tilogmed.
Bruker du benzo for å slutte med suben sitter du fortsatt igjen med et behov for å døyve ett eller annet.. da blir fort benzoen en fast følgesvenn, og plutselig har du et problem som var større enn utgangspunktet. Gå heller for nedtrapping på suben, veldig sakte men likevel sikkert =)
.... og masse trening, sunt kosthold, og masse søvn!

Skaff deg Vallergan eller Stilnoct mot soveproblemer eventuelt.

Og seponer sub'en ja. Hold deg seff unna amf.

Lykke til! :-)
Sist endret av hallo'der; 21. juni 2017 kl. 13:30.
Trådstarter
Tusen takk for råd
Eg har seroquel for søvn, det funker greit uten for mye hangover. Eg har slutta med benzo før, og det var helt "greit" fordi det gjorde meg bare roligere. mens sub gjør meg både roligere og på myyye bedre humør. Alt blir så mye bedre. Det er det som er så vanskelig med motivasjonen til å slutte... eg tror at å trappe ned med benzo ikkje er så dumt siden eg har klart det "greit" før, da gikk eg på benzo noen år, og trappa ned, begynte på 12 vival og trappa ned derfra, og det gikk på et vis. men eg har virkelig ikkje innsett hvor stort problem eg har før nå i det siste... eg e jo narkoman... :-O ! ingen vett om det heller... ikkje familie eller venner, dei ville fått sjokk om eg sa noe.. og helsepersonell må heller ikkje inn i bildet... eg treng hjelp derfra på ein anna måte enn å bli rusfri.. eg skal klare dette... eg må bare virkelig finne motivasjon.. kanskje om eg kommer i gang med å løpe igjen og sånn..
ALL respekt til dere som har klart detta på egenhånd, for dette merker eg sitter langt inne! Eg klarer jo nesten ikkje gå ut døra uten å ha tatt et eller anna..
Skaff deg en behandler og motivatør.....

Alt jeg har å si...

Du virker som å ha problemer i livet, som må fikses.... og det er vanskelig aleine... dessverre....

Hvis du ikke klarer gå ut døra hjemme engang, hehehehehehe, jeg veit, sosial angst og alt det der....... heheheh

Fiks livet ditt , og det er MYE LETTERE med en GOD behandler! LET OG FINN !!

LYKKE TIL ! :-)

Hvis du ikke vil blande helsevesenet inn, så skaffer du deg en Coach.....

Verre er det ikke!

Livet er ikke farlig! Ingen er farlige! det er du som er farlig....for deg selv... derfor har du angst for å gå ut døra.....

Skaff deg en MOTIVATØR som er edru........
Sist endret av hallo'der; 21. juni 2017 kl. 17:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har nylig (cirka 1 år) selv sluttet med Subutex etter å ha brukt det ifm assistert rehabilitering av opiat avhenginghet (heroin) Jeg har forsøkt et par ganger før der jeg har lagt meg inn til avgiftning ved Gatehospitalet i Oslo og også ved avgiftingsenheten ved Aker sykehus. (om du synes det er tryggere å være skjermet i noen uke/en-to måneder og du bor i Oslo vil jeg definitivt anbefale Gatehospitalet. Der kan du være innlagt lenger uten å bli stresset av leger og sykepleiere på å skrive deg ut pga stor pågang. Gatehospitalet har også mye bedre fasiliteter og komfort rett og slett. Det er enkeltrom og hvert rom har en liten TV (de fleste har også en liten DVD-spiller. Du kan også ta med deg en spillkonsoll om du er glad i å spille for å få tiden til å gå og for å få tankene bort fra abstinensene de første ukene)

Når det er sagt så klarte jeg aldri å slutte når jeg var innlagt. Jeg klarte å komme meg ned i null, men på den 5-6 dagen klarte jeg ikke takle de forferdelige kriblingene som jeg får i hele kroppen (altså såkalt Restless Leg Syndrome er det vel det heter på "fint") Jeg får dette veldig kraftig ved opiat-abstinens. Abstinenser oppleves jo forskjellig fra person til person pga en hel rekke faktorer i kroppene våre. Man sier at alle har en egen ting som driver en fra vettet, for meg er det disse intense kriblingene.. maur i alle muskler, i huden, over hele kroppen, men spesielt i brystkassen og armene. Det som er litt kjipt er at akkurat disse abstinenssymptomene er blant de som varer lengst, og da spesielt med subutex og andre opiater med lang halveringstid. De andre symptomene takler jeg helt fint; oppkastet, den eksplosive diareen, de til tider ekstreme muskel og leddsmertene, null kontroll på kroppstemperatur, når man nyser til man spyr, og den forferdelige eksistensielle angsten som man deperat prøver å rasjonalisere bort.

Men til poenget: grunnen til at jeg endelig klarte det når jeg gjorde det hjemme var for det første god planlegging, trygge omgivelser, at jeg hadde ryddet kalenderen for ansvar i mange måneder fremover og en avtale med venner som kom på døra med matvarer og det jeg trenge av vitaminer og reseptfire C-preparater.
Men det som kanskje var nøkkelen til det hele var at jeg hadde på forhånd bestillt og hamstret Kratom over en periode som jeg hadde satt meg inn i og lest mye om i tiden før jeg "la meg syk" Det er vel ganske kjent for de som har gjort litt egen reasearch på plantemedisin, lindring ifht smerter og generelle rusmidler. Jeg var litt skeptisk før jeg prøvde det for første gang.. altså skeptisk i den forstand at jeg ikke helt hadde troen på at det ville hjelpe noe særlig. Fra tidligere erfaringer så er det så og si ingenting bortsett fra opiater, sterke benzodiazepiner, og til en viss grad amfetaminer som kan hjelpe med de verste plagene.. altså mtp de to sistnevnte.. opiater mot opiat-abstinenser er jo det eneste som tar bort alt av ubehag, men så er det jo noe veldig feil med å prøve å i korte trekk "prøve å kurere en sykdom med å sprøyte en annen stamme av samme bakterie inn i kroppen " Det er like nyttig som å kurere hodepine med hagle.

Men ja, Kratom var for meg ekstremt effektivt, jeg hadde så og si NULL kriblinger, kanskje bare litt antydninger rundt dag 3-5, men ellers var jeg helt fri for det. Andre symptomer var også mye mildere, noen mer enn andre.. diareen, oppkast, og svetting var definitivt til stede, men ikke på langt nær så intenst som det var tidligere.

Men dette er bare min erfaring som jeg deler. Som sagt så opplever alle abstinensene forskjellig, og selv om det er en felles rød tråd for alle så har alle forskjellig smertegrense, alle har sin egen lille greie som man ikke klarer å forholde seg til (for meg; de nevnte kriblingene)

Det eneste jeg kan anbefale uten å føle at jeg kan stå i fare for å gi falskt håp eller råd som ikke passer for deg er at det er essensielt at du faktisk er klar for dette, at du vet helt sikkert, både bevisst og underbevisst at du faktisk er klar for å gi slipp på dette. Bruk ukene i forkant på å prøve å lytte til deg selv, både det rasjonelle egoet og den mer kaotiske og "diffuse" underbevisstheten. Den har mye mer makt over viljen og evne til å ta valg en det vi tror før den plutselig kommer frem og forteller deg akkurat hva den mener.

Forbered deg både fysisk og mentalt, kjøp inn vitaminer, næringsrik mat som er lett å få ned og som ikke er helt for jævlig å spy opp igjen..(hold deg unna indisk etc Les litt om andres erfaringer på nett, men IKKE les for mye heller, da blir du bare usikker og det ender fort med at når du er på i de verste abstinensene begynner å kjenne etter om du også kjenner det som "han som var på dag 21 uten subutex snakket om i den youtube videoen"

Jeg har flere tips til deg, jeg har bare ikke tid til å sitte foran skjermen lenger akkurat nå.. det nyktre livet roper på meg Men det er bare å si fra om du trenger litt tips og støtte

Til sist; lykke til! Jeg håper virkelig du klarer å rive deg løs, for det er så absolutt verdt det! Det er SÅ mye å hente på å slutte med denne dritten at man ikke kan begynne å forestille seg det før man har levd det. Jeg unner ingen å være fanget i den onde sirkelen som opiatene fanger deg i. Alle vi som har vert der en stund vet hvor håpløs og sjeledrepende denne sirkelen er, og vi vet hvor høye sikkerhetsgjerder vi bygger rundt den i frykt for å falle ut av den. Men ALLE kan klare å komme seg ut av denne dritten.. for klarte jeg det så er det mulig for alle ville jeg tro. Jeg var virkelig dypt dypt inne i sirkelen, i mange lange år.

Lykke til kompis! Du fortjener det, og jeg sender deg mine beste ønsker og det jeg kan avse av positiv energi
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
Jeg kom over en gammel tråd jeg startet....
tusen takk for alle råd!
Og til du over her; tusen for tips! Kratom er skrevet ned ���� Jeg skal trappe ned litt nå regner jeg med. Til høsten skal jeg prøve å slutte helt under innleggelse. Men eg må si jeg må grave dypt nå for å finne motivasjon.....
https://cokeclear-com.cdn.ampproject...-withdrawal%2F

N-Acetylcystein(NAC) skal fungere svært bra mot abstinenser.
Kan bestilles for slikk og ingenting fra flere nettsider i utlandet.
I tillegg kan du supplere med tyrosine og taurine
Phenibut fungerer superbra mot abstinenser, men man blir fort hekta på det igjen.
Sist endret av Inflammasjon; 19. juli 2018 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.