Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1446
Ble nylig offer for phishing, som resulterte i tap av bitcoins for ca 1000 spenn.
Det tar jeg i utgangspunktet ikke så tungt, da jeg anser dette som en smådyr lærepenge/wakeup-call. (Jeg er/var veldig ukyndig/naiv når det kommer til slike ting, og "fortjente" det vel.). Spørsmålet mitt er om dette kan ha noen videre effekt på andre sider og logins? Er jeg safe så lenge jeg ikke blir utsatt for phishing på nytt, når jeg har forskjellig passord på lignende sider?
Hvordan ble du phisha?

Lastet du ned en .exe fil f.eks. ?
Nei, hvis jeg har forstått det rett, gikk jeg inn på siden via en fake-url, som så identisk ut, og som lagde en falsk bitcoin-addresse. Har ikke lastet ned noe.
Hvordan ble du introdusert til den falske siden da?
Sendte noen deg en e-post til den falske siden ellerno?
Nei, jeg er relativt ny på darknet, så jeg roter med manøvreringen. Har antakeligvis trykket på en falsk link når jeg har lett etter siden det gjaldt. Har ikke hatt kontakt med noen, bortsett fra en support-fyr i ettertid som fortalte at det var snakk om phishing.
Virker bare litt snålt at du har klart å _manøvere_ deg til en falsk side, skrev du inn feil adresse eller noe slikt?

Typ, skrevet faccebok.com (denne siden er phshing btw.) istedenfor facebook.com?

Lå linken til den falske siden på en annen side du bruker til vanlig?

Eller brukte du en søkemotor?
Det var snakk om typ andre gangen jeg var inne på siden, fant linken på et forum (som jeg fant via en søkemotor). Den aktuelle siden har visstnok vært utsatt for masse angrep osv. den siste tiden, så han support-fyren mente hvertfall det lå mange falske linker til siden ute. For alt jeg vet har jeg kun vært inne på den falske varianten hver gang jeg har vært logget inn der.
Hvordan kan en miste bitcoins bare ved å gå inn på en falsk nettside? Noen som kan forklare?
Sitat av thundercat Vis innlegg
Hvordan kan en miste bitcoins bare ved å gå inn på en falsk nettside? Noen som kan forklare?
Vis hele sitatet...
Som jeg har forstått det, har han kun benyttet seg av denne falske siden.
Hvis han da har sendt bitcoins inn i denne walleten har vell andre folk kontroll over den?

--

Eller at han da rett å slett har benyttet seg av begge, logget inn med den ekte login informasjonen på den falske siden, som har gitt the bad guys tilgang til hans ekte konto.
Sist endret av 4pekatt1; 5. august 2015 kl. 20:35.
Ja jeg formulerte meg kanskje dårlig, men deposit-addressen min på den nevnte siden tilhørte egentlig noen andre, så jeg overførte bitcoins til vedkommende i stedet.

Men setter det andre kontoer jeg har på lignende sider i fare? Har ikke samme passord. Kanskje et dumt spørsmål, men jeg er som sagt kompetanseløs på temaet.
Sist endret av BennyBrun; 5. august 2015 kl. 21:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BennyBrun Vis innlegg
Ja jeg formulerte meg kanskje dårlig, men deposit-addressen min på den nevnte siden tilhørte egentlig noen andre, så jeg overførte bitcoins til vedkommende i stedet.

Men setter det andre kontoer jeg har på lignende sider i fare? Har ikke samme passord. Kanskje et dumt spørsmål, men jeg er som sagt kompetanseløs på temaet.
Vis hele sitatet...
Altså hvis du ikke har lastet ned noen filer fra nettstedet, og bare sendte dine bitcoins til en annen sin adresse er det eneste som er tapt dine bitcoins, du bør bytte passord på den andre siden som er legit.

Men alt annet burde være trygt.
Ok, takk for svar!