Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3638
Hei!
Når man har trykket på "slett samtale" , da regner jeg med at samtalen er slettet for godt? At ikke politi kan få tilgang på den om en feks tyster på deg?

Veldig viktig for meg å vite, så om jeg har puttet tråden i feil forum så bare flytt den

Mvh Jens
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
De kan ikke finne det fra din facebook, MEN om de går på facebook-samtalen til den andre personen så kan de se den derfra.

Med andre ord, begge partene må slette samtalen for at den skal være helt borte.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Med andre ord, begge partene må slette samtalen for at den skal være helt borte.
Vis hele sitatet...
Og sjølv då har du ingen garanti for at facebook ikkje har ein kopi.
Nå skal det vel ekstremt mye til for at facebook utlevere informasjon, norsk politi slet jo ekstremt med å få tilgang til ABB sin konto (hvis de noengang fikk det?). Som nevnt slettes meldinger kun fra din FB-konto

Hvis politiet si beslaglegger en PC med autologgin, kan de logge inn og lete selv eller vil de få problemer med facebook da, hvis det ikke er blitt gitt tillatelse til dette?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Og sjølv då har du ingen garanti for at facebook ikkje har ein kopi.
Vis hele sitatet...
Ja for den får politiet for en liten sak? første gangen jeg kan felle deg slashdot

Og ja, begge sletter selfølgelig samtalen, og det skal jeg sjekke til
Sist endret av jenspetter93; 23. juni 2015 kl. 19:48.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Ja for den får politiet for en liten sak? første gangen jeg kan felle deg slashdot
Vis hele sitatet...
Facebook vil som alle andre utlevere data dei har om dei får rettleg kjennelse på det. Det er idioti å ikkje bruke kryptografi om du har kommunikasjon som politiet ikkje bør lese, spesielt når kommunikasjonsmetoden er eit firma som er kjent for å lagre alt.

Du kan t.d. lukte på https://crypto.cat/ som funker heilt fint med facebook chat, og er rimeleg god krypto.
Facebook er strenge på utleveringer til politi. I første halvår i 2013 ba politiet om utlevering i 16 saker, og fikk avslag på 11 (kilde). Spørs hvor langt politiet er villig til å gå når det kommer til mindre saker?
Sist endret av Antidote; 23. juni 2015 kl. 20:00.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Og sjølv då har du ingen garanti for at facebook ikkje har ein kopi.
Vis hele sitatet...

Med bakgrunn i fra forskjellige cms og andre databasebaserte systemer så er jeg nesten fristet til å si at "ingen data slettes". Feks en annonse på finn.no som er gått ut eller objektet er solgt så er ikke annonsen slettet. Den er bare skjult for de uten spesiell tilgang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Hei!
Når man har trykket på "slett samtale" , da regner jeg med at samtalen er slettet for godt? At ikke politi kan få tilgang på den om en feks tyster på deg?

Veldig viktig for meg å vite, så om jeg har puttet tråden i feil forum så bare flytt den

Mvh Jens
Vis hele sitatet...
ALT du legger på facebook blir liggende der.. GL&HF
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ikke gi de tilgang til facebooken din? De får uansett ikke hentet ut samtalene fra FB for småsnusk.