Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5830
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke visste jeg at neurontin var giftig for nervene mine. Dagen etter hadde jeg en plagsom skurring og bakgrunnsstøy i det ene øret mitt. Skikkelig irriterrnde! Jeg fikk heldigvis ikke den verste tinnitusen, men helt klart en irriterende variant som plagde meg når det var stille i rommet eller når jeg skulle se på TV. Hver dag i et år har jeg rotet med fingern i venstre øret for å fjerne tinnitusen midlertidig. Dette fjerner lyden kanskje et sekund eller to før man begynner å legge merke til den igjen.

Men det sykeste er at i kveld så har jeg brukt 1g ketamin og hatt musikk på øra. Plutselig merker jeg at tinnitusen er søren meg helt kurert. Helt rått!
Bra for deg da! Vedvarte det etter rusen var over også? Gjerne oppdater tråden når det har gått en stund, sånn at vi vet om problemet ble permanent fjernet eller om det er en bi efekkt som fungerer i en uke fkes
Sist endret av Alge; 3. september 2017 kl. 23:16.
Umåtelig kult!
Ketamin er hva meg angår et vidundermiddel uten sidestykke. Kan ikke begynne å fortelle hvor mye godt det gjør for meg.
Jeg bruker det kun en gang i blant. og det i så små doser at jeg nesten ikke kjenner det.
Virker som magien virker bare man får et par korn i nesa - man trenger ikke flyte avgårde ut i det mørke tomrommet og la Gud holde deg i armene sine for å få ønsket effekt i ettertid, selv om dette også er noe å hige etter en gang i blant. Fantastiske greier!
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå har det faktisk gått 24 timer, var i går kveld, og det var vært 24 timer hvor den helvettes skurringa er borte. Halleluja!
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Umåtelig kult!
Ketamin er hva meg angår et vidundermiddel uten sidestykke. Kan ikke begynne å fortelle hvor mye godt det gjør for meg.
Vis hele sitatet...
Jo plz fortell litt!
Hvilken gode effekter har det på deg?
Kan det hjelpe på psykiske problemer?
Nei, ketamin vil ikke hjelpe på psykiske problemer, heller motsatt. Ketamin er ikke et stoff man tuller med. I helse tjensten setter vi gjerne stesolid ved siden av siden pasienten kan få en veldig dårlig tripp av det.
Utelukker absolutt ikke at det kan ha kurert tinnitusen din, men vil bare komme med en saksopplysning: Du vet ikke hva som nøyaktig kurerte den, om den ville være kurert uansett om du tok ketamin eller ikke osv. Såvidt jeg vet kan tinnitus kureres eller lindres ved kognitiv atferdsterapi. Det er dog en interessant anekdotisk oberservasjon!
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan så klart ikke være sikker på at det er ketaminen som har fjernet tinnitusen, men når jeg tok av musikken og begynte å lande så tenkte jeg "dæven steike, det er stille!!!". Tenker at der kan ha stabilisert noen pumper i hørselsnerven som tydeligvis ble ødelagt av neurontinen.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Nei, ketamin vil ikke hjelpe på psykiske problemer, heller motsatt. Ketamin er ikke et stoff man tuller med. I helse tjensten setter vi gjerne stesolid ved siden av siden pasienten kan få en veldig dårlig tripp av det.
Vis hele sitatet...
http://www.webmd.com/depression/news...e-depression#1

Begynner å bli relativt godt etablert at ketamin hjelper mot depresjon...
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Nei, ketamin vil ikke hjelpe på psykiske problemer, heller motsatt. Ketamin er ikke et stoff man tuller med. I helse tjensten setter vi gjerne stesolid ved siden av siden pasienten kan få en veldig dårlig tripp av det.
Vis hele sitatet...
Rart det er så mange som rapporter at de har brukt ketamin som kur mot ptsd, angst og depresjoner da?
Grunnen til at jeg lurer på om det kunne hjelpe på psyken er at jeg ikke kan tenke meg så mange fysiske ting det kan hjelpe mot? Annet en smerte lindring under selve rusen
Folk sier jo også at ketamin er angst dempende, men selvfølgelig er det sikker noen som kan få en "bad tripp" av det

Lurer på hva SpiritLion får ut av det om det ikke har noe med psyke å gjøre..
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Normalt så forårsakes jo depresjon av underliggende problemer som må løses for at depresjonen skal lette. Selvsagt kan det jo også skyldes en kjemisk ubalanse i kroppen/hjernen, men som regel letter depresjon med tid og at man tar tak i ting. Men jeg kan se for meg at ketamin hjelper ved at det gir en god opplevelse, mater ditt spirituelle behov og lader opp batteriet ditt slik at du holder ut litt lenger.
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Slik som hun som tydeligvis er sykepleier sier, så setter de stesolid på pasientene. Dette forstår jeg meget godt. Er man helt uvandt med å bruke rusmidler og får injisert ketamin mens man ligger på en sykehus seng, så hadde enhver person fått en lite god opplevelse.
Dette er interessant. De har jo begynt å behandle blant annet tinnitus med ketamin i statene.

https://www.laboratoryequipment.com/...-ptsd-tinnitus

http://arizonaketamine.com/tinnitus-treatment-ketamine/
Sitat av Alge Vis innlegg
Jo plz fortell litt!
Hvilken gode effekter har det på deg?
Kan det hjelpe på psykiske problemer?
Vis hele sitatet...
Det hjelper absolutt på psykiske problemer, og det hjelper fort!
Mulig jeg er en weird case; har meditert 2 timer + hver dag i 7 år, trent hele livet og spiser sunt rettet mot både kropp og sinn - noe som kanskje burde være med i ligningen. Så vil driste meg til å si at det ikke er helt de store greiene som dukker opp hva psykiske problemer angår.
Men jeg er fortsatt bare et menneske, og kan absolutt kjenne at jeg noen ganger på en måte sklir litt ut av rytmen min fordi noe har sneket seg inn.
Og det er da jeg tyr til mitt hemmelige lille våpen.

Legger opp så jeg har noen timer på kvelden etter trening, dusjing og mat er unnagjort og legger opp små bumps og begynner med en bitteliten en, som jeg nesten ikke kjenner, ca 40 min senere drar jeg en litt større en - denne oppå den første fører til at jeg føler en effekt som kan minnes om å være litt svimmel til å begynne med, går så over i føles varmt, trygt og godt. Kan tillate meg en liten bump til etter dette, men setter min personlige stoppgrense der for terapeutisk bruk.
Sitter gjerne bare på PCen og styrer med alt fra musikk til whatever, mediterer litt og prøver generelt og bare være til stede i kropp og sinn.
Etter dette går jeg bare å legger meg, og allerede når jeg våkner neste morgen kjenner jeg at det har skjedd noe dramatisk i psyken, og det blir bare bedre de neste timene og de neste dagene. Jeg føler meg rolig, sikker på meg selv, problemer som plaget meg får ikke lenger en eneste tanke, jeg har mer energi, jeg er mer motivert og kan lettere kjenne på følelsen av lykke mm.

Disse effektene kan vare i alt fra en uke til 6 uker, alt ettersom hvor flink jeg er til å surfe bølgen uten å ramle av.
For mye Ketamin / for ofte kan være fysisk skadelig for blant annet urinblære osv, men hva jeg har kommet frem til er at denne forsiktige doseringen burde være mer enn trygg å foreta hver andre uke ved behov, men det gjelder selvfølgelig å ha så mye down-time som overhodet mulig.
For å sette det litt i perspektiv så har jeg hatt en grammer med Ket i over 2 år og har fortsatt nesten halvparten igjen, og det har vært litt deling med kompiser som har vært innom for å skravle en kveld i ny og ne også.
Vil også slenge på en advarsel; stoffet er åpenbart uhyre avhengighetsskapende og jeg har følt at kroppen har prøvd å lure meg ned i skuffen for å fiske frem posen et par ganger, hvor det ikke har vært nødvendig. Ketamin må være det beste redskapet for fluktstrategi sammen med heroin, etter min mening, så vær forsiktige.


Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Nei, ketamin vil ikke hjelpe på psykiske problemer, heller motsatt. Ketamin er ikke et stoff man tuller med. I helse tjensten setter vi gjerne stesolid ved siden av siden pasienten kan få en veldig dårlig tripp av det.
Vis hele sitatet...
Du vet åpenbart ikke hva du snakker om.
Har begitt meg ut på heavy doser noen ganger og kan ikke skjønne at et benzodiazepinderivat skal være nødvendig. Kombinasjonen høres for meg mer farlig ut, enn noe annet.
Men hey alle er forskjellige, men jeg merket en bitteliten form for frykt/angst i typ 3 - 5 sekunder akkurat ved det punktet man trår over grensen og mister seg selv. Etter det er det jo liksom ingen igjen til å føle noen frykt.
Jeg har hatt kronisk tinnitus i snart to år nå. I fjor prøvde jeg en lav dose Ketamin for første gang på
en fest. Når jeg gikk og la meg samme kvelden merket jeg at tinnitusen min hørtes veldig anerledes ut.

Beste måten å beskrive det på er at den var gått fra å høres ut som en enkel pipetone til mer en slags digital sitar-lyd.
Det var en følelse av at Ketaminen stimulerte en del av hjernen som forårsaker lyden på et vis. Dagen etter var det tilbake til normalt.

Nå ble jeg nyskjerrig på å prøve igjen. Ikke nødvendigvis på fest.
Vet ikke hvor vanlig/anerkjent det er her til lands,men antidepressiva er brukt i noe utstrekning utenlands mot tinnitus. Tinnitus kan også arte seg som "trykkfølelse/kitt-følelse" i ørene, samt lydoverfølsomhet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
http://www.webmd.com/depression/news...e-depression#1

Begynner å bli relativt godt etablert at ketamin hjelper mot depresjon...
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg sier at ikke det hjelper mot psykiske lidelser er at vi ikke bruker det mot psykiske lidelser i Norge. Jeg har lest den artikkelen tidligere og den sier også at ketamin ikke er en mirakel kur.

I norge er det bare brukt til anestesi og smerte lindring i ambulanse.

Ved tilfeller har vi hatt pasienter som har hatt en veldig dårlig opplevelse med psykiske følger av dette. Det gir jo merkelig opplevelser og disse trenger ikke være gode, særlig i traume situasjoner som jeg bruker det i.

her er noen få utdrag fra felleskatalogen å jeg legger ved link til felleskatalogen så man kan få med seg alt om dette stoffet.

Forsiktighetsregler
Utstyr for å opprettholde livsviktige funksjoner bør finnes tilgjengelig. Forsiktighet utvises ved kombinasjon med andre legemidler og/eller stoffer som kan øke faren for alvorlig respirasjonsdepresjon. Postoperativ forvirring kan oppstå i oppvåkningsperioden. Frekvensen av disse reaksjonene kan minskes betydelig ved anvendelse av et benzodiazepinpreparat og om tiltale og berøring av pasienten skjer med stor forsiktighet under oppvåkningsfasen. Da refleksene i farynks vanligvis bibeholdes, bør mekanisk stimulering av farynks unngås, hvis ikke adekvate muskelrelaksantia er anvendt. Aspirasjon av røntgenkontrastmiddel er rapportert under eksperimentelle betingelser, og derfor må vanlige forsiktighetsregler tas. Pasienter med hjerteinkompensasjon bør være adekvat medisinert og følges under anestesien og oppvåkningsfasen. En økning i det cerebrospinale trykk er rapportert under ketaminanestesi, og preparatet bør brukes med spesiell forsiktighet ved preanestetisk forhøyet cerebrospinalt trykk, samt ved CNS-skader eller -sykdommer. Preparatet skal også anvendes med forsiktighet til kronisk alkoholiserte, akutt alkoholintoksikerte og epilepsipasienter. Ketamin metaboliseres i leveren og leverclearance er nødvendig for å avslutte den kliniske effekten av anestesien. Unormale leverfunksjonstester er rapportert, særlig ved bruk >3 dager/rusmisbruk. Forsterket effekt kan inntreffe ved cirrhose eller nedsatt leverfunksjon. Brukes med forsiktighet til pasienter med nevrotiske trekk eller ved psykisk sykdom, f.eks. schizofreni og akutte psykoser, og hos pasienter med økt intraokulært trykk (f.eks. glaukom). Trykket kan øke betydelig etter en enkelt dose med ketamin. Brukes med forsiktighet hos pasienter med akutt residiverende porfyri, hypertyreose eller som tar thyreoideahormoner (økt risiko for hypertensjon og takykardi), pasienter med lunge- eller øvre luftveisinfeksjon (ketamin trigger svelgrefleksen som kan forårsake laryngospasmer), store intrakranielle lesjoner, akutte hodeskader, øyeskader eller hydrocefalus.

https://www.felleskatalogen.no/medis...-pfizer-560507
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Grunnen til at jeg sier at ikke det hjelper mot psykiske lidelser er at vi ikke bruker det mot psykiske lidelser i Norge. Jeg har lest den artikkelen tidligere og den sier også at ketamin ikke er en mirakel kur.

I norge er det bare brukt til anestesi og smerte lindring i ambulanse.

Ved tilfeller har vi hatt pasienter som har hatt en veldig dårlig opplevelse med psykiske følger av dette. Det gir jo merkelig opplevelser og disse trenger ikke være gode, særlig i traume situasjoner som jeg bruker det i.

her er noen få utdrag fra felleskatalogen å jeg legger ved link til felleskatalogen så man kan få med seg alt om dette stoffet.

https://www.felleskatalogen.no/medis...-pfizer-560507
Vis hele sitatet...
Dosene som brukes under en operasjon o.l er overhodet ikke sammenlignbare med de som blir brukt for teraputiske behandliger. Om du er i en akutt tilstand, også får du ket, men blir ikke fortalt i detaljer på hva denne egentlige trygge, smertestillende substansen kan gjøre med din midlertidige virkelighetsoppfatning....Da kan det hende at du sliter å takler det. Men det er snakk om et fåtall. Ellers så hadde det ikke blitt så hyppig brukt i den industrien, ihvertfall krigsskader o.l. Det viktigste er jo at pasienter skal føle minst mulig psykiske smerter, og den jobben gjør ket. På en annen side, om du oppsøker en lege/psykolog og trenger en teraputisk behandlig, da går det som regel helt fint.
Helt enig, en nervøs bestemor som ikke har tatt noen form for rusmiddel i det heletatt som plutselig får en sprøyte med ket i en ræva setting kan jeg forstå kan freake litt ut en liten stund. Vidre så nevner felleskatalogen at man skal være forsiktig med å bruke ket på folk med psykiske lidelser som schizofreni og akutte psykoser, dette er da absolutt ikke noe nytt for folk som har litt kunskap om rusmidler da dette gjelder for så og si alle rusmidler som finnes!

Ingen rusmidler er noen leketøy, men ket virker for meg som en relativt trygg greie om man behandler det med vett og respekt

Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Grunnen til at jeg sier at ikke det hjelper mot psykiske lidelser er at vi ikke bruker det mot psykiske lidelser i Norge.
Vis hele sitatet...
Ja men det betyr jo ikke at det ikke hjelper?
Sånn jeg ser det så er ikke akuratt norge i spissen av noen ting.

Listen er jo evig lang med ting som hat blitt brukt i evigheter i mange andre land før norge tør å prøve seg.
Sist endret av Alge; 5. september 2017 kl. 02:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
har hatt tinitus i over 2 år selv. Selv om det er veldig opp og ned i forhold til hvor mye det plager meg så hadde det vært fantastisk å bli kvitt det.
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det har nå gått noen dager siden jeg syntes ketaminen kurerte tinnitusen. Vel, merker at den er der fremdeles, men det er en seriøs forbedring. Vil si at den er 70% fjernet, helt klart mye mindre skurring i øret.
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil bare legge til at jeg ikke ønsker å gi noen som plages med dette falske forhåpninger. For alt vi vet så kan kanskje ketamin forverre det hos enkelte. Tinnitus kan komme av så mangt og manifestere seg i mange lyder. Jeg var heldig i mitt tilfelle, selvom jeg som sagt ikke kan være helt sikker på hvorfor lyden har blitt mindre tydelig.
Virkningsmekanismen står forklart i den ene linken jeg postet.