Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6006
Skriver dette inlegget i håp om å få noen kloke avkreftende svar.

Jeg kom over en trøye på H&M's nettbutikk(!), med Illuminati-pyramiden med øyet og utsagn "I'd rather be in the desert". Jeg har hørt folk snakke om Illuminati støtt og stadig, men har blokkert det ut da det har hørtes ganske vilt ut. Jeg bestemte meg nå for å ta en skikkelig internettsøk på temaet..

Må si jeg angrer, for nå har jeg lest igjennom de villeste artikler, om hjernevasking/mind control, satanistisk analysering av pop-industriens tusener av bilder, videoer og tekster, sex- og ofresekter som sett i "Eyes Wide Shut", og at Kubrick selv ble drept fordi han prøvde å stå fram om Illuminati i filmene sine, at Marilyn Monroe bare var en ulykkelig misbrukt slave av "dem" som tilslutt ble drept, samme som med Amy Winehouse, Jimi Hendrix, Brittany Murphy, John Lennon, og så videre.

Kan noen komme med et betryggende motsvar til dette? Eller så tror jeg at jeg går inn i en paranoid psykose...

Kildene er hodesaklig The Vigilant Citizen. Er dette tilsvarende Nyhetsspeilet, som jeg ser har blitt slaktet her inne?

Og om dere kan avkrefte alt, hvorfor i all verden har H&M sånne motiver på klærne? Og hvorfor kaller Rihanna seg "The Illuminati Princess"?

Hilsen naiv Ivy
Egentlig ikke et svar på spørsmålet ditt (eller kanskje):
Les Illuminatus! av Robert Shea og Robert Wilson og bli underholdt (og kanskje vis).
Det mange ikke forstår er at konspirasjonsteorier har en tendens til å skli tilbake til populærkultur. Det er klart man lager t-skjorter med diverse "edgy" motiver (jeg vil kanskje si at illuminati er en av våre mest mainstream konspirasjonsteorier) og popartister synes også sånt er gøy.

Kilde: Jeg er sentralstyremedlem for Østfold Illuminati
Bare fordi noe står skrevet på internett, betyr det ikke at det er sant. Hvis det er en hemmelig organisasjon med tusenvis av medlemmer, er det særdeles imponerende at de holdt denne skjult. I tillegg fant en utvalgt gruppe ut av dette, og skrev om dette på internett. Nå har Rihanna også stått frem som dronningen deres. Det er ekstremt lite sannsynlig hele greia, og kan klassifiseres som sirkelrunking av selvtillit og intellekt for mennesker som enten er mentalt forstyrret eller misbruker de mentalt forstyrrede til å føle seg bedre.

Hvordan lage en konspirasjonsteori, det var også et innlegg skrevet av en moderator her inne, som forklarte hvorfor de er tiltrekkende, men det fant jeg ikke i farten.
The Mad Doctor
Jeg tror bare at "The all seing eye" har blitt populært blant mange siden jeg ser det nesten overalt fra graffiti til klær.
Hvis du vil så kan du søke opp Conspiracy theory with Jesse ventura På YouTube, men den serien er ganske overdrivig og fake til tider.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Kilde: Jeg er sentralstyremedlem for Østfold Illuminati
Vis hele sitatet...
Jeg forsøkte å finne referanser til Østfold Illuminati, og fant absolutt ingenting på internett. Dere er tydeligvis skikkelig gode på å være hemmelige og sånt.

Kan du fortelle meg hvordan jeg blir medlem?
The Mad Doctor
Når jeg tenker på det så er det jo også han pop artisten husker ikke hva han heter jeg tror det var Jayz eller Kony West, han bruker vel det som et varemerke. Eller er jeg helt på bærtur nå?
Jay-z samt en haug av andre bad-boys har en tendens til og bruke hendene sine og danne en trekant.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg forsøkte å finne referanser til Østfold Illuminati, og fant absolutt ingenting på internett. Dere er tydeligvis skikkelig gode på å være hemmelige og sånt.

Kan du fortelle meg hvordan jeg blir medlem?
Vis hele sitatet...
You don't choose Illuminati, the Illuminati choose you.

Syns selv temaet er noe interessant. Veldig mange konspirasjonsteorier har jo en rot fra virkeligheten. Så -noe- av det vi leser om det må jo være sant, tenker jeg. Men jeg tror det meste man finner på nettet om denne saken er tull, selv om noe av det som står der sikkert er sant, dog umulig for oss å hviske frem det som faktisk er sant. Eller er jeg helt på bærtur nå?
Åååå. Konspirasjoner.. Det må være så deilig å tro på illuminati/NWO. Verden blir så lett da, plutselig blir verden en elite som har kontroll på absolutt alt som skjer, vanlige mennesker/hjernevaska sauer og de som har sett "sannheten" og kjemper mot ondskapen som de hvite Internett ridderne de er.


Verden er dessverre ikke så enkel :/
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Det er ikke vits å komme med betryggende motsvar, da hele greiene er for søkt, og det er de som mener dette som må argumentere for seg. Bare for å si det sånn, hvis illuminati fantes, og de har styrt hele verden lenge (eller hvordan det nå er), hvorfor lar de noen paranoide fjortenåringer som nettopp har begynt å røyke hasj avsløre dem på internett?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Ja, du har meg der - som du sikkert ser via nicket mitt (vi sier nick her på NFF istedet for brukernavn).


Jeg kan fortelle deg at vi har stort sett mange ritualer, og generelt mange møter. Kan fortelle litt mer på Pm hvis du sender meg en^^.
Og så, kan fortelle deg med en gang at det er et jævla stress å være med Illuminati-gjengen - ja, det er mange møter og slikt der vi planlegger underleggelse av verden, samt økonomisk svindel og fordeler, og mer..
..Poenget mitt er at Illuminati-medlemskap tar mye tid og energi, masse energi. Jeg prøver liksom å leve et normalt liv ved siden av Illuminati!

Hilsen et høyststående medlem i norske Illuminati, dog også et litt utbrent medlem.
Sist endret av aeon_illuminate; 20. juni 2013 kl. 17:14.
Synes forsåvidt Illuminati er et utrolig interessant tema. Er mye litt edgy om det som man finner, også i Disney av en eller annen grunn.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m8g2jsuWmL1ryewa9o1_500.jpg
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg forsøkte å finne referanser til Østfold Illuminati, og fant absolutt ingenting på internett. Dere er tydeligvis skikkelig gode på å være hemmelige og sånt.

Kan du fortelle meg hvordan jeg blir medlem?
Vis hele sitatet...
Vil du bli medlem? Send melding til meg så skal jeg prøve å ordne ting derfra!

Vi er hemmelige ja, men freakforum er ansett som *greit nok*, en fin arena for vår agenda.
Og, vi kan også møtes Irl, men husk da at vi nærmer oss folk på en litt spesiell måte, litt som frimurere. Oss illuminatis imellom så er det en rekke forskjellige måter å hilse på, alt avhenger av tid, sted og grad.

Sitat av Ivy Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, óg? Ønsker du å vite mer så kan du sende meg en melding så kan jeg gi deg litt mer informasjon, vil ikke at det skal foregå på en tråd fordi det blir litt for "offtentlig" selv om freakforum i seg selv er en helt grei arena for oss, som allerede nevnt.

Jeg beklager den litt useriøse tonen i det første innlegget i tråden, men jeg prøvde å virke vennlig, som enkeltindivider er vi ikke skumle ser du selv om agendaen er å ekspandere..
Uansett, gjerne send melding hvis du vil vite mer!
Sist endret av aeon_illuminate; 20. juni 2013 kl. 17:21.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg forsøkte å finne referanser til Østfold Illuminati, og fant absolutt ingenting på internett. Dere er tydeligvis skikkelig gode på å være hemmelige og sånt.

Kan du fortelle meg hvordan jeg blir medlem?
Vis hele sitatet...
Brukernavnet ditt passer.
http://illuminati-order.com/


masse rart her:http://www.godlikeproductions.com/
Sist endret av moonunit; 20. juni 2013 kl. 18:55.
Jeg er også medlem av Østfolds illuminati.

Send toppløst bilde av moren din så skal jeg gjøre deg rik!

PS: gjør du det ikke så kommer satan (cho´gath) og spiser deg opp (feast)
Sist endret av Mr.NicePrice; 20. juni 2013 kl. 19:07.
Kort fortalt: Illuminati, eller The Ancient Illuminated Seers of Bavaria, var opprinnelig et frimurerlignende, hemmelig brorskap grunnlagt av tyskeren Adam Weishaupt rundt 1776. Dette brorskapet ble, i følge den offisielle historien, avslørt og oppløst før de rakk gjøre noe ugagn.

Siden har begrepet dukket opp i popkulturen og den konspirasjonsteoretiske litteraturen en rekke ganger, ifb. med frimurere, satanister, okkultister og diverse maktmenneskers mer eller mindre hemmelige foreninger og tankesmier.
Tror ikke Illuminati er EN stor gruppe lenger. Det er nok kun mindre fan baserte grupper som føler at de har behov for å ta over for de eldre Illuminati gruppene.
Se på det som Anonymous, det er kun en ide, men folk bygger grupper rundt ideen...
Ivy
Trådstarter
2 0
Takk for både nyttige og mindre nyttige svar. Ble litt vel sinnsforvirret etter å ha surfet på Vigilant citizen en halv dag, hehe.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Vil du bli medlem? Send melding til meg så skal jeg prøve å ordne ting derfra!

Vi er hemmelige ja, men freakforum er ansett som *greit nok*, en fin arena for vår agenda.
Og, vi kan også møtes Irl, men husk da at vi nærmer oss folk på en litt spesiell måte, litt som frimurere. Oss illuminatis imellom så er det en rekke forskjellige måter å hilse på, alt avhenger av tid, sted og grad.



Ja, óg? Ønsker du å vite mer så kan du sende meg en melding så kan jeg gi deg litt mer informasjon, vil ikke at det skal foregå på en tråd fordi det blir litt for "offtentlig" selv om freakforum i seg selv er en helt grei arena for oss, som allerede nevnt.

Jeg beklager den litt useriøse tonen i det første innlegget i tråden, men jeg prøvde å virke vennlig, som enkeltindivider er vi ikke skumle ser du selv om agendaen er å ekspandere..
Uansett, gjerne send melding hvis du vil vite mer!
Vis hele sitatet...
kan ikke jeg bli med i illuminati a
Mye er usikkert, men en ting som er sikkert er at biene i verden holder på å utryddes fordi Montesanto(tror det er det de heter) et firma som driver med genmodifisert mat får kjøre på med sitt. Med velsigne fra Obama.. Det som kan skje er at vi en dag har en verden med kun genmodifisert mat og ingenting naturlig lenger.

Det som er farlig i mine øyne er ekte satanister og frimurere. Ikke edgy tenårings"satanister" med langt hår og interesse for metal. Ekte satanister skiller seg ikke fra andre i utseende og stil.
Frimurere har en forkjærlighet for symbolisme, ritualer og okkultisme. F.eks. i Trondheim så ligger Frimurersentralen i Kongens gate. Den har tunnel til Vår Frue Kirke under bakken og Norges Bank ligger ved andre siden av gaten.
Rett ved siden av har du vitenskapssenteret, og på toppen av frimurersentralen(om vi skal kalle det det) er en statue av lysbringeren deres. Mao. Lucifer.

Det som er forvridd med frimurere er at de har en pervers misforståelse av ting. Lucifer er lysbringeren deres(Ikke Jehoshua/Jesus som folk flest kjenner han som) Mennesket er resten av kuken, makt, penger og sterke forbindelser er greia her. Mange bankere og andre maktmennesker er frimurere. Det er mye rart med symbolismen deres, blandt annet en sekstant(noe som ble brukt til navigering til sjøs før i tiden) og to søyler(tror det representerer kunnskap). Det er mange som tror de sitter med esoterisk kunnskap som holdes tilbake. Men hemmeligheten deres innerst inne er nok at de selv er slaver av det de driver med, nemlig satanisme.

På andre siden av gaten ved nevnte frimurersentral finner du Mercur-senteret. Ett annet okkult symbol, Merkurstaven er en stav som brukes som apoteksymbol/medisinsymbol. Det er en stav med 2 slanger som kveiler seg rundt staven og det er 7 kveiler. Noe som refererer til 7 chakra punkt i mennesket og staven representerer mennesket. Altså 2 slanger som fanger mennesket(parasitter, urenhet osv)

Jeg kan fortsette lenge om dette, men dette er basicly det jeg er interessert i å komme med nå. Håper det vekker noen tanker hos de som leser dette og håper folk stiller spørsmål ved ting istedetfor å tro det ene eller det andre.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Ja Illuminati(verdensherredømmegreiene) er nok bare en konspirajsonsteori.
Men om det Bavariske Illuminati(Det egentlige Illuminati) fortsatt eksisterte hadde jeg nok selv vært medlem.
Jeg var blant eliten, altså, blant de som valgte hvem som var 'in' og hvem som var 'out'. I lengden innså jeg at dette ikke var bra for meg, og de rundt meg.. Jeg bestemte meg for å forlate toppstyret, hence brukernavnet mitt.

Nå jobber jeg i dagligvarebutikk.
Killuminati : Hvilke konsekvenser fikk det for deg å bryte ut ?
Sitat av Kaptein Snus Vis innlegg
Killuminati : Hvilke konsekvenser fikk det for deg å bryte ut ?
Vis hele sitatet...
2 uker med avløsningritualer. Påkjenning uten like. Vil helst unngå å skrive om det. Det vekker minner. Og å vekke minner er smertefullt.