Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 29536
Hei, tenkte og kjøpe meg en laser penn
tenkte da på denne http://www.dealextreme.com/p/sd-302-...-1-18650-50154

ser den grei ut til den prisen?
er den lov i norge?
er det lov og gå med den i lomme hvor jeg vill ?
Tror ikke du får denne igjennom tollen men uansett ...Bruk briller når du bruker en slik penn!

Sitat av Thurbooo Vis innlegg
Tror ikke du får denne igjennom tollen men uansett ...Bruk briller når du bruker en slik penn!
Vis hele sitatet...
http://www.dealextreme.com/p/green-l...nm-540nm-12764
Sist endret av Thurbooo; 17. august 2011 kl. 02:58.
sjekk at det er et filter på den, en liten glassbit i enden, ellers er det bye bye vakre syn
kommer gjennom tollen
bestill=alt OK
har den selv.
veldig kraftig pen
er ikke lovelig i Norge.
Synes prisen er vært gleden
med tanke på at denne koster over 200kr, må den da tolles i Norge? evt betale moms på den? eller jeg helt på bærtur?

Hvis ikke så blir det en sånn på meg også neste lønning
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
med tanke på at denne koster over 200kr, må den da tolles i Norge? evt betale moms på den? eller jeg helt på bærtur?

Hvis ikke så blir det en sånn på meg også neste lønning
Vis hele sitatet...
Ja, du må betale moms og fortollingsgebyr. Noen ganger overser tollerne pakken, og du slipper det though.
Sist endret av Grix; 17. august 2011 kl. 09:24.
Sitat av Grix Vis innlegg
Ja, du må betale moms og fortollingsgebyr. Noen ganger overser tollerne pakken, og du slipper det though.
Vis hele sitatet...
noe sted jeg kan regne ut det uten "pro matte skills"?

Regner med at det er større sjanse for at de overser den hvis den kommer i en umerka pakke?
Tja, jeg tok et kjapt søk på Google, og fant denne flotte tollkalkulatoren. Værsågod.
hvorfår er ikke denne lovelig?
og jeg gidder ikke og ha briller vær gang jeg skal leke med den.
ossen mW burde jeg kjøpe som er synlig stråle på og ikke øderlegger synet?
Slike laserpenner er ulovlig fordi noen idioter kjøpte en slik og begynte å lyse opp mot fly.

Kan se strålen på min 50mW-penn, den når et par kilometer når det er mørkt.
hva er høyeste Mw som er lovlig da?
Beste fargen hvis du skal se strålen er vel den grønne, min grønne er iallefall mye mer synlig enn den røde jeg har begge er på 150 mW. Funka iallefall fett på vei til Skar-leir
Så denne med 50 Mw så ikke så ille ut den da?
http://www.youtube.com/watch?v=nr8LV...eature=related

skal bestille meg grønn ja, men så ut som 50 Mw sns ganske greit så ser strålen hene veien og kan lyse ganske langt
Tror alt over 5mW er ulovlig i Norge, hvis jeg ikke husker helt feil her. Er strålende fornøyd med min 50mW, though. Kunne tenkt meg en litt sterkere penn, men får ta det når lønningen kommer.
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
noe sted jeg kan regne ut det uten "pro matte skills"?

Regner med at det er større sjanse for at de overser den hvis den kommer i en umerka pakke?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke egentlig. Hvis det er umerket pakke virker den mer mistenkelig og det er større sjanse for at de åpner den. Da kan de oppdage laseren og du får ikke pakken i det hele tatt.

Gebyr = orginal pris + 25% moms + 129kr tollgebyr.
så jeg burde holde meg under 200 grensen ?
gjeller dette bare pakken eller kan pakken koste 199 + frakt fks ?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
så jeg burde holde meg under 200 grensen ?
gjeller dette bare pakken eller kan pakken koste 199 + frakt fks ?
Vis hele sitatet...
Frakt skal ikke regnes med, så ja den kan koster 199+frakt.

Men du kan prøve å bestille fra en side som ikke er så mye på tollernes radar, f.eks O-like.com.
Afaik merker de pakken som "gave" og du får den sannsynligvis gjennom uten gebyrer. Laserne er av bedre kvalitet også.
Sist endret av Grix; 17. august 2011 kl. 10:34.
Så om jeg kjøper denn http://www.dealextreme.com/p/focusab...included-23560
så slipper jeg og tolle den ?
Det er lovlig å importere i Norge. Og bruke. Du har lov å bruke den så lenge du er på egen tomt, og skal ikke lyse ut derifra.
Ja. (titegn)
http://www.dealextreme.com/p/focusab...included-23560
den hadde jo også bra keretikk på komentarer der, eneste er at jeg må kjøpe batteri lader til den men kosta ikke mere en 5 dollar ellernoe

Så jeg kan fint bruke 50 Mw uten og bruke briller ?

Når jeg så på denne http://www.dealextreme.com/p/focusab...included-23560 så så eg at jeg måtte ha lader, emn så ser jeg etter lader til batteriet på deal extream men det er bare ladere med amerikansk stikk kontakt, hva gjør jeg xD?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Når jeg så på denne http://www.dealextreme.com/p/focusab...included-23560 så så eg at jeg måtte ha lader, emn så ser jeg etter lader til batteriet på deal extream men det er bare ladere med amerikansk stikk kontakt, hva gjør jeg xD?
Vis hele sitatet...
Denne ladderen fungerer til de batteriene. Har denne selv, og den funker utmerket. Vil forresten råde deg til å kjøpe 100 mW i stedet for 50 mW. Ikke altfor stor forskjell i pris. Briller trenger du ikke om du behandler laseren med respekt, men om du har tenkt til å oppføre deg som en idiot (noe som inkluderer å lyse i speil og på hvite overflater, så for all del, kjøp noen briller. (Rød eller mørk oransj.)
Har selv en 200 mW rød laster penn fra DX. funka fett å få den til norge, men pass for guds skyld på øynene :P

Heftige saker det der!

Morro å leke rundt med på natta. (lyse på skilt etc.....)

Kan også sette fyr på ting, hvis du har god tid og den får ligge stabilt med riktig fokusering!
Sist endret av Julebrusxx; 18. august 2011 kl. 17:37.
150 - 200 mW kan lett tenne en fyrstikk. Så vær forsiktig!
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Så denne med 50 Mw så ikke så ille ut den da?
http://www.youtube.com/watch?v=nr8LV...eature=related

skal bestille meg grønn ja, men så ut som 50 Mw sns ganske greit så ser strålen hene veien og kan lyse ganske langt
Vis hele sitatet...
Det var nok et tåkelagt rom, derfor han er på badet..
Alt under 1W er for pyser!

Arctic Spyder III FTW!
Sist endret av Oterhals; 18. august 2011 kl. 22:56.
lol fikk mamma til å bestille en 40mw laser til meg som kostet 1200 kr fra illumi.no, faen
Jeg har kjøpt en fra Deal Extreme, på vell over 200 kroner .. husker ikke mW, men over 50. Lyser ganske langt ja, og en kompis har også bestilt en fra DE, som det begynner å ryke av ting du lyser på, så dette går rett gjennom ja, og det er vell gratis frakt på deal extreme såvidt jeg vet, hvertfall på mange varer.
Hvis jeg husker rett kan man ha lasere på opptil 1W i Norge. Forresten det er forskjell på MW og mW, MW=MegaWatt, mW=MilliWatt...
alle lasere er lovlige i norge (mener og ha hørt at du må ha politi tilatelse for over 500 mW)
altså du kan kjøpe deg en laser på 200 mW og lyse alt du vill på din egen tomt, men hviss du skal lyse på gata så kan du ikke ha noe sterkere enn 1 mW!

det og bruke briller, det er å anbefale. det er ikke må ha men jeg har svekket synet mitt en god del med 50mW grønn 200mW grønn og 200mW rød så anbefalt med briller!
det tar en god stund før du blir blind hviss du ikke lyser direkte inn i øynene dine. dog hviss du ikke lyser på en lys overflate (hvit gul eller grønn f.eks) eller glass/metall eller noe annet blankt og bare lyser opp mot himmelen (IKKE MOT FLY!!!!) eller på bakken (ikke mot folk, biler etc.)

det med filter, du ser ikke filteret uten og plukke ifra laseren, først da ser du en liten (ser ut som glass) kube på rundt 1x1x1 mm dette er et delefilter/IR filter som reflekterer det meste av IR lys mot veggen av laseren

som nevnt tidligere med IR filter, det med og se i laseren for og finne ei glass linse er bare tull, dette er den linsen som fokuserer strålen og har ingen ting med IR lys og gjøre

har også hørt at diode lasere ikke sender ut IR lys men uten kilder tørr jeg ikke og påstå at det er sant.

hviss den grønne laseren din nesten slutter og virke en gang og bare lyser svakt rødt(så svakt at du må se inn i laseren) så ikke se i laseren!!! da er den mest sansynlig ødelagt og gir bare ut IR lys som da er nesten like sterkt som laseren var (200 mW f.eks) da dette kan gjøre deg blind på kort tid.

det med briller anbefales på alle lasere som er sterkere enn 20-30 mw

tabell

denne tabellen kan være nyttig for og finne ut hvilken laser du vill ha, men siden dragon lasers er kjuent for og ha topp kvalitet lasere (til topp pris) er det nesten 100% sikkert at laseren du kjøper der som har 125mW faktisk er på 125mW. men på DX kan du kjøpe en 200 mW laser og den du får yter bare 150 mW

mitt råd er: kjøp deg en på 200 mW! eller en på 500 hviss du har råd. eller hviss du er skikkelig badas så kan du kjøpe S3 Arctic Series eller å kjøpe denne driveren, denne dioden og en axiz laser modul til og putte det hele i.

vurderer selv og kjøpe en 1W blå fra wicked lasers, jeg har en 1w blå laser diode med driver og modul men dioden er ødelagt av en eller annen grunn.

hviss dette ble et litt rotete inlegg så skylder jeg på at jeg ikke har sovet i natt og hjærnen min er litt mongo om natta
Arctic Spyder III er vel klasse 3 noe som ikke er lovlig. Heldigvis kjøpte jeg den før regelverket tredte inn. For å kunne lovlig eie en klasse 3 laser, må man sende en søknad til Statens Strålevern og forklare hva laseren skal brukes til. Tips, ikke skriv at du skal lyse på fly.. :')
Jeg får tak i 50mw lasere for 200 kroner fra Norge (De er bestilt fra utlandet da..)
jeg kjøpte denne
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...ef=oss_product
og er veldi fornøyd ser heller ikke ut til å være ulovelig siden jeg fikk den i posten merket
Red Laser Pointer
http://www.dealextreme.com/p/focusab...uded-23560#top
denne er bestilt så grei ut og hadde bra omtale nedover på siden :P
skal ikke noe noe heftige greier bare en liten leke for 200 lappen.
200 damn dere sløser fikk den for ca 90 kr
(200+ betyr toll)
Hvis noen er interessert i en nesten ubrukt Arctic Spyder III 1000mw laser, så pm meg. 1,5k!
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Hvis noen er interessert i en nesten ubrukt Arctic Spyder III 1000mw laser, så pm meg. 1,5k!
Vis hele sitatet...
Gir deg 500 for den
Sitat av Settoz Vis innlegg
Gir deg 500 for den
Vis hele sitatet...
1200 (titegn)
ja den kosta 170 ellernoe :P
dere lyser me slik en ???
prøver å nå månen ???
ser etter aliens ???
hva ???
way for krafti til å leke med hund og katt
Sitat av marbes Vis innlegg
dere lyser me slik en ???
prøver å nå månen ???
ser etter aliens ???
hva ???
way for krafti til å leke med hund og katt
Vis hele sitatet...
Alt det + at man kan brenne ting! Er ikke det kult??
Sist endret av Vod0; 19. august 2011 kl. 16:53.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Alt under 1W er for pyser!

Arctic Spyder III FTW!
Vis hele sitatet...
Morsomt at Spyder'en ikke er 1W da. Den er omtrent 700-800mW i følge tester.
Sitat av Grix Vis innlegg
Morsomt at Spyder'en ikke er 1W da. Den er omtrent 700-800mW i følge tester.
Vis hele sitatet...
Ja, det er sant, men sist jeg sjekka så fins det vel ikke kraftigere ferdiglaga lasere ute på markedet. Med mindre noen har laga noe nytt iløpet av 2011. Kjøpte min i desember 2010.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Ja, det er sant, men sist jeg sjekka så fins det vel ikke kraftigere ferdiglaga lasere ute på markedet. Med mindre noen har laga noe nytt iløpet av 2011. Kjøpte min i desember 2010.
Vis hele sitatet...
Du får tak i 2000mw..
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=29763342
Sist endret av Vod0; 19. august 2011 kl. 16:56.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skal ikke tro alt du leser på Finn.no

Har sett flere som legger ut laserpenner som de mener er langt over 1000mw, men de vil ikke si hvilket merke laserpennen er..
med di laserene dere snakker om må jo ha bilbattari for å vare
eller 3500 w lion kansje tilog med 5000w lipo
Sitat av marbes Vis innlegg
med di laserene dere snakker om må jo ha bilbattari for å vare
eller 3500 w lion kansje tilog med 5000w lipo
Vis hele sitatet...
Nei. Det er litium ion batterier som er til Spyderen ihvertfall, og de varer leeeenge. Kjøpte et ekstra batteri for å være på den sikre siden i tilfelle batteriet sugde, men det gjorde det ikke.
hvor kjøper du dem ???
og tror du to slike passer til laseren min ???
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
2000mW blå er mulig i laser penn me da må du ha et kraftig batteri!
2000mW grønn er umulig og få til 2500 kr! for og få 2000mW grønn/rød laser
f.eks

og for og få en blå laser opp til 2W så må du først kjøpe 1w blå laser diode og så peise på med alt for mye strøm til den når ønsket styrke. problemet med dette er at laser dioden blir ubegripelig varm og trenger derfor extremt til kjøling og såklart så forkorter det levetiden på laseren betraktelig
jeg kan med sikkerhet si at den laseren du linker til ikke yter mere enn 1000mW

hvor kjøper du dem ???
og tror du to slike passer til laseren min ???
Vis hele sitatet...
er det batteriene til spyder laseren du mener? isåfall er det disse
de er billige og er et av verdens kraftigste batterier til den størrelsen
Sist endret av StålSkuff; 20. august 2011 kl. 20:38.