Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4564
Hei

Noen som vet om man er nødt til å sitte på coffee shopen for å røyke det man har kjøpt, eller kan man ta det med ut derfra for å for eksempel kose seg litt på hotellrommet
For å svare helt enkelt: Du kan ta med deg weeden ut, ingen krav om at du skal røyke det der du kjøpte det.

På den andre siden; Jeg har ikke sett et hotellrom eller hostel som godtar at du røyker innendørs, det er ganske likt som i Norge.
Hotellrommet er lov. Derimot kan du ikke gå på gata eller andre offentlige steder.
Trådstarter
4 1
Jeg har også hørt at de tillater det på hotellrommene
Sitat av Stangern Vis innlegg
Jeg har også hørt at de tillater det på hotellrommene
Vis hele sitatet...
Merk, det kan være noen hoteller som ikke tillater dette. Derfor kan det være lurt å sjekke ut på forhånd om hotellet er weed friendly.
Trådstarter
4 1
Sitat av Skateward Vis innlegg
Merk, det kan være noen hoteller som ikke tillater dette. Derfor kan det være lurt å sjekke ut på forhånd om hotellet er weed friendly.
Vis hele sitatet...
Jepp, will do
Weed friendly eller ikke. Alle hosteller\hoteller jeg har vært innom tillater ikke at man røyker på rommet.
Har man en balkong er det kanskje anderledes.
Når jeg har leid leilighet på Bulldog så fikk vi fått lov til å røyke ut av vinduet.
Sist endret av pWnani; 5. mai 2011 kl. 01:22.
Har bodd på rundt 10 forskjellige hoteller i Amsterdam, alle har hatt røykeforbud. Men det virker ikke som de bryr seg noe særlig, har røyket inne på alle hotellene og aldri noen som har sagt noe på det så inntrykket mitt er at det er bare å kjøre på.
Nå har de jo fått røykelov i Nederland (på tobakk riktignok), så mulig hotellene har blit enda strengere. De gangene jeg har vært der har det iallfall vært vært røykeforbud på rommene. Jeg ville anbefale å røyke i parken om det er fint vært. Veldig koselig, og masse å se på.
Er forresten røykerom på NH Carlton Hotel
Det kan du se på info når du booker rommet.
Askebeger lå det på bordet óg. Var der for knappe to uker siden
Sitat av Stangern Vis innlegg
Hei

Noen som vet om man er nødt til å sitte på coffee shopen for å røyke det man har kjøpt, eller kan man ta det med ut derfra for å for eksempel kose seg litt på hotellrommet
Vis hele sitatet...
Det varierer litt, men vet ikke hvordan det er med røykeloven nå. Det hostellet jeg bodde på da jeg var der var slik at man kunne røyke på gangen, men ikke rommet. Nå er det sikkert omvendt.

Coffeeshopanbefalinger: Katsu og Grey Area for god kvalitet.
Fikk 200 euro i bot for og røyklegge hele hotellrommet\gangen , men var på et litt bedre hotell.
Var også på et litt jalla hotel der brydde di seg ikke.

røyk ut av vinduet \ ha en balkong anbefales om du skulle røyke på rommet.
Sist endret av fluzixo; 5. mai 2011 kl. 07:07.
Sitat av Deadhorse Vis innlegg
Er forresten røykerom på NH Carlton Hotel
Det kan du se på info når du booker rommet.
Askebeger lå det på bordet óg. Var der for knappe to uker siden
Vis hele sitatet...
Har også bodd på NH carlton nylig, tror det er avdelinger med ikkerøyk/røyk, mitt rom var det hvertfall ikke tillatt å røyke på.

synes dog det er litt stemning og sitte ned i disse coffeshopene å ta seg en puff...

dog litt mer frelst i ecstayen til nederland og hardstyle festene
Jeg har flere ganger bodd på 4- og 5-stjerners hotell i Amsterdam, også etter røykeloven, og har alltid fått røykerom. Kun én av disse gangene lot det seg ikke gjøre, men da ordnet deg seg pga. at vi fikk byttet rom med noen andre. De fleste hotell har gjerne ett eller flere røykerom, selv om de ikke annonserer dette.

Kan også legge til at innehavere og kunder på coffeshopsa driter i om du blander grønnsakene med tobakk. Så lenge du ikke sitter og blåser det i trynet på dem.
Sist endret av caperno; 5. mai 2011 kl. 14:40.
Det er vel fortsatt mulig for turister å røyke der?
Sorry for å stjele tråden din Stangern, men har et spørsmål angående coffee shops selv:

- Sist jeg var der, hadde røykeloven nettopp kommet. Så om du skulle røyke inne i shopsa, måtte det være pure. Mixa du med tobakk måtte du gå utenfor.
Men hørte nå at politiet ikke har myndighet til å åpne og sjekke enhver spliff om de er pure eller blandet med tobakk, så nå er det blitt tillatt igjen å røyke spliffer som innholder tobakk inne i coffee shopsa?

peeeeaaace!
Nei så vidt jeg vet er det ikke tillat, men så lenge du spør pent og ikke lar røykpakken slenge på bordet pleier det aldri og være noe problem. Har ivertfall aldri hatt problemer med og blande med tobakk på cofeeshops
Loven sier at du ikke kan ha mer en 5gram på deg
Min erfaring med Amsterdam er at vi bryr oss mer om lovene enn de gjør selv der nede. Har aldri hatt problemer med røyking av sigg eller spliff på hotell. Har også fått røyket spliff med tobakk i og sigg på alle coffeshopsa jeg har spurt. Har også fått ja alle gangene jeg har spurt om det er lov å ta seg en sigg på pub. 1 euro og du fikk askebeger.

Er du høfflig og spør først så ordner det seg som regel. Ikke vær som de dritafulle britene bare...
Sist endret av Astro Man; 5. mai 2011 kl. 15:42.
Sitat av Weedlover Vis innlegg
Det er vel fortsatt mulig for turister å røyke der?
Vis hele sitatet...
Jada, det weedpasset har ikke blitt tatt i bruk i Amsterdam ennå.


-
Sist jeg var der, hadde røykeloven nettopp kommet. Så om du skulle røyke inne i shopsa, måtte det være pure. Mixa du med tobakk måtte du gå utenfor.
Men hørte nå at politiet ikke har myndighet til å åpne og sjekke enhver spliff om de er pure eller blandet med tobakk, så nå er det blitt tillatt igjen å røyke spliffer som innholder tobakk inne i coffee shopsa?
Vis hele sitatet...
De coffeshopsa jeg var på, og det var mange, sa ingenting på tobakk inne på shopen. De fleste røyka også sigaretter der inne og nærmest alle blanda spliffen med tobakk.
Om det er tillatt, vet jeg ikke, men som jeg så det hadde de ikke noe problem med det. Men det beste er vel å bare spørre han bak disken om det går greit.
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Loven sier at du ikke kan ha mer en 5gram på deg
Vis hele sitatet...
Den legale statusen til Cannabis i Nederland er avkriminalisert, det vil da vel ikke si at det er lovlig i det hele tatt?
"I Nederland er salg av cannabis "ulovlig, men ikke straffbart", noe som gjør at loven ikke håndheves i utsalgssteder som følger disse landsomfattende reglene:

ingen markedsføring eller reklame
ingen form for salg eller bruk av "hard" narkotika
ingen salg til mindreårige (under 18)
ingen salgstransaksjoner skal overstige en viss mengde (for tiden 5 gram)
ingen offentlig forstyrrelse i eller utenfor utsalgsstedet"

- Wikipedia.
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Den legale statusen til Cannabis i Nederland er avkriminalisert, det vil da vel ikke si at det er lovlig i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Riktig det du sier. Men stopper politiet deg, å du har 5g eller mindre, så er ikke det noe stress! Mer enn 5g, å de blir smågrinete..

Å det er vel en 50g "limit" i sjappene. Noe de overstiger til de grader!
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Pumpkin Vis innlegg

Å det er vel en 50g "limit" i sjappene. Noe de overstiger til de grader!
Vis hele sitatet...
Shopsa kan ikke ha mer en 500g cannabis til enhver tid.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
http://www.westcordhotels.nl/hotels/...terdam-3-stars

Jeg bodde her i fjor desember etter røykeloven hadde tredd i effekt.
Der var det lov å røyke på rommene, weed og sigaretter.
Tror du må gjøre som en sa før her, skjekke om det er røykerom på hotellet.

p.s Faktisk så var alle pubbene vi var på lov å røyke sigaretter på. Var til å med et par det var ok å røyke spliffer.
Så ikke ut som noen av coffeeshoppene brydde seg om du putte sigg i spliffen heller.
Sist endret av Navnl0s; 7. mai 2011 kl. 23:32.
En ting jeg ikke skjønner er hvorfor folk drar til Amsterdam og blander prima pot med tobakk.

Har dog forståelse for at folk blander inn tobakk eller andre urter med hasj.
Åssen er weeden i forhold til det du får i norge ? Kunne vært greit og vite når man skal mekke :P
Det kommer jo helt an på åssen kontakter du har. Er jo ikke noe fasit på hvordan weeden du kjøper i Norge er.
Sitat av Kristonio Vis innlegg
En ting jeg ikke skjønner er hvorfor folk drar til Amsterdam og blander prima pot med tobakk.

Har dog forståelse for at folk blander inn tobakk eller andre urter med hasj.
Vis hele sitatet...
Jo det kan jeg fortelle deg, rulla meg først noen feite uten tobakk i. Aldri hostet å harket så mye i hele mitt liv. og bare med litt tobakk hjalp dette utrolig mye for halsen
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Åssen er weeden i forhold til det du får i norge ? Kunne vært greit og vite når man skal mekke :P
Vis hele sitatet...
Er vel ingen her som vet kvaliteten på det du pleier å kjøpe. Det er også stor forskjell på kvaliteten på det man kan kjøpe i Amsterdam. Men sånn generelt så er weeden en god del sterkere i Amsterdam. Når jeg har vært der har jeg alltid mekket med samme mengde som i Norge og det har fungert bra for meg.
Sitat av trippy Vis innlegg
Shopsa kan ikke ha mer en 500g cannabis til enhver tid.
Vis hele sitatet...
My bad, glemte ei 0'e
Å de overgår de 500g'ene glatt! Ååh, savner lukta i de sjappene ;p
Sitat av Skateward Vis innlegg
Hotellrommet er lov. Derimot kan du ikke gå på gata eller andre offentlige steder.
Vis hele sitatet...
mange hoteller har "Røyke-rom"
▼ ... noen uker senere ... ▼
På papiret så skal alle hotellene i Amsterdam være røykfrie,men i praksis så er de ikke så strenge på det. Jeg har også røyka på hotellene der nede og de ansatte har luktet det men bare smilt og ikke nevnt det. Så kos deg og røyk der du vil. Jeg har også gått ute på gata og i parkene og røyket fritt mens jeg har snakket med politiet. Det er jo lov å røyke i amsterdam. Drit kul by som byr på alt et menneske måtte ønske.
Sitat av olechr85 Vis innlegg
På papiret så skal alle hotellene i Amsterdam være røykfrie,men i praksis så er de ikke så strenge på det. Jeg har også røyka på hotellene der nede og de ansatte har luktet det men bare smilt og ikke nevnt det. Så kos deg og røyk der du vil. Jeg har også gått ute på gata og i parkene og røyket fritt mens jeg har snakket med politiet. Det er jo lov å røyke i amsterdam. Drit kul by som byr på alt et menneske måtte ønske.
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov å røyke cannabis offentlig i Amsterdam, men politiet pleier ikke å gjøre noe med det såvidt jeg vet. Likevel, så er det respektløst å røyke rett foran politiet eller andre mennesker, spesielt barnefamilier osv.

Ang. røykerom på hotell så har jeg aldri hatt problemer med det. Har som regel bestilt på forhånd, og opplevde en gang å få ett ikke-røyke rom, men det fikk jeg byttet ut med en ikke-røker som hadde blitt plassert på ett røykerom. Fikk en gang spørsmål fra hotellpersonalet om hva jeg skulle røyke, og når jeg sa cannabis, så så var iallefall ikke det noe problem :)
Sist endret av caperno; 26. mai 2011 kl. 17:45.
Det finnes også hoteller i Norge som har røykerom. Et enkelt hotellrom er ikke underlagt røykeloven.