Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4041
Hei
Jeg er på utkikk etter hodelykt, men vet ikke helt hva jeg skal se etter.
Bruksområde: bor på landet(null gatelys), og trenger å gå til garasjen/hente ved etc, jeg synes også det hadde vært greit å ha når jeg skal skru på bil(holde på i motorrommet). Er ikke aktiv skiløper/jogger, så trenger ikke være verdens beste /letteste.

Pris: så lite som mulig, men vil jo selvsagt ha noe som funker.

Det jeg har funnet til nå: nitecore hc60
Jeg har gått fra Led lenser H14.2r til Led lenser Xeo 19r og jeg er veldig fornøyd.
for min del er lang batteritid og oppladbar ett must da jeg bruker den vær dag.

Men nitecore hc60 er en knall go lykt. og ikke feil og velge den. men Nitecore HC30 er oppladbar
Trådstarter
41 1
Takk for svar. Så på de to lyktene som du har hatt og her, men de er i en annen prisklasse enn jeg ønsker å legge meg. De er sikkert mye bedre, men dette blir sånn "kjekk å ha" / "hyttelykt", så håper å gjøre det billig
Søk på eBay. Drøssevis av billige gode lykter til ditt bruk.
Gå for nitecore hc60 da har du lykt ut livet.
Sist endret av Sterol91; 29. november 2018 kl. 21:05.
Hva er prisklassen du tenker deg?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
120000 lumen? Bullshit. Ikke kjøp det jævla Kina-søppelet. En dag kan det hende at de lærer seg å ikke lyve på specs og produsere varer som ikke suger kølle...
Jeg bruker SupraBeam på jobb og har brukt det merket i hele min tid som mastemontør. Zoomlinsen er ypperlig for variert bruk som turlykt eller pånærhånds fingrearbeid. Kjøpes på Wuerth ikke veldig dyre, har USB lader /m lipo og kan muligens få med konvensjonelle batterier også. Jeg er veldig førnøyd med dem
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Jeg bruker SupraBeam på jobb og har brukt det merket i hele min tid som mastemontør. Zoomlinsen er ypperlig for variert bruk som turlykt eller pånærhånds fingrearbeid. Kjøpes på Wuerth ikke veldig dyre, har USB lader /m lipo og kan muligens få med konvensjonelle batterier også. Jeg er veldig førnøyd med dem
Vis hele sitatet...
Er disse regn sikre? Eneste jeg savner er stropp over hodet.
Aldri opplevd problem med regn, batterikassen har grom gummipakning og lokket sitter hardt. Lyktehuset virker også tett og knappen sitter på undersiden av lampen så den skjermes greit.

Disse har stropp over hodet som kan tas av om ønsket.
Sist endret av Toreokjeks; 30. november 2018 kl. 21:24.
Hadde jeg kjøpt en ny lykt nå, så ville jeg valgt en oppladbar lykt. Synes de med batteri mister sin fulle effekt for fort, og kan heller ikke bytte batteri hele tiden.

Mammut, petzel og led lenser vet jeg har gode lykter i alle prisklasser
Sist endret av Vod0; 30. november 2018 kl. 21:30.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hadde jeg kjøpt en ny lykt nå, så ville jeg valgt en oppladbar lykt. Synes de med batteri mister sin fulle effekt for fort, og kan heller ikke bytte batteri hele tiden.

Mammut, petzel og led lenser vet jeg har gode lykter i alle prisklasser
Vis hele sitatet...
Ekstra fint om man kan kjøpe et ekstra oppladbart batteri vedsiden av. Eneste grunne jeg har kommet over for å bruke konvensjonelle batterier er om man ikke har tilgang på strøm og skal bruke lykten lengere en ert batteri holder.

Men det er kjipt som du sier, de mister sin fulle effekt for fort.
Trådstarter
41 1
Takk for mange gode svar. Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 500 max, noe billig greier altså, evt 550 så jeg får råd til nitecore hc 60��

Skal se på de ebaygreiene, kanskje det er noen som er greie nok?
Sist endret av raakken; 30. november 2018 kl. 23:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har denne selv og er veldig fornøyd.
Men tror denne gjør samme nytta

Veier lite og lett å tilpassse hode.
Oppladebare (utskiftbare) batterier er en stoooor fordel.
Sist endret av Bill_Gates; 1. desember 2018 kl. 09:38.
Når det kommer til batterier må vel led lenser h142r være kongen. Den har man oppladbar batteri pakke av 2x 18650 Man kan også bruke 4aa eller aaa. Eller 4 av de som er halvparten så lange som 18650.
Skilhunt H03r og et batteri kan du fint få kjøpt under 500,-.
Fekillix: hvor, og er den mye bedre er nitecore hc60?
Sitat av BomberMan Vis innlegg
120000 lumen? Bullshit. Ikke kjøp det jævla Kina-søppelet. En dag kan det hende at de lærer seg å ikke lyve på specs og produsere varer som ikke suger kølle...
Vis hele sitatet...
Hvem er "de"?

Hvis du mener kineserne generelt så er det på tide å våkne opp - den dagen har for lengst blitt historie.

Hvorfor tror du hele hæren til USA bruker DJI sine droner? Hvordan har det seg at verdens størstec computer såvel som teleskop befinner seg i Kina? Løyet på specs, eller?

Det er de elendige, bakstreverske, feilaktige og arrogante missopfattningene du representerer som gjør at Norge er på vei baklengs inn i fremtiden.

Alle som går på videregående i dag, vil måtte dra til eksempelvis Kina, om de skal få en oppdatert utdannelse. I mellomtiden sitter vi her på berget og ler av de smaløyde gulingene og den stjålne patenten på riskokerne deres.

TILLEGG: Jeg snakker så klart om teknologi her. Vi vil sikkert være best på kjønnsforskning og sånt i all fremtid.
Sist endret av Tøffetom; 1. desember 2018 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruker selv Magicshine fra XXL. Går turer daglig med bikkja i skogen nå som det er mørketid. Har 2.stk
En til sykkel, en til tur med bikkja.

Følger med ekstra lite batteri, som er beregnet til baklykt sykkel. Kan brukes som reserve, går du fri for strøm på det største.

Egen stropp til hodelykt i pakken. Peiser som regel batteriet i hetta på jakka/genseren. Kan forsåvidt feste den i stoppen på hodelykta, men er en smule knotete. Brukt min i over ett år. Mer eller mindre daglig.

https://www.xxl.no/magicshine-ms-606...124405_1_style
Skal jeg Google det for deg raakken? Gearbest er en ok side, der får du den for rundt 300. LINK. Så kjøper du en kvalitets 18650 i tillegg.

Den er en såkalt multi-flashlight. Jeg har en lignende ArmyTek Wizard Pro som jeg liker veldig godt. Hodelykt når du trenger det, vanlig lommelykt når det er hendig. God magnet du kan bruke til å sette den fast til ting for å bruke som arbeidslys.
Jeg er selvsagt klar over at den selges i utlandet, om du ble fornærmet for at jeg spurte, må jeg beklage. Jeg ønsker å handle i norge, med norske garantier(kortere å sende inn ved evt feil), samt at en lykt til 300, fort går over 350kr grensa, og da er en ikke 300 lengre.

Ser også at dette lett baller på seg. Hc65 ser jo også bra ut�� samt olight hr2 Nova, fenix hl60r, osv...
Kan du gå opp til Hc65 så må det være det beste valget for deg som er innen for dine kriterier
Sterol91: da blir det nok den. Er bare 100 kr mer
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hvis du mener kineserne generelt så er det på tide å våkne opp - den dagen har for lengst blitt historie.
Vis hele sitatet...
I det tilfellet her var det altså snakk om 120kLm. Om einingene ikkje er åpenbare, tilsvarer det 175 watt frå ei lyskjelde i det spektrumet der auget er mest følsomt - eller realistsisk sett en LED på ca. 5-700W.

Dreve av ei 18650-celle.

Bomberman sin skepsis er velplassert.
Vil anbefale Nitecore HC30.
Grunnen er enkel: Denne kan også brukes som en normal lykt. Og f.eks henges fast i en lomme med medfølgende clips.

Eneste fordelen HC65 har i forhold til HC30, er rødt og oransje lys. (For å unngå å ødelegge nattsynet). Ikke normalt noe du har brukt for, så fremt du ikke skal gå perioder uten lys eller lese kart.
Sist endret av Blackkoz; 2. desember 2018 kl. 16:57.
Blackkoz: Satan!! Er du klar over hvor lang tid jeg bruker på å bestemme meg?���� Har sett alt jeg kunne finne om hc65, og så kommer du og sier hc30/33. Du må si noe mer her, jeg kjøper jo ei hodelykt for å ha den på hodet, men...?
Er ikke lett og finne riktig, Men personlig ser ikke hvorfor jeg skulle ønske hond lykt når jeg har hodelykt.

HC30, 60 og 65 har alle samme Led chip og bruker ett 18650 batteri og har Max 1000 lumen, så må du selv se hva du føler du får bruk for.
Utifra denne diskusjonen kommer jeg til og kjøpe meg en HC60 for og ha i hanskerommet. Det er fordi da følger det med alt jeg trenger.
HC30 leveres uten batteri.

Her er 15% på HC60
https://www.milrab.no/ps/nitecore-hc...-p/c/p10711467
Sist endret av Sterol91; 2. desember 2018 kl. 19:19.
Hc33 har vel 1800 lumen.
Takk, har sett det tilbudet. Det koster vel 699 for hc65, men klarer ikke helt å finne forskjellen mellom de, bortsett fra en knapp
Sitat av raakken Vis innlegg
Hc33 har vel 1800 lumen.
Takk, har sett det tilbudet. Det koster vel 699 for hc65, men klarer ikke helt å finne forskjellen mellom de, bortsett fra en knapp
Vis hele sitatet...
Japp men der følger det heller ikke med batterier, og ang lumen er 1000 nokk i haugvis
Ahh, ok. Har noen liggende men greit å ha i bakhodet. Har du peil på hva forskjellen er på hc 60 og hc 65?
På 65 har du ett lys til . Det er rødt eller Orange og skal brukes for og ikke miste nattsyn. Men kan også brukes til andre ting. Du taper ikke noe og velge 65 over 60.
Takk����