Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 7290
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
En eller anna retard har tagga inngangspartiet på leilighetskomplekset mitt. Åssen går jeg fram for å finne ut av hvem det er?
Sett opp kamera. Evt stå utenfor å spør alle som passerer «var det du som tagga?» med en anklagende tone.
HAHAHA

Vel du kan notere ned taggen og holde meg murvegger, tak, tuneller osv og se om du ser noen som tagger det samme.

Er umulig hvis du ikke kjenner noen eller du tar personen på fersk gjerning...
Vell, om du vil være etterforsker kan du følge med på graffitiscenen i byen du bor i på Instagram. Håpe personen har postet noen tags, og kanskje har postet bilde av ansiktet sitt eller annet avslørende.
Stort mer er det ikke du kan gjøre med mindre du har planer om å infiltrere miljøet

Kamera kan være litt styr å få lov til å sette opp. Er veldig få bygg som har kamera mot inngangspartiet fra utsiden.
Det vanlige er å henge opp et skilt om kamera på porten/døra, så sette kameraet opp inne, bak porten. Antar dette er for at kameraet ikke skal filme offentlig fortau, men deres egen eiendom.

Disse kameraene/skiltene kan da virke avskrekkende for mange, men mange bryr seg ikke da det er lett å ikke vise ansiktet sitt. Og overvåkingskamera er stort sett ubrukelig mot graffiti. Med mindre det fører til utrykning har det liten effekt.

Men for å faktisk finne ut hvem det er må du ha felles kjente, eller andre som tyster i miljøet.
Sist endret av KjemikalieX; 26. september 2018 kl. 13:19.