Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1060
Ja.. da skulle jeg gjøre ting jeg ikke kunne...
Kort forklart, jeg skulle legge inn compiz og få den fancye cuben, på en eller annen måte har jeg klart kunstykke og fjerne alt fra skrivebordet..
Menyen som ligger på venstresiden på skrivebordet er også borte så jeg kommer meg ikke inn på noen programmer, å ikke inn i compiz for og få tilbake dem gammle innstillingene..

Mulig og starte noen programmer fra terminalen?
Eller noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre ?

Kjører ubuntu 11.10
Det er mulig å starte programmer fra terminalen. Prøvd å slå av og på datamaskinen?
Trådstarter
6 2
Sitat av emptychange Vis innlegg
Det er mulig å starte programmer fra terminalen. Prøvd å slå av og på datamaskinen?
Vis hele sitatet...
Har prøvd restart ja..

Hva må jeg skrive i terminal?
Får du opp selve terminalen eller ser hele skjermen ut som en terminal?
Trykk alt + f2
Trådstarter
6 2
Ser bare skrivebordet.
Får opp terminalen når jeg trykker ctrl-alt-t

Sitat av NiteOwl Vis innlegg
Trykk alt + f2
Vis hele sitatet...
Skjedde ingenting.
Det skal være mulig å starte et program fra terminalen ved å bare skrive inn navnet på programmet.

Skal sies at jeg ikke har prøvd dette selv..
Bruk programnavn &

& gjør at programet kjører selv om du lukker terminal vinduet..
google foreslår å skrive: gconftool-2 -- recursive-unset /apps/compiz
Dette skal i teorien resette konfig til compiz.. Etterpå er en restart på sin plass.
Trådstarter
6 2
Sitat av snuskatten Vis innlegg
google foreslår å skrive: gconftool-2 -- recursive-unset /apps/compiz
Dette skal i teorien resette konfig til compiz.. Etterpå er en restart på sin plass.
Vis hele sitatet...
Skjedde ingenting når jeg skreiv inn den koden, googlet litt og fant ut at det var 2 til koder jeg måtte skrive.
Legger ved en link til siden jeg fant... i tilfelle noen andre kødder det til :P
http://www.webupd8.org/2011/04/how-t...-icons-or.html

Takk for hjelpen folkens!!