Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 7083
Så, jeg søkte om studentbolig i oslo i april. Søknaden er registrert da, men jeg har ikke fått tildelt noen bolig.
Burde jeg begynne å freake (hehe) ut?
Burde jeg ringe dem? Hvor fucked er jeg?
Om du ikke får plass finner du deg alltids en billig hybel eller plass på et kollektiv. Ikke freak ut.

Du må da ha mottatt informasjon om når boligene blir delt ut?
Sitat av EoT Vis innlegg
Om du ikke får plass finner du deg alltids en billig hybel eller plass på et kollektiv. Ikke freak ut.

Du må da ha mottatt informasjon om når boligene blir delt ut?
Vis hele sitatet...
Alt jeg fikk vite var at jeg ville få beskjed +tidligst+ to måneder før studiestart. Det var forrige uke...
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Alt jeg fikk vite var at jeg ville få beskjed +tidligst+ to måneder før studiestart. Det var forrige uke...
Vis hele sitatet...
Send en mail eller ring dem. Godt mulig du ikke fikk plass, da er det bare å begynne å lete etter hybel. Lykke til
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 5. juli 2011 kl. 18:02.
Ring Sio senteret. Det er null problem og flere ganger har det også vært mulig å få bolig på dagen :-)

Hvis du kommer langtveisfra så blir du prioritert uansett, er ikke som om du ender opp på gata.
Jeg fikk studentbolig 2 uker etter semesteret var startet. Ble litt pendling og soving hos venner i starten, men det løste seg.

Er alltids håp.


Til andre så vil jeg anbefale å søke litt tidligere en april. Mange starter å søke ett år før de faktisk skal flytte.
Sist endret av Mr. Flash; 5. juli 2011 kl. 18:20.
Jeg f.eks fikk ikke studentbolig de første 6 måneder jeg var student men samtidig så bor foreldrene mine 10min~ utafor Oslo grensa og jeg kunne bo der inntil videre.

Jeg ble da nedprioritert fordi andre (som deg selv) med større behov trengte sted å bo.
Vel, jeg ER fucked. Ringte dem i dag, jeg er nr 108 på ventelisten i en studentby som har ca 1600 boliger. Dama på telefonen var vennlig og sa at jeg bare kunne vente og se, men sjansene for at 100stk plutselig flytter ut er vel...lik null...
Og med jobb har jeg ikke tid til å reise helt til oslo for å gå på visninger (og selv om jeg tar meg tid, er jeg dårlig på slik... Jeg gjør ikke gode førsteinntrykk)

Jeg er helt nedtrykt av angst og skrekk altså...
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Vel, jeg ER fucked. Ringte dem i dag, jeg er nr 108 på ventelisten i en studentby som har ca 1600 boliger. Dama på telefonen var vennlig og sa at jeg bare kunne vente og se, men sjansene for at 100stk plutselig flytter ut er vel...lik null...
Og med jobb har jeg ikke tid til å reise helt til oslo for å gå på visninger (og selv om jeg tar meg tid, er jeg dårlig på slik... Jeg gjør ikke gode førsteinntrykk)

Jeg er helt nedtrykt av angst og skrekk altså...
Vis hele sitatet...


Er sikkert en del som flytter litt etter semesterstart. Har du kun søkt på en studentbolig? Lønner seg å søke på mange fler.

Er det Kringsjå/Fjellbirkeland eller Sogn det er snakk om?
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Er sikkert en del som flytter litt etter semesterstart. Har du kun søkt på en studentbolig? Lønner seg å søke på mange fler.

Er det Kringsjå/Fjellbirkeland eller Sogn det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Jeg søkte på seks forskjellige, som er maks tillatt. Og det er snakk om Kringsjå... sukk
prøv å finn en sofa hos noen kompiser så lenge, slikt ordner seg alltid til slutt! Det viktigste er at man titter innom skolen første skoledag for registrering, resten er ca 2 uker fri før det starter uansett..
Akkurat det samme skjedde meg med ved Universitetet i Tromsø ifjor, jeg fikk heller ikke hybel, men selv om jeg er fra Stavanger reiste jeg opp for å finne noe, men det var Nada ledig på det private markedet heller... Da tenkte jeg det samme som deg, "Jeg er Fucked".
Men alle de hundre studentene som ikke fikk hybel ble hentet inn av noe som het Nødhjelpa ( Jeg tror dette er noe de fleste store skoler og universitet har) og plasserte oss på en gammel skole. Tro meg det var Jævlig kjipt å bo der sammen med 100 andre studenter som delte på 1 kjøleskap og 2 toaletter, men selvfølgelig bedre enn ingenting, så ta kontakt me studentsamskipnaden på skolen din og hør om de har det samme systemet der også
Kan ikke NAV hjelpe der? Ifølge det jeg har hørt, så har de ikke lov til å la deg bo på gata "De skal kunne finne et sted du kan bo"?

Ellers ville jeg prøvd andre studentboliger. eneste jeg vet om er Anker studentbolig..
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Jeg søkte på seks forskjellige, som er maks tillatt. Og det er snakk om Kringsjå... sukk
Vis hele sitatet...
Da ville jeg vært like glad om jeg ikke fikk. Kringsjå er blant de dårligste studentboligene sett etter standard.
Alt er bedre enn ingenting når det kommer til husrom.

Uansett, markedet kryr av hybler i Oslo. Selv er jeg å titter på markedet ganske så ofte.
Kvaliteten er veldig varierende, og prisen er også ekstremt varierende. 6000 ,- per mnd kan gi deg en hybel på 7kvm eller 20kvm, alt ettersom hvor heldig du er.
Har du søkt på møblert/umøblert? Når jeg søkte fikk jeg beskjed om at det var færre søkere på umøblert så lettere å få plass. Fikk umøblert hybel på sogn rundt julitider.

Og uansett hvilken bolig du får tildelt, takk ja! Selv om du må bo med dårlig standard på Kringsjå i begynnelsen, så har du mulighet for å søke intern flytting innen SIOs boliger. Du vil da være prioritert over nye søkere.
Jeg har søkt på møbler og umøblert. Jeg er villig til å ta HVA SOM HELST, jeg trenger bare et sted...
Det verste er at jeg har både en søster og venner i oslo, hva jeg frykter mest er å måtte snylte på dem...

Forressten, hvordan søker jeg om lån før jeg vet hvor jeg skal bo?
Hva skal jeg gjøre? Tør jeg bare å vente?
Ser tråden har beveget seg litt videre siden jeg postet sist (bra du ringte!).

Du kan søke om studielån så lenge du kommer inn/har kommet inn på en skole, det har ingenting å si om du har noe sted å bo.

De fleste som søker pleier vel faktisk få plass på sogn (virker sånn for meg ihvertfall, alle mine venner endte der første årene).

Har du hørt om det er plass på andre steder der du søkte? Du står på venteliste til Kringsjå men resten vil vel også gå bra?

Det er veldig lett å flytte internt i Sio systemene, enkelte steder får du aldri plass til å bo med mindre du bor i en annen sio hybel et annet sted.
Sist endret av flexd; 9. juli 2011 kl. 12:32.
Sitat av flexd Vis innlegg
Du kan søke om studielån så lenge du kommer inn/har kommet inn på en skole, det har ingenting å si om du har noe sted å bo.
Vis hele sitatet...

Det er vel ikke helt riktig?

Mener jeg måtte skifte adresse, for å kunne få fult stipend og lån. Hvis man f.eks har adresse hjemme hos mor, så får man ikke fult stipend.
Sist endret av Mr. Flash; 9. juli 2011 kl. 15:22.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Det er vel ikke helt riktig?

Mener jeg måtte skifte adresse, for å kunne få fult stipend og lån. Hvis man f.eks har adresse hjemme hos mor, så får man ikke fult stipend.
Vis hele sitatet...
Men du får likevel fullt lån. Stipend innebærer at deler av lånet ditt omgjøres til stipend, altså at du får det.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Men du får likevel fullt lån. Stipend innebærer at deler av lånet ditt omgjøres til stipend, altså at du får det.
Vis hele sitatet...
Man mottar vel rundt 40 000 i halvåret i stipend og lån. Hvis man fortsatt har bostedadresse hjemme, så vil man kun motta rundt 20 000 i halvåret, noe som tilsvarer stipendet.

Altså, man mottar kun stipendet. Gunstig, da man ikke trenger å betale tilbake noe, selvom man stryker på eksamen. Men da må man leve på havregryn hver dag.
Hvis foreldrene bor i Stavanger og han/hun søker om studielån (og man må oppgi hva man går på) så burde det jo gå bra.

Du får ikke borteboerstipend hvis du bor hjemme, men det er jo ikke tilfellet her. Lån vil man uansett få
Sitat av flexd Vis innlegg
Hvis foreldrene bor i Stavanger og han/hun søker om studielån (og man må oppgi hva man går på) så burde det jo gå bra.

Du får ikke borteboerstipend hvis du bor hjemme, men det er jo ikke tilfellet her. Lån vil man uansett få
Vis hele sitatet...

Det er riktig.

Men jeg har lest om folk som har blitt tatt for å lyve på adressen til SIO, og de måtte betale tilbake pengene de urettmessig hadde mottat. Så det anbefales ikke i lengden.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Man mottar vel rundt 40 000 i halvåret i stipend og lån. Hvis man fortsatt har bostedadresse hjemme, så vil man kun motta rundt 20 000 i halvåret, noe som tilsvarer stipendet.

Altså, man mottar kun stipendet. Gunstig, da man ikke trenger å betale tilbake noe, selvom man stryker på eksamen. Men da må man leve på havregryn hver dag.
Vis hele sitatet...
Tull.

Hentet fra lånekassens hjemmesider.

Sitat av Lånekassen
Utdanningsstipend og lån (basisstøtte)

Hjemmeboere - maksimalt beløp
Utdanningsstipend kr 0
Lån kr 9 080 per måned
Samlet utdanningsstøtte kr 9 080 per måned

Borteboere - maksimalt beløp
Utdanningsstipend (etter bestått eksamen) kr 3 632 per måned
Lån kr 5 448 per måned
Samlet utdanningsstøtte kr 9 080 per måned
Vis hele sitatet...
Ergo får du 0 kroner i stipend dersom du bor hjemme, men du kan likevel motta like mye penger som om du bodde borte fra foreldrene. Alt er da lån. Dersom du bor borte kan du få nesten halvparten av lånet i stipend.

Slutt å uttale deg om ting du tydeligvis ikke aner noe om, du forvirrer folk!
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Det er vel ikke helt riktig?

Mener jeg måtte skifte adresse, for å kunne få fult stipend og lån. Hvis man f.eks har adresse hjemme hos mor, så får man ikke fult stipend.
Vis hele sitatet...
Jeg bare satt ikke opp noen adresse på søknaden, men ba om å få brev i posten. Da fikk jeg bare svar om at jeg skulle sette inn adressen i "profilen" når jeg visste.

Som sagt, jeg bryr meg ikke om hvor det er, bare jeg har et tak over hodet.
Jeg var nr 84 på venteliste på førsteprioritet, St. Hanshaugen, men hun på telefonen mente sjansen var mindre siden det var færre boliger der...

Du som sa dine venner kom inn på Sogn (som jeg GJERNE vil inn på, da det vel er den billigste? Selv om man må dele bad med mange...), vet du hvor de var i ventelisten?
Var jeg deg ville jeg søkt etter rom i bofellesskap, det er som regel kjapt å få da de som regel er ledig med en gang + at da ligger rommet ditt i en allerede møblert leilighet og de er som regel ganske billige sammenlignet med hybel.

Hvis du går for egen kåk ville jeg avertert selv,hvertfall hvis du har norskt navn pleier det å være greit, annonserte leiligheter får som regel stor pågang nå i studentrushet.
Det er fortsatt to måneder til studiestart, så det er gode sjanser for at det blir noe ledig før den tid. Mange som flytter ut, eller takker nei til boliger. Tror ikke du trenger å uroe deg så veldig, men det kan jo være lurt å kikke litt på det private markedet. Bor du langt fra Oslo? De som bor et visst stykke unna byen blir prioritert, og det gjør førsteårsstudenter og. Ellers kan du jo ta deg en tur til Kringsjå, det er endel folk som leier ut hybler for et semester fks.
Eventuelt så kan du legge ut en annonsen på hybel.no. Jaktet i fjor etter leilighet/hybel i flere måneder. La ut annonse på hybel.no, under en uke etter så signert jeg leiekontrakt på nyoppusset leilighet 55kvm på Grünerløkka. 9000kr inkl. varmt vann. Skader hvert fall ikke prøve
Trådstarter
Sitat av MexiGüt Vis innlegg
Eventuelt så kan du legge ut en annonsen på hybel.no. Jaktet i fjor etter leilighet/hybel i flere måneder. La ut annonse på hybel.no, under en uke etter så signert jeg leiekontrakt på nyoppusset leilighet 55kvm på Grünerløkka. 9000kr inkl. varmt vann. Skader hvert fall ikke prøve
Vis hele sitatet...
Takk, tenker jeg skal prøve det faktisk, selv om det koster litt dyrebare kroner.
Men...9000kr for en person pr måned???? kanskje jeg er bortskjemt, men jeg betalte aldri mer enn 3700kr i Bergen. Selv om jeg får en del penger etter ferien, utenom lån, så vet jeg ikke hvordan jeg skal ha råd til 9000kr, pluss strøm, osv, hver eneste måned...
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Takk, tenker jeg skal prøve det faktisk, selv om det koster litt dyrebare kroner.
Men...9000kr for en person pr måned???? kanskje jeg er bortskjemt, men jeg betalte aldri mer enn 3700kr i Bergen. Selv om jeg får en del penger etter ferien, utenom lån, så vet jeg ikke hvordan jeg skal ha råd til 9000kr, pluss strøm, osv, hver eneste måned...
Vis hele sitatet...
Glemte å si at det er en såkalt 3 roms. To soverom, så vi deler beløpet. 4500kr i måneden :-)
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Takk, tenker jeg skal prøve det faktisk, selv om det koster litt dyrebare kroner.
Men...9000kr for en person pr måned???? kanskje jeg er bortskjemt, men jeg betalte aldri mer enn 3700kr i Bergen. Selv om jeg får en del penger etter ferien, utenom lån, så vet jeg ikke hvordan jeg skal ha råd til 9000kr, pluss strøm, osv, hver eneste måned...
Vis hele sitatet...
Les mitt innlegg over, du må søke etter rom i bofellesskap. Det er helt klart billigst, hvis ikke du kan spleise med kompiser, da får du ett rom i en møblert større leilighet som du deler med andre. Dette koster fra hvis du er heldig 3500,- til 4500-5000,-
De som allerede bor der kan introdusere deg for den nye byen du skal bo i, kanskje også kjæreste eller de kan være jævlig ukule, men da er du etablert i byen å kan mye lettere finne deg egen kåk eller ett kolektiv du kan trives i.
Sett inn annonse i lokalaviser i Oslo(?) så får du nok napp.
Det er mange som ikke vil legge ut info på finn, for så å bli nedringt av søkere.
Om du skriver en fin liten notis i avisen, nevner at du er sikker betaler og rolig, og evt andre ting, kommer du langt. Jeg fikk ikke bolig til studiestart i 2010, men fikk 10+ telefoner dagen min annonse kom i avisen.

Lykke til!
Dessverre tror jeg ikke du kan basere deg på at mange vil flytte ut ved studiestart, da de fleste som har kontrakt hos SIO på leie av hybel/leilighet har oppgitt sluttdato for studier. De får dermed tildelt en kontrakt som vil vare omtrent til de slutter på studiet, ihvertfall ikke noe betraktelig lengre. Som regel får en ikke engang tildelt kontrakt for hele studieperioden. SIO krever at en signerer ny kontrakt i god tid før utflyttingsdato som er satt på den gamle kontrakten, dersom en ønsker å beholde leiligheten. Dermed kan de skape en forutsigbarhet i hvor mange leiligheter som kommer til å være ledige ved studiestart, og det er med dette som grunnlag at de tildeler studentboliger.

Derfor ville jeg ikke basert meg på å rykke langt frem i køen om jeg var deg, men heller sikret meg ved å undersøke mulighetene for å få leid noe på det private marked. Et kollektiv er ikke dumt, særlig siden de som allerede bor der sannsynligvis kan gi deg noe mer nøytral informasjon om boforhold enn utleier vil oppgi.

Jeg ville altså søkt på det private og ordnet noe midlertidig, samtidig som jeg satte meg opp for et nytt søk på SIO nå, til jul. Til jul er det nemlig en del som flytter ut, feks. medisinstudenter som går ut i turnus til jul. Dersom du søker nå vil du stille rimelig langt fram i køen av søkere, og ja, du må søke på nytt siden du sannsynligvis ikke får tildelt noe i denne omgang.

Det er da viktig å være oppmerksom på oppsigelsestiden på leieavtalen du eventuelt inngår med en privat utleier. Dersom den ligger på 2-3 måneder er det allright, da du sannsynligvis vil få beskjed av SIO innen slike tidsrammer før innflytting. Du kan da si opp den leiligheten du har benyttet deg av midlertidig, og gå for SIOs løsning, uten å på noe tidspunkt risikere stor usikkerhet rundt hvor du skal bo.

Jeg vil ikke råde deg til å bare dukke opp og satse på at ting ordner seg. Planlegging lønner seg som regel, og med litt gjennomtenkte valg nå kan du ordne deg på en måte som selvsagt ikke er ideell, men som er grei.

Jeg har selv bodd i Tøyen (Enerhaugen) studentbolig, som er flotte leiligheter. Dersom du vil bo med en kompis, skriv dere opp som et par, ja SIO tror dere er homser, care. Da får man 50 kvadrat for 7200 i måneden, inkludert strøm, internett og kabel-TV, samt tilgang til T-bane med alle linjer. Fordelen med den blokka er at etterspørslen ikke er for stor, de fleste vet ikke engang at det finnes studentboliger på Tøyen, og de fleste antar at de er crap. Men tvert om.

Lykke til.
Trådstarter
Latterlig at det koster 500kr å sette inn 'ønskes leid' annonse på finn.
Hybel.no derimot er gratis da.

Men hvilke aviser burde jeg sette inn annonser i? Jeg vet egentlig lite om oslos lokalaviser... Og hvor mye pleier det koste?
Vil tro hybel.no er det beste valget generelt.
Avisene er utdatert på det området =)

totaltsett så er det lurest å leite etter hybel selv. Ikke så ekstremt mange som gidder å leite etter leietager, da de kun trenger å legge ut annonse, og får så 100-200 svar av forskjellig kaliber.
Sist endret av Blackkoz; 10. juli 2011 kl. 20:58.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vil tro hybel.no er det beste valget generelt.
Avisene er utdatert på det området =)

totaltsett så er det lurest å leite etter hybel selv. Ikke så ekstremt mange som gidder å leite etter leietager, da de kun trenger å legge ut annonse, og får så 100-200 svar av forskjellig kaliber.
Vis hele sitatet...
Det er mange som ikke gidder det rushet en annonse innebærer, men heller leter etter leietager selv.

Aftenaften er ikke utdatert, den har en dag i uken og brukes gjerne av "godt voksne" noe som gjerne er litt billigere, mens en spekulant gjerne vil ha 200 på døra for å få opp pris.

Hvis du kan skrive i en annonse at du er: stille og rolig, ikkerøyker, jente og i tillegg har norskt navn kan jeg garantere respons.
Trådstarter
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Det er mange som ikke gidder det rushet en annonse innebærer, men heller leter etter leietager selv.

Aftenaften er ikke utdatert, den har en dag i uken og brukes gjerne av "godt voksne" noe som gjerne er litt billigere, mens en spekulant gjerne vil ha 200 på døra for å få opp pris.

Hvis du kan skrive i en annonse at du er: stille og rolig, ikkerøyker, jente og i tillegg har norskt navn kan jeg garantere respons.
Vis hele sitatet...
Aftenaften??
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Aftenaften??
Vis hele sitatet...
Aftenposten aftenutgave.

http://no.wikipedia.org/wiki/Aftenpo...sutgaven_Aften
Sist endret av AtXbYeA; 11. juli 2011 kl. 20:46.
Trådstarter
Ah, takk.
Jeg fikk faktist ett svar på hybel.no annonsen. Men personen oppgir en hotmail.co.uk (ikke .com) adresse, noe som gjør meg litt mistenksom... Er det det hele tatt mulig å få en hotmail.co.uk adresse?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Ah, takk.
Jeg fikk faktist ett svar på hybel.no annonsen. Men personen oppgir en hotmail.co.uk (ikke .com) adresse, noe som gjør meg litt mistenksom... Er det det hele tatt mulig å få en hotmail.co.uk adresse?
Vis hele sitatet...
Det er mulig, men dersom personen brått svarer deg på engelsk, befinner seg i utlandet og hevder det er umulig å komme på visning er det sannsynligvis et klassisk svindelforsøk du bør styre unna.
Trådstarter
I dag fikk jeg denne mailen:

Hei, her er bildene av leiligheten min, har det vært mitt hjem og jeg bodde i den med min kone, før jeg vant en budgivning i en olje fast, og nå flyttet til London nylig og siden mitt opphold vil være for en langsiktig Jeg er på jakt etter en troverdig og pålitelig person, som vil være i stand til å ta godt vare på leiligheten min og holde den i god stand for tid, at de skal tilbringe i leiligheten min. Jeg har gjort med leie rimelig grunn, tror jeg det vil ikke være lett å få en leietaker fra over her, og jeg er ikke etter penger, men en fin og troverdig person, vil de kunne beholde leiligheten min på en svært god stand , og vil også være i stand til å betale månedlig leie avgift uten problemer. Og siden jeg er en veldig travel mann, så jeg har tildelt en advokat for å håndtere utsendelse av nøkler og dokumenter til deg, vil han opptre som min advokat for leiligheten. Her er noen detaljer om leiligheten, er det møblert, med en vask Machin, og har en balkong, kjøkken skap er intakt, og leiligheten størrelsen er 55m ², og om leie, vil det bare dekke internett, kabel-TV og varme, men det vil ikke dekke kraften som skal være rundt 350 kroner, månedlig, har jeg sendt deg den månedlige leieavgift og adresse, så vel i min forrige post til deg, så du kan gå og sjekke huset ut for deg selv, som jeg ikke vil være tilgjengelig for å gi deg en omvisning i huset. så hvis du er interessert i denne leiligheten, bes komme tilbake til meg, og jeg vil ha min advokat komme tilbake til deg med ytterligere detaljer. Men før jeg fortsetter med advokaten min, ville jeg be deg fylle ut nødvendige opplysninger nedenfor, slik at de kan nås før vi kan gå videre med avtalen


fullt navn
Hjem Telefon ()
fødselsdato
Andre Phone ()
nåværende adresse
apt #
By
stat
zip
Grunner for Leaving
Telefon ()
Er du gift
Hvor mange mennesker vil bo i huset
Har du et kjæledyr
yrke
Flytt I Dato
Hvor fort kan du få depositum sendes
Hvor raskt vil du motta nøklene og dokumenter av huset
Lei / mnd:
Innskudd gebyr: 3500
Vis hele sitatet...
kr.



det er en klar svindel...sant?
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
I dag fikk jeg denne mailen:

kr.



det er en klar svindel...sant?
Vis hele sitatet...
Ja titotegn
Trådstarter
Sitat av Tokis Vis innlegg
Ja titotegn
Vis hele sitatet...
"titotegn"? hvem er tito?

Jeg mener...veldig mistenksomt, men kan det være ekte? Hva kan jeg spørre for å sjekke? Tingene har spør om er jo greit å svare på, og spør han om kontonummer/personnummer/depositum uten møte, VET jeg at det er en svindel. Men bør jeg svare på denne og se hva han sier videre?
Trådstarter
Jeg mener, hva gjør man egentlig om man ikke finner seg et sted å bo? Virker som det er 500 studenter per hybel i denne hovedstaden vår... Life is fair, my ass.

Jeg ringte akkurat til dem, SiO, og jeg har rykket fram hele tre plasser i ventelisten
For så vidt, så er det ikke lenger betydelig *hvor* du kommer fra, men derimot om du er under 23 år...
Trådstarter
Oppdatering:
For de som bryr seg, så har jeg fikset hybel på det private markedet. Sentralt, Frogner, relativt billig, 3500 inkl. strøm, den eneste nedsiden er at det ikke akkurat er The Plaza. Litt skitten, gammelt slitt hus, og matlukt til de grader. Men jeg er fornøyd. Grei pris, greit sted. Kan alltids vurdere SiO bolig til etter jul eller neste år.

Takk for all hjelp og sympati, folkens!
▼ ... noen uker senere ... ▼
En liten ting til, håper dere gidder svare:

Jeg har signert kontrakt, betalt første måneds leie, så alt skal være fikset. Allikevel får jeg ikke kontakt med leietageren denne måneden. Denne skremmer meg litt, da jeg må få fastsatt akkurat når jeg kan flytte inn (kontrakten sier 1 sep, men vi bli enige om at jeg kunne, hvis jeg ville, flytte inn 15 august)
Som dere nok forstår er jeg ekstremt paranoid av meg, og er plutselig livredd for at det er snakk om en veldig komplisert svindel... Hjelp meg med å roe med ned folkens