Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2736
dama er i usa for tiden og jeg vil gjerne ringe henne billigere. derfor har jeg nå kjøpt 1 stk abonnement for å ringe til USA, nummeret hennes er et norskt nummer. får ikke ringt henne selvom jeg taster +01 som retningsnummer. noen som veit hva som må gjøres? på forhånd, takk
Du må ringe det norske nummeret, altså med +47 som retningsnummer.
Kan ikke bare begge skaffe skype så blir det gratis?
Det koster ikke deg noe å ringe noen som er i utlandet... Er dama di som får regninga
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Det koster ikke deg noe å ringe noen som er i utlandet... Er dama di som får regninga
Vis hele sitatet...
^What he said.

Det blir samme prisen om du ringer fra skype eller telefon - i og med at hun betaler. (Med mindre du ringer til hennes skype-konto, da er det gratis)
Trådstarter
11 0
jeg ringer fra datamaskin på skype, til hennes mobiltelefon. og hvorfor, fordi hun er i usa og ikke sitter forann pc'n hele tiden.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av sureashell Vis innlegg
jeg ringer fra datamaskin på skype, til hennes mobiltelefon. og hvorfor, fordi hun er i usa og ikke sitter forann pc'n hele tiden.
Vis hele sitatet...
Gratulerer med å gi henne en massiv telefonregning da, hva med at hun bare får seg et "pay as you go" kort ala kontantkort, de fleste telebutikker etc selger dette.
Hvis hun har norsk nummer kommer hun til å få noen helsikes kostnader fordi hun tar i mot samtalen. Det koster nemlig å ta i mot samtaler i utlandet.

Om du skal ringe et norsk nummer skal du ha +47 foran, men ja, hun får størsteparten av regningen. Det hun burde gjøre er å skaffe seg et kontantkort i statene som du kan ringe til.
Trådstarter
11 0
jeg prøver å forklare her at jeg prøver å ringe fra skype til hennes mobiltelefon. jeg har betalt for et abonnement som skal la meg ringe til mobiler i USA. dvs jeg betaler kostnadene, hvis jeg hadde fått dette til å fungere da
Og vi andre har prøvd å forklare at et norsk abonnement i utlandet må ta kostnaden for å motta samtaler. Dette gjelder uansett hvem som ringer deg.
Sist endret av hybris; 13. april 2011 kl. 21:23.
Da tar vi det med teskje.

* Du ringer fra skype til hennes nummer som er +47 XXXXXXXX.
* Samtalen blir da routet til Norge først (til hennes mobilleverandør.)
* Samtalen blir så routet fra Norge til hennes tlf i USA.
* Hun vil da måtte betale Roaming-fees for Norge - USA. (Telenor: Mottak av samtaler 9,99/minuttet)
* Dere prater i 30 minutter: Hun betaler Telenor 300,- for å MOTTA samtalen fra skype til hennes NORSKE mobil i USA.
Edit: * Du vil også bli belastet for prisen Skype tar for å la deg ringe til et NORSK mobilnummer.
Sist endret av Forconin; 13. april 2011 kl. 22:09.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Snakk med henne over Ventrilo eller Skype, pc til pc. Gratis!
Sist endret av Bombasa; 13. april 2011 kl. 22:36.
Få henne til å skaffe seg et amerikansk nummer da. Er ikke så vanskelig
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Få henne til å skaffe seg et amerikansk nummer da. Er ikke så vanskelig
Vis hele sitatet...
Er ikke spesielt billig det heller da..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Er ikke spesielt billig det heller da..
Vis hele sitatet...
Det koster isåfall bare ham penger og er haugevis billigere enn å ha en norsk telefon i statene.
Nummer får man jo til slikk og ingenting der borte, så er jo bare å skaffe seg det for henne =)
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Er ikke spesielt billig det heller da..
Vis hele sitatet...
Bare å kjøpe seg en dritttelefon på Target eller noe, pluss kontantkort. Skal bli under hundre dollar ihvertfall.
La dama di få skype brukeren også ringer hu deg på din telefon
Så lenge hun fortsatt har et nummer fra Norge, må du taste 0047 xxx xx xxx,
uansett hvor i verden mobilen befinner seg.

Vil anbefale skype til skype!
Hun er vel foran PCn såpass ofte at dere kan avtale en skypesamtale ,
istedenfor å bruke masse penger på mobiltelefoni?
Sitat av NiteOwl Vis innlegg
Bare å kjøpe seg en dritttelefon på Target eller noe, pluss kontantkort. Skal bli under hundre dollar ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Er uansett ikkje mye billigere til et amerikansk nummer fra Norge heller da. Like greit å bare ringe til det norske nummeret så lenge oppholdet ikke er over lengre tid.
Be henne skaffe seg en amerikansk mobilnummer. Har hun smartphone kan hun laste ned skype app, og bruke dette, enklere for dere begge.
Sitat av swey Vis innlegg
Be henne skaffe seg en amerikansk mobilnummer. Har hun smartphone kan hun laste ned skype app, og bruke dette, enklere for dere begge.
Vis hele sitatet...
Blir fortsatt dyrt å ringe med skype da vist hun må betale for et abonnement på amerikansk nummer, abn. på skype, og i tilleg for tellerskrittene hun bruker på 3G nette for å kunne ringe med skypen, med mindre hun bruker Wi-Fi
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Er uansett ikkje mye billigere til et amerikansk nummer fra Norge heller da. Like greit å bare ringe til det norske nummeret så lenge oppholdet ikke er over lengre tid.
Vis hele sitatet...
Skype til amerikansk nummer koster ca. ingenting - det er snakk om cent i minuttet. Så om en av endane har tilgang til skype er det så godt som gratis å ringe, gitt at den andre har et lokalt mobilnummer.