Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6091
Rusrapport: Kodein (paralgin forte) x 5

Etter å ha lest Naked Lunch på alle språk jeg har noen form for erfaring med (engelsk, norsk, svensk, tysk) innså jeg at det var på tide å gå et steg lengre for å oppnå full forståelse for Burroughs og religionen som er opium. Etter tidligere erfaring med hasj, flein, yage, og amf (uten effekt, jeg mistenker selgeren for å ha solgt meg knuste c-vitaminer) var jeg klar for å tre inn i opiatenes rike. Jeg forbeholdt en stor respekt og ærefrykt for kjemikaliet og hopper ikke rett i det med noen sterke saker om heroin eller morfin, selv å røyke ren opium virket å gå for langt. Jeg visste noen mennesker er allergiske (jeg har aldri mottatt morfin gjennom sykehus, e.l) og at stoffet kan skape ekstrem kvalme ved størsteparten av befolkningen, så jeg rykket frem en eske med paralgin forte, mottatt av en gammel venn for flere år siden.

Jeg hadde tidligere blitt gitt tre pf-tabeletter på en fest og svelget disse uten noen effekt, så jeg visste måten økes. Søk på erowid ga meg en mengde på 10-20 for god effekt. Jeg tok også i beregning min bruk av SSRI (Cipralex) som opiums hemmende.
Allikevel bestemte jeg meg bare for å starte med 5, da dette var en så lav dose med paracetamol at jeg ikke behøvde å ekstrahere kodeinen for å ikke skade lever. Tabelettene ble også tatt med alkohol (75cl hvitvin) som utvilsomt øker potensen av kodeinen (fortalt til meg av en gammel junkie)

Jeg svelget alle 5 pillene på samme tid (kuttet dem opp i to, men selv da var tabelettene store og skapte ubehag og brekninger). Jeg hadde allerede drukket meste parten av vinen og var lettere beruset.

Jeg forventet en lengre periode men etter en time var det klart at noe hadde begynt. Varme var den første indikatoren. Musklene ble avspente, myke. Det begynte i hendene og nakken. Som å falle ned på en prinsesse-seng etter flere dagers vandring, jeg følte meg hjemme.
Følelsen øket sakte og gradvis. Jeg har hørt opium bli beskrevet som tusen orgasmer i magen, men da er det snakk om en junkie dose. Min dose føltes som en varm klem fra kosmos, eller ekte kjærlighet i intern form. Jeg følte meg elsket. Mamma, her er jeg.
Jeg kunne ikke annet enn å lene meg tilbake i stolen og tenne en sigarett, med ekstremt sakte bevegelser. Tankene mine virket klare, til og med mer klar enn i den tidligere alkoholberusede tilstanden, mens kroppen min ikke virket like samarbeidsvillig. Som en kraftig hasjhøy opplevdes kroppen min treig og myk, men ikke fremmed slik jeg ofte opplever på hasj. Dette var min kropp, men jeg var ikke alene.
Dette varte intenst i en halvtime, før den virket mer intergrert i systemet mitt og jeg var rolig og behagelig, uten å være satt ut.

Den meste positive opplevelsen var renheten, ulikt alkohol eller sopp, som får meg til å føle behag med skitten, uren og kontrollert, var kodeinen mer som hasj, en følesle av tilstedeværelse i et annet sted, en renhetsfølelse; jeg var ikke korruptert av en kontrollerden makt, men befant meg i en lykkelig tilstand på mine egne premisser.

Dosen var nok til å oppleve kanskje 1/10 av en junkies rus. Jeg kunne se luftslottet, men jeg kunne ikke komme inn, ikke ennå (noe jeg heller ikke var klar for). Jeg opplevde mild euforia (mer enn jeg har med hasj), komplett avslapning (fyskiks og psykisk), varme, glede og enhet. Ingen hallusinasjoner, som jeg ofte opplever som irriterende og distanserende, mangel på kontroll. Her var jeg kongen i riket.

Ved tid vil jeg øke dosen, men holde mellomrommet mellom hver reise distansert, en måned eller så. Jeg er ikke klar til å forlate dere... ennå.
Sist endret av Anr Bjötk; 6. januar 2010 kl. 00:38.
Takk for et godt og velskrevet bidrag til rapportforumet. Bare en ting: Ved høye doser Paralgin Forte kan paracetamolen bli for mye for magen din. Jeg lå på dass og spøy magesyre i fire timer etter å ha inntatt ti stk. en natt for mange år siden. Det kan lønne seg å ekstrahere kodeinen før inntak.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Takk for et godt og velskrevet bidrag til rapportforumet. Bare en ting: Ved høye doser Paralgin Forte kan paracetamolen bli for mye for magen din. Jeg lå på dass og spøy magesyre i fire timer etter å ha inntatt ti stk. en natt for mange år siden. Det kan lønne seg å ekstrahere kodeinen før inntak.
Vis hele sitatet...
Mhm, jeg nevnte ikke dette direkte nei
Jeg fult klar over skadene med store mengder paracetamol; ikke minst på lever.
Jeg tok en råsjans (hvor enn dum) og tenkte at 5 ikke kunne skade leveren.
MEN jeg må si jeg våknet dagen etter med stikkende smerter i leveren (eller kanskje nyeren, hvertfall et organ ) Jeg trodde jeg hadde føkket alt opp, kaldsvettet osv. Smertende er nå borte, og jeg antar det bare var kroppen som sa: Wooooh, slow down, cowboy.

Neste gang er det jungle water ALL the way.
Sist endret av Anr Bjötk; 6. januar 2010 kl. 00:49.
En god rapport. Veldig godt skrevet og en god beskrivelse av rusen. Jeg skjønner godt hva du mener med at du føler deg ren. Den følelsen hadde vært sterkere uten samtidig inntak av alkohol. Men føler du deg virkelig skitten på sopp?

Sitat av Anr Bjötk Vis innlegg
Tabelettene ble også tatt med alkohol (75cl hvitvin) som utvilsomt øker potensen av kodeinen (fortalt til meg av en gammel junkie)
Vis hele sitatet...
Husk at alkohol og paracetamol forsterker hverandres skader på leveren betraktelig.

Sitat av Anr Bjötk Vis innlegg
Jeg tok en råsjans (hvor enn dum) og tenkte at 5 ikke kunne skade leveren.
MEN jeg må si jeg våknet dagen etter med stikkende smerter i leveren (eller kanskje nyeren, hvertfall et organ ) Jeg trodde jeg hadde føkket alt opp, kaldsvettet osv. Smertende er nå borte, og jeg antar det bare var kroppen som sa: Wooooh, slow down, cowboy.
Vis hele sitatet...
Nyresmerter føles ut som ryggsmerter på begge sider. Leversmerte kjennes på høyre side, like under ribbensbuen.
Sitat av Anr Bjötk Vis innlegg
Etter tidligere erfaring med hasj, flein, yage, og amf (uten effekt, jeg mistenker selgeren for å ha solgt meg knuste c-vitaminer) var jeg klar for å tre inn i opiatenes rike.
Vis hele sitatet...
Spennende.. Hvor i verden inntok du yage? Jeg vil gjerne etterlyse en rapport om den hendelsen, hvis du har lyst og skrive om det. Gjerne en fleinrapport også, men yage (ayahuasca(DMT)) er så absolutt mest spennende.

Jeg må også hive meg på spørsmålet til exocytose: føler du deg virkelig skitten på sopp?

Ellers var dette en meget godt skrevet rapport.
Sist endret av Quetzalcoatl; 6. januar 2010 kl. 19:16.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Spennende.. Hvor i verden inntok du yage? Jeg vil gjerne etterlyse en rapport om den hendelsen, hvis du har lyst og skrive om det. Gjerne en fleinrapport også, men yage (ayahuasca(DMT)) er så absolutt mest spennende.

Jeg må også hive meg på spørsmålet til exocytose: føler du deg virkelig skitten på sopp?

Ellers var dette en meget godt skrevet rapport.
Vis hele sitatet...
Jeg skryter nok opp litt fakta met yage. Jeg inntok urtene, men i en altfor liten dose og hadde ingen effekt, derfor skriver jeg ikke noen rapport. (Jeg er alltid forsiktig, kanskje litt for forsiktig til tider, men jeg vil tross alt leve litt til og driver med dette hovedsakelig alene, altså ikke under kontrollerte omgivelser)
Og det finnes flere sopprapporter enn det finnes korrupte purk i oslo på dette fora

Hva jeg mener med skitten er et spørsmål om semiotikk og subjektiv opplevelse. Få vil oppleve hasj som en skitten rus også.
Jeg bruker adjektivet skitten, ikke i en uhygenisk eller sosial kontekst, men i forstanden at jeg opplever rusen som ukoordinert, kaotisk og kakafonisk. Slik er det med de fleste psykadeliske stoffer. Jeg vil ut av min egen kropp, men mine opplevelser med sopp har vært, enn euforiske, rotete og bråkete.
Som å være døddrukken, ja jeg er avslappet, men kroppen min vil UT.
Mine opplevelser med flein har vært, merkelig nok, mer fysiske enn mentale.
(derfor mine forsøk med yage)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg fikk PF av legen en gang etter en ulykke, og fikk beskjed om å ta en pr. time til jeg ikke hadde vondt lenger. Etter 5 tabletter på like mange timer hadde jeg fremdeles omtrent like vondt, men begynte å få veldig vanskelig for å kommunisere med folk, både muntlig og via MSN. Følte meg lettere frakoblet fra kroppen min.

Edit: Wehey! Min post nummer 100!
Sist endret av MB300Diesel; 11. februar 2010 kl. 14:28.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av exocytose Vis innlegg
En god rapport. Veldig godt skrevet og en god beskrivelse av rusen. Jeg skjønner godt hva du mener med at du føler deg ren. Den følelsen hadde vært sterkere uten samtidig inntak av alkohol. Men føler du deg virkelig skitten på sopp?



Husk at alkohol og paracetamol forsterker hverandres skader på leveren betraktelig.



Nyresmerter føles ut som ryggsmerter på begge sider. Leversmerte kjennes på høyre side, like under ribbensbuen.
Vis hele sitatet...
For å bli kvitt ubehaglighetene fra paracetanolen fungerer det veldig greit å knuse pillene i en liten shot med lunket vann (maks ca 40c før kodein mister effekten). Dette filtreres gjennom ett fuktet kaffefilter, før den gjenståenede væsken plasseres i frysen til det nærmer seg frysepunktet for å å filtreres på nytt. Da får man ut det aller meste av paracetanolen, og kan drikke den litte (bitre) shotten.

Dette funker fordi kodein er svært vannløslig mens paracetanol er lite løslig i spesielt kaldt vann.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Går det an å anskaffe kodein piller uten paracetamol? Paracetamolen er jo rett og slett livsfarlig :/

Forresten, hvor mange mg paracetamol er det i en paralgin forte?
Sist endret av Mexxy; 30. april 2010 kl. 11:16.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Går det an å anskaffe kodein piller uten paracetamol? Paracetamolen er jo rett og slett livsfarlig :/

Forresten, hvor mange mg paracetamol er det i en paralgin forte?
Vis hele sitatet...
Seriøst?

http://www.felleskatalogen.no/pasien...light=0&thin=0

http://www.felleskatalogen.no/felles...rma_83724.html
Sitat av felleskatalogen.no
Paralgin forte 400/30
Vis hele sitatet...
Vil det si 400mg paracet og 30mg kodein?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Vil det si 400mg paracet og 30mg kodein?
Vis hele sitatet...
Ja - Pinex forte har noe som 500-40 om jeg ikke tar feil. Det er som paralgin, men fra en annen leverandør.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Les det som står der da!

Virkestoff er:
Paralgin forte tabletter: Paracetamol 400 mg, kodeinfosfat 30 mg
Paralgin forte stikkpiller: Paracetamol 400 mg, kodeinfosfat 30 mg
Paralgin major stikkpiller: Paracetamol 800 mg, kodeinfosfat 60 mg
Paralgin minor stikkpiller: Paracetamol 200 mg, kodeinfosfat 15 mg
Hjelpestoffer er:
Tabletter: Canthaxantin (E161g), hydroksypropylcellulose, mikro-
krystallinsk cellulose, stearinsyre, silikondioksid, mannitol.
Stikkpiller: Hardfett.
Vis hele sitatet...
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Ja - Pinex forte har noe som 500-40 om jeg ikke tar feil. Det er som paralgin, men fra en annen leverandør.
Vis hele sitatet...
Nei, Pinex Forte inneholder 30 mg kodein og 500 mg paracetamol. Paralgin er Weifa, mens Pinex er Actavis.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Muradi Vis innlegg
Går det an å anskaffe kodein piller uten paracetamol? Paracetamolen er jo rett og slett livsfarlig :/

Forresten, hvor mange mg paracetamol er det i en paralgin forte?
Vis hele sitatet...
Stikk til legen og spør om du kan få noe kodein uten paracetamol så du ikke trenger ekstrahere det når du skal ruse deg.

Paracetamol fungerer veldig godt synergisk og øker den smertestillende effekten betydelig uten særlige bieffekter. Samtidig hindrer det til en viss grad folk i å ruse seg på det. Jeg har hørt at kodeinhostesaft (i andre land) kan inneholde bare kodein, men sjekk alltid grundig.
Sist endret av Stratops; 9. mai 2010 kl. 17:24.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av exocytose Vis innlegg
En god rapport. Veldig godt skrevet og en god beskrivelse av rusen. Jeg skjønner godt hva du mener med at du føler deg ren. Den følelsen hadde vært sterkere uten samtidig inntak av alkohol. Men føler du deg virkelig skitten på sopp?



Husk at alkohol og paracetamol forsterker hverandres skader på leveren betraktelig.



Nyresmerter føles ut som ryggsmerter på begge sider. Leversmerte kjennes på høyre side, like under ribbensbuen.
Vis hele sitatet...
Hva menes egentlig med å føle seg skitten eller ren i rus sammenheng? har prøvd noen rusmiddeler men skjønner ikke helt hva som menes med det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Likte rapporten , men har hørt at det skal være ganske mye sterkere en hasj ? er ikke sikker men rykter vet du .
Men uansett knallbra rapport kp !
Ja du kan få rene kodeintabletter, kodeinfosfat 25 mg. Noen leger mener at det er bedre å skrive ut dette til folk de mener misbruker stoffet pga nettopp faren for leverskader ved stort inntak av paracetamol

http://www.felleskatalogen.no/felles...light=0&thin=0
Ikke bare ved misbruk, jeg har en venninne som har ren kodein 25 mg. Men det er pga en masse smerter og plager.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Woot? 5 paralgin og hvitvin?
det er rimelig fitte, men like greit, bruker å ta 6-9 blanda me sprit og begynner å klø som faaaen og neste dag (1 av 10 ganger) føles det som jeg har fått magesår,