Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1027
Epoxy blir sterkere og herder raskere om man setter det i ovnen og hever temperaturen, men finnes det noen oversikt over hva som er ideell herdetemperatur på denne typen lim, eller kan det variere fra hvilken produsent man kjøper det fra?
Når epoxy tørker blir det vel også varmere? Det er vel varmen som gjør at det herder, hvor mye snakker vi om her? Altså jeg mener jo det hadde holdt med varmluftspistol. Lim/lakk/maling blir som regel tørkt etter noen timer men er aldri fult herdet etter minst et døgn.
Produktblad fra produsent.

Begynner du med varme så er også tid et parameter.
Nå har ikke du sagt hverken bruksområde eller menge eller type epoxy.
Men jeg luft tørker alltid epoxy. om du ser noen varme det så er det for å få ut luft bobler ganske enkelt, men har man noe som kan skape et trykk så forsvinner jo alt av bobler og luft og epoxyen sitt resultat blir lettere og forutse. Har aldri om noen som setter epoxy i ovnen og tror selv at å la det tørke av seg selv er den beste løsningen så lenge man får ut bobler å beskytter mot støv, men jeg sier det nok en gang til vet jo som sagt ikke om du skal ha 3mm på et 400 kvm lager gulv eller om du skal mixe epoxy med tre med tanke på at de materialene ikke hører sammen på noen helst måte.
Sitat av Intensity Vis innlegg
Nå har ikke du sagt hverken bruksområde eller menge eller type epoxy.
Men jeg luft tørker alltid epoxy. om du ser noen varme det så er det for å få ut luft bobler ganske enkelt, men har man noe som kan skape et trykk så forsvinner jo alt av bobler og luft og epoxyen sitt resultat blir lettere og forutse. Har aldri om noen som setter epoxy i ovnen og tror selv at å la det tørke av seg selv er den beste løsningen så lenge man får ut bobler å beskytter mot støv, men jeg sier det nok en gang til vet jo som sagt ikke om du skal ha 3mm på et 400 kvm lager gulv eller om du skal mixe epoxy med tre med tanke på at de materialene ikke hører sammen på noen helst måte.
Vis hele sitatet...
Bruksområde er å lime trestykker sammen med hverandre.